دانلود و خرید کتاب زندگی 3.0 مکس تگمارک ترجمه رضا اردلان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زندگی 3.0 اثر مکس تگمارک

کتاب زندگی 3.0

نویسنده:مکس تگمارک
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب زندگی 3.0

کتاب زندگی 3.0 نوشتهٔ مکس تگمارک با ترجمهٔ رضا اردلان در نشر شنیدار چاپ شده است. این اثر که خلاصهٔ کتاب زندگی 3.0 است، تلاش دارد به این پرسش پاسخ دهد که انسانیت در عصر هوش مصنوعی چه معنایی دارد.

درباره کتاب زندگی 3.0

هزاران سال است که زندگی بر روی زمین در حال پیشرفت و تکامل است، اما این دنیا پس از میلیون‌ها سال به واسطهٔ انسان بیدار شده است. در واقع، هستی به‌ واسطه آگاهی انسان منظری متفاوت به خود گرفته است.

پیش از آنکه دنیا بیدار شود، هیچ‌گونه زیبایی‌ای وجود نداشت؛ به‌عبارتی زیبایی هستی قابل درک نبود. با پیدایش انسان همه‌چیز تغییر کرد و این موضوع، اهمیت بیداری کیهانی ما را بیشتر می‌کند. پیدایش انسان، عالم هستی را از جهانی بی‌ذهن و بدون آگاهی به زیست‌بومی زنده تبدیل کرده است که در جست‌وجوی زیبایی، هدف و معنا است؛ اما این بیداری چگونه اتفاق افتاد؟ این بیداری یک اتفاق واحد نبود، بلکه صرفاً مرحله‌ای از یک تکامل بی‌وقفه بود که ۸/۱۳ میلیارد سال طول کشید. فرایند تکامل، دنیای ما را پیچیده‌تر و جذاب‌تر از هر زمان دیگری کرد و همچنان با شتابی فراوان به کار خود ادامه می‌دهد.

مکس تگمارک نویسنده‌ٔ کتاب «زندگی 3.0» اینگونه تصور می‌کند که ما در حال حرکت به‌سمت مرحلهٔ تکامل پایانی، یعنی مرحله 3.0 زندگی هستیم. در این دوره‌ٔ فرضی از حیات بشریت، فناوری از یک موجودیت مستقل برخوردار خواهد بود؛ چون خودش سخت‌افزار و نرم‌افزار خود را طراحی می‌کند. این مسئله برای حیات انسان پیامدهای بسیار زیادی به‌دنبال خواهد داشت. چنین زندگی هوشمندی هنوز در روی زمین وجود ندارد؛ با‌این‌حال ما با ظهور یک هوش غیرزیستی مواجه هستیم که معمولاً آن را با نام هوش مصنوعی (AI) می‌شناسیم.

کتاب زندگی 3.0 را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این خلاصهٔ کتاب را به علاقه‌مندان به مباحث مربوط به هوش مصنوعی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب زندگی 3.0

«در سال ۱۹۶۵، ریاضیدان بریتانیایی ایروینگ گود در مورد آینده‌ هوش مصنوعی ابراز نگرانی کرد و گفت: «بیایید یک ماشین ابرهوشمند را اینگونه تعریف کنیم: ماشینی که می‌تواند از فعالیت‌های فکری همه‌ انسان‌های روی زمین، هر چقدر هم که باهوش باشند بهتر عمل کند. یکی از این فعالیت‌های فکری، طراحی ماشین‌های هوشمند است؛ پس یک ماشین ابرهوشمند می‌تواند ماشین‌های هوشمندتری طراحی کند. در چنین شرایطی به جایی می‌رسیم که هوش ماشین‌ها از هوش انسان سبقت خواهد گرفت. در نتیجه، اولین ماشین ابرهوشمند آخرین اختراعی است که بشر باید انجام دهد؛ با این شرط که آن ماشین به اندازه کافی مطیع باشد و بتوانیم آن را تحت کنترل خود درآوریم.»

بعد از گذشت چند میلیارد سال تکامل کیهانی، این روزها زندگی بر روی زمین با شتاب زیادی در حال پیشرفت است. بسیاری از محققان هوش مصنوعی پیش‌بینی می‌کنند که انسان در قرن حاضر به کمک پیشرفت‌های هوش مصنوعی به یک ماشین ابرهوشمند دست پیدا خواهد کرد. این اتفاق ممکن است در طول زندگی ما رقم بخورد، اما بعد از آن چه اتفاقی خواهد افتاد و چه پیامدهایی در انتظارمان خواهد بود؟

در خلاصه‌ کتاب «زندگی 3.0» نوشته مکس تگمارک شما را به سفری می‌بریم که در آن با وضعیت‌های احتمالی زندگی بشر در آینده آشنا می‌شوید. همچنین می‌آموزید که هوش مصنوعی دقیقاً به چه روشی ساخته می‌شود و چه تفاوتی با هوش انسان دارد. در طول این مسیر شما با برخی از بزرگ‌ترین پرسش‌های فلسفی‌ که با معنای انسان بودن در ارتباط است، آشنا خواهید شد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۷٫۲ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۷ صفحه

حجم

۲۷٫۲ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۷ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان