دانلود و خرید کتاب هنر تحقیق علمی ویلیام یان بردمور بوریج ترجمه محمدتقی فرامرزی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هنر تحقیق علمی اثر محمدتقی فرامرزی

کتاب هنر تحقیق علمی

معرفی کتاب هنر تحقیق علمی

در کتاب «هنر تحقیق علمی» که نخستین ویرایش آن در اواخر سده بیستم منتشر شد، و.ا.ب. بِوِریج (ویلیام‌ یان‌ بردمور بوریج) رشد ادراک شهودی را در شخصیت و پژوهش‌های دانشمندان بررسی می‌کند و تصویری دقیق از چگونگی آغاز و انجام تحقیق علمی در اختیار علاقمندان قرار می‌دهد. هدف نویسنده این است که نشان‌دهد ذهن انسان را چگونه می‌توان به بهترین شیوه ممکن برای انجام فرآیندهای کشف علمی به کار گرفت. به همین دلیل، این کتاب بر «عامل انسان» یعنی شخص دانشمند تمرکز می‌کند.

این کتاب اصول بنیادی و شیوه‌های ذهنی مشترک بین انواع پژوهش را به خواننده معرفی می‌کند. پروفسور بِوِریج درباره اکتشاف بزرگ بحث می‌کند و تجربه‌های دانشمندان بسیاری را در اینجا باز می‌گوید. ارزش کتاب هنر تحقیق علمی، دوری گزیدن آن از هرگونه پیشداوری است. نویسنده با برخورداری از ذهنی آزاد و جهانی، پژوهش علمی را همچون هنری خلاق بررسی می‌کند. این کتاب با نثری شیوا نگارش یافته‌است ارزش آن را دارد که توسط افراد بسیاری خوانده شود. بسیاری از جملات نویسنده ارزش آن را دارند که در تمام رسالات علمی و پژوهشی نقل شوند.

نویسنده تمام مراحل علمی کشف علمی ( استدلال، تصادف، شهود و راهبردها) را موشکافانه بررسی می‌کند. جنبه تحسین برانگیز نویسنده در آن است که وی می‌کوشد پرده اسرارآمیز علم را بالا بزند و فعالیت‌های پژوهشی خود و دانشمندان همکارش را در معرض دید خوانندگان قرار دهد. از دیگر مهارت‌های برجسته نویسنده آن است که آن‌چه را که اکثر آزمایش‌گران دیر یا زود به طور مبهم درمی‌یابند، با کلمات و عبارات ساده و روشن بیان می‌کند. جالب‌تر از آن، گنجاندن این همه دانش مرتبط با پژوهش و انتشار آن در قالب یک کتاب است. بهترین کاری که هر محقق، در هر مقامی، می تواند انجام دهد خواندن و بازخواندن این کتاب است.

نظرات کاربران

ایران
۱۴۰۱/۱۲/۲۵

این کتاب در طی تعدادی فصل به بررسی ابعاد یک پژوهش علمی میپردازه. با دقت و حوصله باید دو فصل اول یعنی فصل تدارک پژوهش و فصل آزمایش رو بخونید. از اینجا به بعد کتاب جذاب میشه. از نظر نگارشی

- بیشتر
رهگذر
۱۳۹۷/۰۸/۲۷

کتاب خوبه ولی ترجمه مثل ترجمه گوگل میمونه ترجمه افتضاح

momenhub
۱۳۹۹/۱۱/۳۰

کاملا غیر کاربردی با متنی بسیار ضعیف.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
چارلز کترینگ که در کشف تترااتیل سرب به عنوان یک عامل ضدضربه در سوخت موتور و طراحی و ساخت موتورهای دیزلی قابل استفاده در کامیون‌ها و اتوبوس‌ها همکاری کرده بود می‌گوید ما بر اثر مطالعه کتاب‌های درسی رسمی در مسیری می‌افتیم که دیگران آن را پیموده‌اند و گریختن از آن به همان تلاش و نیروی لازم برای حل اصل مسأله نیاز دارد.
رهگذر
«مطالعه علل چیزها باید مقدم بر مطالعه چیزهای حاصل از آن علل قرار گیرد.
احمد
کتاب ترلیز (۹۳) مخصوصآ به جنبه‌های فنی مقاله‌نویسی و ویرایش علمی توجه دارد و کتاب‌های کاپ (۵۵) و آلبت (۱) عمدتآ به درست نوشتن زبان انگلیسی در این گونه آثار پرداخته‌اند. اندرسن (۲)، مقاله‌ای سودمند در زمینه آماده‌سازی انواع تصویر و جدول برای مقالات علمی نوشته است. من شخصآ به این نتیجه رسیده‌ام که با نوشتن چکیده‌هایی برای انتشار می‌توان به تجربه‌ای مفید در این زمینه دست یافت. بدین طریق، نویسنده با بدترین خطاهایی که در ضمن گزارش‌نویسی علمی پیش می‌آید آشنا می‌شود و در عین حال از انضباطی آموزنده و مفید در خلاصه‌نویسی پیروی می‌کند.
احمد

حجم

۲۴۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۲۱۰ صفحه

حجم

۲۴۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۲۱۰ صفحه

قیمت:
۴۷,۰۰۰
۲۳,۵۰۰
۵۰%
تومان