دانلود و خرید کتاب نامه های امام صادق (ع) به شیعیان زینب مهاجری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نامه های امام صادق (ع) به شیعیان اثر زینب مهاجری

کتاب نامه های امام صادق (ع) به شیعیان

نویسنده:زینب مهاجری
امتیاز:
۴.۶از ۱۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب نامه های امام صادق (ع) به شیعیان

زینب مهاجر در این کتاب، نامه‌ها و توصیه‌های اخلاقی، فکری، رفتاری و اجتماعی امام صادق (ع) به شیعیان را گردآورده است. امام صادق (ع) این نامه‌ها را به اصحاب و پیروان خود نوشته‌اند و سفارش کرده‌اند تا مضمون و محتوای آنها را به یکدیگر آموزش دهند، در آنها تأمل کنند و با عمل به آنها با امام تجدید عهد و پیمان کنند. امام صادق (ع) فرموده‌اند: «به آنان که از من اطاعت کرده و به سخنانم عمل می‌کنند، سلام برسان و بگو: شما را به تقوای خدای عزوجل و پرهیزکاری در دین و کوشش در راه خدا و راستی در گفتار و برگرداندن امانت به صاحبانش و سجدهٔ طولانی و خوش‌رفتاری با همسایگان سفارش می‌کنم؛ زیرا حضرت محمد (ص) به همین منظور مبعوث شده است. به کسانی که به شما اعتماد می‌کنند، چه نیکوکار باشند یا بدکار، امانت را برگردانید؛ زیرا رسول خدا (ص) حتی به ادای سوزن و نخ سوزن [که ظاهرا کم ارزش است] فرمان داده‌اند. صلهٔ رحم به جا آورید و در تشییع جنازه شرکت کنید و به عیادت بیمار بروید و حقوق دیگران را ادا کنید؛ زیرا به کسی از شما می‌توان جعفری مذهب گفت که در دینش متّقی و نیز درست گفتار و امانتدار و با مردم خوشخو باشد. چنین شخصی با این‌گونه کارهایش مرا مسرور می‌سازد و این است روش و آیین جعفری.»

نظرات کاربران

محمد شریعتی
۱۳۹۸/۱۲/۰۷

اقیانوسی عمیق از حقایق و مفاهیمی که باهاشون میشه بهترین زندگی رو سپری کرد... ذره ذره بخونید و باهاش زندگی کنید، تک تک جملات حکمت و دریچه‌ای به سوی نورند... 👌

Mahsa Sadooghi
۱۳۹۷/۱۲/۰۹

بسیاااار عااالی.واقعا دین واقعی اسلام توی همین سخن ها بود.پیشنهاد میکنم حتمااا بخونید.کوتاهه ولی در همین حد هم خیلی مفیده.و به نظر من چندین مرتبه باید خونده بشه تا توی ذهنمون بمونه و بهش عمل کنیم.

ترانه
۱۳۹۸/۰۱/۰۴

بسیار عالی خیلی دنبال یک چنین کتابی بودم متاسفانه ازین کتابها کمتر دیده میشه . بخونید و عمل کنید من که خیلی خوشم اومد سپاس از نویسندش

کربلایی
۱۳۹۸/۰۴/۰۱

کتاب بسیار شیوایی‌ست.و جذاب. درود خداوند بر صادق آل محمد علیه‌السلام. پیشنهاد مطالعه🍃🌸

agooman
۱۳۹۹/۰۴/۱۰

خیلی ساده و روان ارزش و مکتب شیعه رو بیان کرده ، حتما مطالعه کنید

گل نرگس
۱۳۹۹/۰۸/۲۹

عالیه‌ پیشنهاد می کنم حتما بخونید

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۱۵)
زینت و افتخار ما باشید؛ نه مایهٔ ننگ ما.
📖
با اعمالتان ما را نزد مردم عزیز و محبوب کنید و آن‌ها را دشمن ما نسازید. همهٔ دوستی‌ها را به‌سوی ما جلب کنید و هرگونه بدگویی را از ما دور سازید. - «سزاوار نیست که مؤمن خود را خوار سازد.» مفضل بن عمر می‌گوید پرسیدم مؤمن چگونه خود را خوار می‌کند؟ فرمودند: «کاری انجام دهد که مجبور شود عذرخواهی کند.» - «هرگاه کسی را دوست داشتی، با او نه شوخی کن نه مجادله.»
محمد شریعتی
شما را به کم حرفی و سکوت توصیه می‌کنم، مگر در مواقعی که موجب دریافت خیر و بهرهٔ نیک از سوی خداوند در جهان جاودانه می‌شود.
محمد شریعتی
آن کسی‌که فقط بر اعمال نیک خود تکیه می‌کند و هم آن‌که بی‌باکانه و گستاخانه گناه می‌کند و تنها به رحمت خدا امید دارد، نجات نمی‌یابند؛ بلکه کسانی‌که بیم و امید را باهم دارند، نجات یافتگان‌اند. گویی دلشان به‌واسطهٔ اشتیاق به پاداش و ترس ازکیفر در چنگال پرنده‌ای است. هر آن‌کس که مایل است خداوند در بهشت و سرای جاوید، هم‌نشینی نیکو به او عطا کند و در پیشگاه آفریدگار سربلند باشد، باید دل دیگران را شاد کند. از ساعات خواب شبانه‌ات کم کن و در روز، از سخن‌گفتن زیاد دوری کن؛ زیرا در تن آدمی عضوی کم‌سپاس‌تر از زبان و چشم نیست.
کربلایی
هرآن‌که به هنگام شب تا رسیدن صبح و طلوع، اندوهی جز اندیشهٔ رهاساختن و نجات خویش از رنج بزرگ داشته باشد، آنچه بااهمیت است، کوچک شمرده و به سود اندکی از جانب خدا دل بسته است.
کربلایی
هرکس به خداوند اعتماد کند، پروردگار امور دنیا و آخرت او را کفایت می‌کند و در نبودِ او، خداوند حافظ منافع و دارایی‌اش خواهد بود. به‌درستی، کسی‌که هنگام مواجه با بلا و گرفتاری صبر نمی‌کند و هنگام نعمت و آسایش، شکرگزار نیست، درمانده خواهد شد. پس از هر دشواری و سختی، راحتی و آسایشی درپی است. در هر بلا و مصیبتی که متوجه تو و فرزندان و اموالت می‌شود، صبر و شکیبایی به خرج بده؛ زیرا همهٔ این‌ها امانت خداوند است که روزی بازپس می‌گیرد تا تو را در صبور و شکرگزاربودن بیازماید. به میزانی به خدا و رحمت او امید داشته باش که این امیدواری تو را به گناه نکشاند و به اندازه‌ای از او بیم‌ناک باش که موجب نا امیدی‌ات از رحمت خداوند نشود.
کربلایی
- به کسی که منفعت دینی تو را در نظر نمی‌گیرد، نزدیک مشو و علاقه‌ای به هم‌نشینی با او نشان مده؛ زیرا هر چیزی به‌جز خداوند، ازبین‌رفتنی و پایانش بس خطرناک است.
محمد شریعتی
وای به حال غفلت‌کنندگان از ادای نمازها که آن را به فراموشی می‌سپارند و در خلوت به خواب می‌روند و در حال ضعف و سستی ایمان، خداوند و آیات او را به‌مسخره می‌گیرند! آنان افرادی‌اند که در جهان ِباقی دست‌هایشان خالی است و خدا به‌دلیل خشم و ناراحتی از ایشان، با آنان سخن نمی‌گوید و به آن‌ها توجهی نمی‌کند و با نظر رحمت خود، آلودگی‌هایشان را تطهیر نخواهدکرد و این رنجی بزرگ است.
کربلایی
این واقعیتی است که به شما می‌گویم: جز از راه ترک شهوت‌ها، به آنچه می‌خواهید نمی‌رسید و جز با صبر و بردباری بر تحمل چیزهایی که خوش نمی‌دارید به آنچه امید دارید دست نمی‌یابید.
Sobhan Naghizadeh
اما سه توصیه ای که دربارهٔ علم به تو می‌کنم: ۱. آنچه نمی‌دانی، از کسی بپرس که به آن علم دارد. ۲. هرگز سؤالی را از باب به‌لغزش‌انداختن و امتحان‌کردن کسی نپرس. ۳. هرگز دربارهٔ چیزی طبق رأی و نظر خودت عمل نکن و تا جایی که امکان دارد، احتیاط کن و از فتوادادن دوری کن، آن‌چنان‌که از شیری درنده می‌ترسی و گردن خود را پل عبور مردم قرار مده. سلام و درود خدا بر کسی باد که از هدایت پیروی می‌کند!
محمد شریعتی

حجم

۴۶٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۸۶ صفحه

حجم

۴۶٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۸۶ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان