دانلود و خرید کتاب فلسفه‌ی دکارت منوچهر صانعی دره‌بیدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب فلسفه‌ی دکارت

رنه دکارت در سال ۱۵۹۶ در ایالت تورن فرانسه به دنیا آمد. او مدرسه را در سن ۱۶ سالگی به صورت ناتمام رها کرد و پس از آن آموزش رسمی را ادامه نداد و به صورت شخصی به مطالعه و تحقیق پرداخت.

این کتاب ترجمه سه رساله از آثار فلسفی دکارت است. این سه رساله هریک جنبه‌ای یا بخشی از فلسفه دکارت و در مجموع کل آراء و اندیشه‌های این فیلسوف را به مخاطب معرفی می کند.

«اصول فلسفه» حاوی اصول کلی فلسفه دکارت است.

رساله «قواعد هدایت ذهن» از نوشته های اولیه فیلسوف است و طرحی از روش تفکر فلسفی دکارت به دست می‌دهد و اصولی را تشریح می‌کند که به تدوین فلسفه دکارت منتهی شده است.

رساله «انفعالات نفس» از نوشته‌های متأخر دکارت است و مسئله ارتباط نفس و بدن، چگونگی بروز انفعالات نفسانی، دخالت گردش خون و دستگاه مغز و اعصاب در شکل گیری انفعالات و چگونگی تأثیر آنها را بر رفتار انسان شرح می‌دهد.

در واقع می توان گفت این رساله حاوی آراء دکارت درباره فلسفه اخلاق است. مترجم برای حفظ وحدت فلسفی رسالات سه گانه مذکور، مقدمه مفصلی نگاشته که در آن به آراء برخی از مفسران آراء دکارت نیز اشاره شده است.

نظرات کاربران

Bi vafa
۱۳۹۷/۱۱/۰۸

کتاب عالیه ترجمه ی کتابای فلسفی کار فوق العاده سختیه که مترجم خیلی خوب از پسش بر اومده...ولی کتاب پی دی افه😐 یه نمره کمتر!کتابِ به این خوبی چرا نباید ایپاپ باشه آخه؟!!!

Rayan
۱۳۹۹/۰۲/۰۷

وقتی گردونه بود چی خوب بود 😥

amirtabaraie19
۱۴۰۲/۱۱/۳۰

nice

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۵۵۲ صفحه

حجم

۹٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۵۵۲ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان