دانلود و خرید کتاب پیش‌بینی‌های سیاسی بروس بوئنو دی میسکیتا ترجمه محسن عسکری جهقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پیش‌بینی‌های سیاسی اثر بروس بوئنو دی میسکیتا

کتاب پیش‌بینی‌های سیاسی

معرفی کتاب پیش‌بینی‌های سیاسی

کتاب پیش‌بینی‌های سیاسی؛ کاربرد نظریه‌‌ی بازی‌ها در تحلیل سیاسی و مذاکرات بین‌المللی نوشتهٔ بروس بوئنو دی میسکیتا است و با ترجمهٔ محسن عسکری جهقی در نشر ثالث منتشر شده است.

درباره کتاب پیش‌بینی‌های سیاسی

چرا رهبران خودکامه و ددمنش که فلاکت و بدبختی برای مردم خود می‌آورند، می‌توانند برای سال‌ها در قدرت بمانند و پس از کنار رفتن از مسند قدرت نیز با ثروت بی‌حدی که اندوخته‌اند در خوش‌آب‌وهواترین مناطق جهان باقی عمر خود را در آسایش کامل بگذرانند و در نهایت هم در رختخواب و با آرامش بمیرند؟

بروس بوئنو دمسکیتا در کتاب پیش‌بینی‌های سیاسی ابتدا چند کشور را مثال می‌زند که حاکمان آن‌ها از روش ظلم و زور برای بقای خود استفاده می‌کردند و می‌کنند. چه ظلم بر مردم سرزمین خود و چه بر مردم بی‌گناه سرزمین‌های اشغالی‌شان و با این ظلم سال‌ها دوام آورده‌اند و در مقابل از کسانی می‌گوید که قصد اصلاحات و نیات خیرخواهانه برای ملت خود داشته‌اند و بیش از چند سالی دوام نیاورده‌اند.

نویسنده در کتابش می‌گوید حقیقت این است که نه خودکامگان بالفطره اهریمن بوده‌اند و نه مصلحان قدیس و فرشته و هر دو گروه برای این که مدت بیشتری در قدرت باشند، کارهای درستی کرده‌اند. حاکم مستبد تنها به عدهٔ کمی سرمایه‌دار و حامی توجه دارد و به خواستهٔ آن‌ها عمل می‌کند تا قدرتش باقی بماند و دموکرات باید به فکر رفاه مردمش باشد؛ چراکه اگر مردم احساس کنند رقیبش اندکی بهتر است از او دست خواهند کشید.

نویسنده در این کتاب ادعا دارد بر اساس فرضی که مطرح شد، می‌توان اقدامات و رفتارهای سیاسی و اجتماعی دیگران را پیش‌بینی کرد، می‌توان آینده را پیش‌بینی کرد و از آن مهم‌تر می‌توان با آرایش و چینش دقیق مشوق‌ها، انگیزه‌ها و دست‌کاری آن‌ها و با درنظرگرفتن مجموعه وسیعی از متغیرها و عناصر تأثیرگذار، آینده را به طور خارق‌العاده‌ای مهندسی کرد.

او در این کتاب بر اساس یک سری اصول علمی ریاضی و مطالعاتی که داشته، نظریه موسوم به «بازی‌ها» را برای پیش‌بینی مسائل سیاسی پیشنهاد کرده است و در این کتاب سعی می‌کند شما را نیز متقاعد کند که نظریهٔ «بازی‌ها» خارق‌العاده است. او این کار را نه فقط با برجسته‌سازی راه و روشی که در اجرای این نظریه به کار می‌گیرد، بلکه با پیش‌بینی‌هایی که از تعدادی از تحولات بسیار کلان آینده انجام می‌دهد به شما ثابت می‌کند و قول می‌دهد که شما را متعجب خواهد کرد.

دمسکیتا ادعا می‌کند با به‌کارگیری نظریهٔ بازی‌ها نه‌تنها می‌توانیم به آینده نگاه دقیق‌تری بیندازیم، بلکه می‌توانیم آینده را طوری مهندسی کنیم که نتایج مطلوب‌تر و پرثمرتری داشته باشد.

او در این کتاب راه‌هایی را به تصویر می‌کشد که نشان می‌دهد چگونه می‌توان با به‌کارگیری علم ریاضیات و با قدرت بی‌نظیر «نظریهٔ بازی‌ها» رفتار و انتخاب‌های مردم را پیش‌بینی کرد و آینده بهتری ساخت.

خواندن کتاب پیش‌بینی‌های سیاسی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به علوم سیاسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب پیش‌بینی‌های سیاسی

«مردم وقتی در بارهٔ علم حرف می‌زنند موضوعاتی همچون فیزیک یا شیمی در ذهنشان متبادر می‌شود و علوم سیاسی قطعاً به ذهن آن‌ها خطور نمی‌کند. اما باید دانست علم تنها یک روش است و فی‌نفسه یک موضوع نیست. علم روشی است که بر پایه شواهد تجربی، مدارک و مباحث منطقی در صدد کشف این مقوله است که جهان و متعلقات آن از جمله انسان‌ها چگونه کار می‌کنند. بنابراین در علوم سیاسی نیز قطعاً روش‌های علمی به همان اندازه که در علم فیزیک جاری و ساری‌اند به کار گرفته می‌شوند. با وجود این فیزیک و سیاست آشکارا دو حوزه کاملاً متفاوتند. تفاوتی که میان این دو رشته وجود دارد بسیار بنیادین است و در درک ما از نتایجی که در این دو رشته به دست می‌آید اثر قابل توجهی می‌گذارد. می‌دانید که علم فیزیک عمدتاً در بارهٔ ذرات و تقابل و تعامل ذرات با یکدیگر مطالعه می‌کند. اما نکته بسیار مهم و حائز اهمیت در پدیده برخورد ذرات آن است که فوتون‌ها، الکترون‌ها، نوترون‌ها یا حتا کوارک‌ها هرگز از پیش تصمیم نمی‌گیرند با یکدیگر برخورد کنند. در نتیجه پشت سر برخورد ذرات هیچ راهبرد و نقشه از پیش تعیین‌شده‌ای وجود ندارد. اما مطالعه انسان از این منظر بسیار پیچیده‌تر از مطالعه ذرات بی‌جان است.»

آزادسازی و عملکرد اقتصادی
موسی غنی‌نژاد
مبانی سرمایه‌داری
دیوید کوتس
قانون، قانون‌گذاری و آزادی (جلد ۳: نظم سیاسی مردمان آزاد)
فریدریش فون هایک
سیاست اقتصادی؛ شش گفتار درباره‌ی سوسیالیسم، کاپیتالسیم، اقتصاد و سیاست
لودویگ فون میزس
اقتصاد و آرمان‌شهر
جفری مارتین هاجسن
دموکراسی: مقدمه‌ای بر انتخاب عمومی
جان پاتریک گانینگ
چرا اقتصاد فرو می‌ریزد؟: به سوی نظریه‌ای عمومی درباره علت افول اقتصادی کشورها
جوزف استیگلیتز
حقایق و مغالطه‌ها در اقتصاد
توماس ساول
آیا قرن آمریکا به پایان رسیده است؟
جوزف نای
جهان پس از امریکا (ویراست دوم)
فرید زکریا
بازار آری، کاپیتالیسم نه: آنارشیسم فردگرا در برابر مدیران، نابرابری‌ها، قدرت شرکت‌‌ها و فقر ساختاری
گری چارتیه
صلح کردند که جنگ بماند (جلد دوم)
دیوید فرامکین
آیا قرن بیست‌ویکم به چین تعلق دارد؟
نیل فرگوسن
چین چگونه سرمایه‌داری شد؟
رونالد کوز
سوسیالیسم و سرمایه‌داری: رساله‌ای روش مند درباره‌ی اقتصاد، سیاست و اخلاقیات
هانس هرمان هوپ
جنگ های ارزی
جیمز ریکاردز
چین؛ مرد کوچک با گام‌های بزرگ (پیشگامان نوسازی آسیا ۴)
دیوید اس. جی گودمن
سرنوشت پول‌های جهانی پس از بحران
سارا آیزن
آموزش سیاسی جلد ۲
جواد قربانی آتانی
آموزش سیاسی جلد ۱
جواد قربانی آتانی

نظرات کاربران

Mohammad Ahmadi
۱۳۹۷/۱۲/۱۳

به نظرم کتاب بسیار خوبی برای درک بهتر اتفاقات سیاسی کشور هایی مثل کشور خودمونه... قویاً پیشنهاد می کنم بخونیدش... من خود کتاب رو خریداری کردم و واقعا اگر براش وقت بذارید مطالب خوبی رو ازش می گیرین

سعادت فرهیخته
۱۴۰۰/۱۱/۲۰

درود بر اندیشه ورزان گرامی اگرچه عنوان این کتاب یعنی «پیش بینی های سیاسی؛ کاربرد نظریه بازی ها در تحلیل های سیاسی و مذاکرات بین المللی» در ظاهر نشان دهنده کتابی با رویکرد کاربردی است ولی متاسفانه نویسنده در سراسر کتاب

- بیشتر
Travis
۱۳۹۹/۰۷/۱۴

کتابی که به ما نشان می‌دهد روش‌های جدیدی در مطالعه علوم سیاسی به وجود آمده است و نظریه بازی‌ها و معادلات ریاضی و احتمالات به عنوان ابزاری در دست اتاق فکر کشورهای پیشرفته مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ali ns
۱۴۰۰/۱۱/۱۴

همون سه فصل کافی بود بفهمی بر خلاف مقدمه کتاب هیچ کلیدی برای پیش بینی بهت نمیده فقط تاریخچه ای از اقداماتی که شخص نویسنده انجام داده بصورت کاملا سربسته و مبهم و غیر جذاب بهت میده حالا واقعا نمیدونم

- بیشتر
abi
۱۳۹۸/۰۷/۱۰

چه خبره بابا نوزده تومن

Farzad Mozaffari
۱۴۰۰/۰۷/۱۶

موضوع کتاب میتونه برای کسایی که علاقمند حل و مدلسازی مسایل پیچیده هستن خیلی جذاب باشه ولی با توجه اینکه نویسنده نمیتونسته مثالهای محرمانه رو کامل باز بکنه، مسائل گنگ باقی میمونن. کتاب با توجه به اطلاعاتی که منتقل میکنه

- بیشتر
کاربر ۱۱۵۸۰۱۳
۱۴۰۰/۰۶/۱۴

تمومش نکردم ولی قشنگ بود اصل حرف نویسنده

parvin
۱۳۹۹/۱۲/۲۸

چرا فهرست نداره که آدم تصمیم بگیره بخره یا نه؟

amir jabbari
۱۳۹۹/۰۱/۱۳

خدا وکیلی طاقچه یه کمکی بکن ۱۹ تومن عاااااخه😐😐😡😡

سید احمد ماجدی زاده
۱۳۹۹/۰۵/۲۸

یه سوال: نسخه پی دی اف این کتاب موجوده؟

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵۷)
اگر به این بیندیشیم که انسان‌ها همواره به دنبال منافع شخصی‌اند بسیار کم‌تر از زمانی آسیب می‌بینیم که بخواهیم دائماً و به غلط به خیرخواهی و نیت خیر دیگران باور داشته باشیم و روند زندگی خود را بر آن مبنا قرار دهیم
Travis
«اعتماد کن، اما دقت کن»
Travis
هر فرد اهل کره شمالی از قشر متوسط اگر یک سال تمام کار کند آنچه به دست می‌آورد با حاصل دسترنج چهار روز کار یک کارگر متوسط آمریکایی، ایرلندی یا نروژی برابری می‌کند.
Travis
همه بی‌گناهند مگر آن‌که خلاف آن ثابت شود.
Travis
انسان با تأمل و تعمق در منافع گروه‌هایی که در یک پدیده ذی‌نفعند این فرصت را پیدا می‌کند تا بهترین قدم‌های ممکن را بردارد و به بهترین نتایج ممکن برسد.
Travis
درست است که پول همه چیز نیست، اما متغیر بسیار گویا و مهمی در تعیین و تخمین میزان کیفیت زندگی افراد به حساب می‌آید.
Travis
از منظر نظریهٔ بازی‌ها «عقلانیت و منطقی بودن» یعنی آن‌که فرد باور دارد کاری که انجام می‌دهد کاملاً به نفع اوست و نفعی برای دیگران ندارد.
Travis
نوشتن مقاله‌ای که قرار باشد بهترین بهترین‌ها باشد هیچ‌گاه به اتمام نمی‌رسد.
Travis
انسان‌ها هم مانند ذرات فیزیک با هم برخورد می‌کنند، اما بر خلاف ذرات فیزیک انسان‌ها با نقشه قبلی و به طور راهبردی با هم برخورد می‌کنند. منطق مبنایی نظریهٔ بازی‌ها بر همین پایه استوار است.
Roya
تمام فلسفه وجودی پیش‌بینی کردن، مشاهدهٔ نادیدنی‌هاست و هنر پیش‌بینی آن است که بتواند مطالبی را ببیند که به چشم کسی نمی‌آید.
Travis

حجم

۱٫۴ مگابایت

تعداد صفحه‌ها

۴۲۷ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

تعداد صفحه‌ها

۴۲۷ صفحه

قیمت:
۲۱۳,۵۰۰
تومان