دانلود و خرید کتاب اقتصاد به زبان ساده لس لیوینگستون ترجمه شادی صدری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اقتصاد به زبان ساده اثر شادی صدری

کتاب اقتصاد به زبان ساده

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۶از ۲۴۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب اقتصاد به زبان ساده

اقتصاد به زبان ساده نوشته‌ی لس لیوینگستون است. او در این کتاب از اصطلاحات و مفاهیم پیچیده اقتصادی پرده برداشته و آن‌ها را با واژه‌هایی ساده و یا در قالب مثال‌هایی شفاف برای علاقه‌مندان به اقتصاد توضیح داده است.

درباره کتاب اقتصاد به زبان ساده

اقتصاد، علمی پیچیده‌ است. بعضی اوقات اقتصاددان‌ها افراد پیچیده‌ای به نظر می‌رسند. اما هر چیز پیچیده‌ قطعا یک چهره ساده هم دارد که واقعیت خودش را در آن‌جا به ما نشان می‌دهد.

کتاب اقتصاد به زبان ساده مانند بقیه‌ی کتاب‌های تخصصی نیست و با زبانی ساده و روان نوشته شده و در آن از آمار و ارقام ریاضی و اصطلاحات دشوار و تخصصی خبری نیست به همین دلیل خواندن این کتاب می‌تواند برای همه لذت‌بخش باشد. در این کتاب مفاهیمی مانند عرضه و تقاضا و موضوعات مربوط به آنها، تقسیم کار تخصصی و تجارت و تولید، مدیریت و تصمیم‌گیری در اقتصاد و موضوع جهانی شدن برای علاقه‌مندان به آشنایی با مفاهیم اقتصادی توضیح داده شده است.

کتاب اقتصاد به زبان ساده در حال حاضر یکی از آسان‌ترین و روان‌ترین کتاب‌هایی است که در حوزه‌ی اقتصاد نوشته شده است. سوال‌ها و مثال‌هایی که لس لیوینگستون در همه قسمت‌های کتاب آورده است، ما را با کلیات دانش اقتصادی به همان روشی که در دانشکده‌های سراسر دنیا تدریس می‌شود آشنا می‌کند. خلاصه‌ای از مباحث مطرح‌‌شده، در پایان هر فصل، آورده شده و بعد از این خلاصه سوال‌هایی درمورد آن فصل مطرح شده تا ما را به تکاپو وادار کند و آنچه که آموخته‌ایم در ذهنمان بماند. این کتاب را می‌‌توان مقدمه‌ای ضروری و مفید برای آشنایی با علم اقتصاد دانست. البته این آشنایی یک آشنایی اولیه است و برای مسائل تخصصی باید مطالعات بیشتری انجام دهید. کتاب‌های این مجموعه، قرار است ما را به جایگاهی برساند که بتوانیم کتاب‌های تخصصی اقتصاد را بخوانیم و دلیل بسیاری از مسائل سیاسی زمانه خودمان را متوجه شویم.

بیشتر کتاب‌های اقتصادی، بسیار حجیم و پر از آمار و ارقام ریاضی هستند و در این کتاب‌ها از واژه‌های تخصصی علم اقتصاد استفاده شده است که فقط متخصصان این علم آن‌ها را متوجه می‌شود. این اصطلاحات سنگین برای خوانندگان ناآشنا با علم اقتصاد خسته‌کننده است.

چرا باید کتاب اقتصاد به زبان ساده را مطالعه کنیم؟

همه‌ی عقاید و مفاهیمی که باید در علم اقتصاد بدانیم در کتاب اقتصاد به زبان ساده جمع شده است، البته این عقاید با کلماتی بسیار روان و ساده توضیح داده شده‌اند تا انسان‌هایی با سطح آشنایی کم نیز بتوانند آن‌ها را متوجه شوند.. به همین دلیل می‌توان گفت این کتاب کوچک، خلاصه‌ای از همه مباحث مهم اقتصادی را دارد و کتابی خوب برای بالا بردن اطلاعات اقتصادی شماست.

خواندن این کتاب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب اقتصاد به زبان ساده نوشته‌ی لس لیوینگستون، اولین کتاب از «مجموعه آموزش اقتصادی» است. این کتاب خلاصه‌ی همه‌ی مباحث مهم اقتصادی را دارد و برای کسانی مناسب است که شوق یادگیری علم اقتصاد را دارند، اما تقریبا چیزی درباره آن نمی‌دانند. بنابراین می‌توانید به‌عنوانی کتابی برای شروع اقتصاد روی آن حساب کنید.

درباره لس ليوينگستون

لس ليوينگستون در کالج دانشگاه مریلند که یک دانشگاه برتر اینترنتی با ۹۵۰۰۰ دانشجو، از جمله ۲۶۰۰ دانشجوی MBA است فعالیت می‌کند. لو مدیر برنامه MBA در اقتصاد، دارایی و حسابداری این دانشگاه است، لس ليوينگستون موفق به کسب مدرک MBA و Ph.D شد. مدرک تحصیلی در دانشگاه استنفورد و CPA دارای مجوز NY و TX است.

فهرست کتاب اقتصاد به زبان ساده

یادداشت ناشر

پیشگفتار

1. مقدمه

2. تقسیم کار تخصصی، تجارت و تولید

3. تقاضا برای کالاها و خدمات

4. عرضه کالاها و خدمات

5. عرضه و تقاضا

6. موضوعات عرضه و تقاضا

7. مدیریت تصمیم‌گیری

8. جهانی‌ شدن

واژه‌نامه

تکه هایی از کتاب اقتصاد به زبان ساده

هزینه یعنی از دست دادن منابع. مثلا خرید انبوه بنگاه برای فروش مجدد کالاهای خریداری‌ شده، مستلزم پرداخت پول است. چنین پولی، هزینه است. این از دست دادن منابع، هزینه کردن مستقیم و آشکار است که آن را «هزینه نقدی ضروری» هم می‌نامند. بنگاه‌ها علاوه بر هزینه مستقیم و آشکار، هزینه‌هایی ضمنی هم دارند که به «هزینه فرصت» مشهور است. هزینه فرصت، ارزش فرصتی است که از آن چشم‌پوشی می‌شود که فرصت انتخاب‌ شده دیگری پدید آید. اگر مشاوری که حق‌الزحمه‌اش بالاست، به‌جای سفر هوایی به اروپا، با کشتی تفریحی به آن‌جا برود، آن درآمدی که می‌توانست در زمان اضافه سفر کسب کند، هزینه فرصت اوست [که در سفر دریایی از دست داده است.

تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری مستلزم انتخاب کردن از میان گزینه‌های گوناگون است. همه انتخاب‌ها مربوط به آینده‌اند: بنابراین هزینه‌هایی که در گذشته شده یا هزینه‌های «برگشت‌ناپذیر» ربطی به تصمیم‌گیری ندارند. برای مثال تصمیم دارید خودرو خود را با خرید خودرو مدل جدید، تبدیل به احسن کنید. پولی که قبلا برای خرید خودرو کنونی پرداخته‌اید، از کف رفته است و مربوط به گذشته است و دخلی به معامله کنونی ندارد. چنین پولی در زمان معامله جدید، «هزینه برگشت‌ناپذیر» تلقی می‌شود. آنچه به این تصمیم یعنی معامله جدید مربوط می‌شود، قیمت خودرو جدید است به‌ علاوه مبلغی که فروشنده از محل خرید خودرو قبلی به فروشنده می‌دهد.

نظرات کاربران

mehradizadpanah
۱۳۹۹/۰۹/۱۲

برای آشنایی اولیه با اقتصاد خوبه. بعد از این کتاب، کتاب مبانی علم اقتصاد از گریگوری منکیو رو بخونید؛البته اگه حوصله ی کتاب قطور رو ندارید به ترتیب دید اقتصادی و سیاست اقتصادی از همین دنیای اقتصاد رو بخونید.

سعیدا
۱۳۹۸/۰۸/۲۴

برای من که اقتصاد خر د و کلان رو یک بار توی کارشناسی خوندم و یک بار توی ارشد، همچنان این کتاب جذاب بود و دریافت‌های عمیق و بی‌نیاز از محاسبه‌ داشت. خیلی پیشنهاد می‌کنم. دست کم به عنوان یک

- بیشتر
مهرداد معتمد
۱۳۹۹/۰۶/۲۶

80% کتاب درباره مبحث عرضه و تقاضا هستش. نویسنده هم نگاهی به‌شدت سرمایه‌داری داره و کاملا از دید کاپیتالیسم برای شما اقتصاد رو شرح میده

ح. دوست حافظ
۱۳۹۹/۰۴/۰۵

به نظر من کتاب واقعا می تونست آشنایی خوبی با اقتصاد به ما بده‌. همه‌ی حرفاشم به نظرم درست اومد، به جز اون قسمتی که درمورد مزیت مطلق و نسبی صحبت می کرد و می گفت کشورها باید تمام سرمایه

- بیشتر
آلیوشا کارامازوف
۱۳۹۸/۱۱/۲۶

برای کسانی که دوست دارن از اقتصاد سر در بیارن نقطه شروع خوبیه

Ahmad Mohammadi
۱۳۹۹/۱۱/۱۷

این کتاب برای اونهایی که دوست دارند از اقتصاد یک چیزهایی سر در بیاورند ولی حوصله کتاب های اقتصادی با کلمات قلمبه سلمبه و فرمول های عجیب و غریب را هم ندارند و براشون قابل فهم نیست پیشنهاد می شود.امیدوارم

- بیشتر
Alireza
۱۳۹۷/۱۲/۲۵

کتاب تاریخ عقاید اقتصادی، تالیف و نوشته آقای دکتر فریدون تفضلی، کتاب بسیار مفیدی برای شروع مطالعه اقتصاد، به طور جدیست. کتابیست مرجع و کاملا معتبر.

منم
۱۳۹۹/۰۹/۲۰

برای شروع اقتصاد عالیه ، عالی

amin
۱۳۹۹/۰۶/۰۵

همانطور که گفته شده کتاب خیلی قابل فهم هست و کسی که اصلا اقتصاد نخونده هم میتونه این کتاب رو بخونه

احمد
۱۳۹۷/۱۲/۱۸

قبل خوندن کتابای حرفه‌ای اقتصادی خوبه که از کتابای ابتدایی تر شروع کنید .

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۶۷)
همه‌کاره بودن یعنی تبحر نداشتن در هیچ کاری.
رها
درس اول اقتصاد کمیابی است: چیزی در جهان نمی‌توان یافت که فراوان باشد و نیاز همگان را برآورده کند. درس اول سیاست، نادیده گرفتن درس اول اقتصاد است.
عباص
تا حقیقت بخواهد بند کفشش را ببندد، دروغ نیمی از جهان را گشته است. «مارک تواین»
Golnaz Javaheri
وقتی ارزش‌های خودت را بشناسی، تصمیم‌گیری سخت نیست. «روی دیزنی»
Golnaz Javaheri
همه‌کاره بودن یعنی تبحر نداشتن در هیچ کاری
mahdi
چگونه بعضی کشورها خود را از تنگنای کمبود منابع و فقر شدید خلاص کرده و به کامیابی و رونق اقتصادی رسیده‌اند؟ پاسخ، حکومت قانون و از جمله حقوق مالکیت پرقدرت است. حکومت قانون و حقوق مالکیت پرقدرت، راه همیاری و مبادله سودمند و آزاد کالاها و خدمات را به روی مردم می‌گشاید. زیرا: ۱) چنین محیطی دارای نظم و تا حدود زیادی عاری از جرم و فساد است. ۲) قدرتمندان نمی‌توانند اموال ضعیفان را به‌راحتی تصاحب کنند. ۳) مردم چون خاطرجمع هستند که ثمره رنج و کارشان نصیب خودشان می‌شود و بیم این را ندارند که دیگران آن را به یغما ببرند، شوق کار کردن دارند. ۴) تعهدات و قراردادها ضمانت اجرا دارند و قابل‌اعتماد و اتکا هستند. ۵) دادوستد زمانی رونق می‌گیرد که حق مالکیت افراد بر کالاها روشن و قطعی باشد و صاحبانِ حق مالکیت بتوانند این حق را با فروش، معاوضه، هبه (بخشش) و اقسام دیگر معامله به دیگری منتقل کنند.
منمشتعلعشقعلیمچکنم
ما در دنیایی از خواسته‌های نامحدود زندگی می‌کنیم. حتی ثروتمندترین و برخوردارترین آدم‌هایی که در میان ما زندگی می‌کنند، ثروتشان هر قدر هم که باشد، از آنچه آرزویش را دارند کمتر است
mehran
آنچه فروشنده و خریدار به بازار برده‌اند با آنچه از بازار برگردانده‌اند به‌ظاهر برابر است؛ اما در واقع این‌گونه نیست. زیرا از نظر فروشنده ارزش پولی که به‌دست آورده از ارزش کالایی که فروخته، بیشتر است و از نظر خریدار ارزش کالایی که به‌دست آورده از ارزش پولی که پرداخت کرده بیشتر است.
sjamshid97
تا حقیقت بخواهد بند کفشش را ببندد، دروغ نیمی از جهان را گشته است. «مارک تواین
Meysam Shahrashoub
کشورهای جهان، به این نتیجه رسیدند که علت ۸۰ درصد تفاوت‌هایی که میان درآمد سرانه کشورهای مختلف برحسبِ تولید ناخالص ملی وجود دارد، قوانین و مقرراتی است که دولت‌ها وضع می‌کنند.
فرامرز میرشکار

حجم

۷۳۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۷۳۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان