دانلود و خرید کتاب قضاوت‌‏های امیرمؤمنان حضرت علی علیه‏‌السلام شیخ محمدتقی شوشتری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قضاوت‌‏های امیرمؤمنان حضرت علی علیه‏‌السلام اثر شیخ محمدتقی شوشتری

کتاب قضاوت‌‏های امیرمؤمنان حضرت علی علیه‏‌السلام

معرفی کتاب قضاوت‌‏های امیرمؤمنان حضرت علی علیه‏‌السلام

آنچه به عنوان قضاوت‌های امیرمؤمنان حضرت علی علیه‌السلام می‌خوانید شگفت، جذاب و حیرت‌آور است.

از مقدمه نویسنده:

سپاس خدایی را که به حقّ داوری می‏‌کند: « وَاللَّهُ یَقْضِی بِالْحَقِّ » و درود بر پیامبرش ـ که او را برای داوری عادلانه بین مردم برگزید ـ و درود بر خاندان پیامبرش ـ که دادگسترند و قضاوت به فرمان خدا کنند ـ به ویژه پسر عمویش امیرالمؤمنین علیه‏‌السلام که فرمود:

اگر بر کرسی قضاوت بنشینیم، بین پیروان تورات (یهودیان) با تورات آنان، بین پیروان انجیل (مسیحیان) با انجیل آنان و بین پیروان قرآن (مسلمانان) با قرآن آنان قضاوت می‏‌کنم و این کتاب‏های آسمانی به سخن خواهند آمد که علی علیه‏‌السلام براساس ما قضاوت کرده است.

دوست و دشمن اعتراف کرده‏‌اند که او شایسته‏‌ترین فرد برای قضاوت بین مردم است. خلیفه دوم، عُمَر، بارها در مشکلات اعتراف کرد: اگر علی علیه‏‌السلام نبود، عُمَر هلاک می‏‌شد و علی علیه‏‌السلام اندوهش را برطرف ساخت.

نظرات کاربران

علیرضا بهادری
۱۳۹۸/۰۵/۲۰

السلام علیک یا امیرالمومنین🌹

شکیبا
۱۳۹۹/۰۴/۱۷

متن کتاب تنها حاوی قضاوت های امیرالمونین علیه السلام نیست و مطالب دیگری که بیانگر منحصر به فرد بودن هوش و اندیشه ایشان رو هم به همراه داره.

کاربر ۱۹۳۹۹۲۹
۱۳۹۹/۰۲/۲۹

کتابی بسیار زیبا و پر مفهوم حتماً توصیه میکنم مطالعه شود ارزشش رو داره

مهدیه
۱۴۰۰/۰۸/۱۸

الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایه علی بن ابی طالب🌸🌱

Amir
۱۳۹۹/۰۸/۰۲

عالی، عالی

mohammadhasan anisi
۱۴۰۱/۰۶/۱۶

فوق العاده بوددددد😍😍😍😍

JORDAN
۱۴۰۱/۰۲/۱۶

السلام علیک یا امیرالمؤمنین 🤍

علیرضا
۱۴۰۱/۰۹/۰۲

درود و رحمت خداوند متعال بر امیر مومنان حضرت علی (ع).چیزی که من درباره حضرت علی برای خودم مجسم کرده بودم،رافت و مهربانی مطلق بود که چنین چیزی اشتباه است.در این کتاب با قضاوت های عادلانه و ماهرانه حضرت علی

- بیشتر
بنام خدا
۱۴۰۰/۰۵/۲۴

چاپی اش را چگونه سفارش بدم؟ چون پایین نوشته قیمت چاپی

alitofany9
۱۴۰۱/۱۲/۱۵

عالی

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۹)
او پرسید: معنای سجده اوّل چیست؟ امام علی علیه‌السلام فرمود: معنایش این است: خدایا! تو ما را از زمین آفریدی. او پرسید: معنای سربرداشتن از سجده چیست؟ امام علی علیه‌السلام فرمود: یعنی خدا تو ما را از زمین بیرون آوردی. او پرسید: معنای سجده دوم چیست؟ امام علی علیه‌السلام فرمود: معنایش این است: تو ما را بار دگر به زمین برمی‌گردانی. او پرسید: معنای سربرداشتن از سجده دوم چیست؟ امام علی علیه‌السلام فرمود: یعنی خدایا! تو بار دیگر ما را از زمین خارج می‌کنی.
maryam_z
عمَر گفت: ای وای بر عمَر! اگر علی علیه‌السلام نبود عمَر هلاک شده بود.
Dexter
آنان از حضرت علی علیه‌السلام پرسیدند: فرق دوستی و دشمنی چیست؟ حضرت علی علیه‌السلام فرمود: خداوند، روح انسان‌ها را دو هزار سال پیش از بدن‌هایشان آفرید و در هوا قرار داد. روح‌هایی که در هوا با هم دوست بودند، اکنون نیز با هم دوست هستند و روح‌هایی که در هوا با هم دشمن بودند، اکنون با هم دشمن هستند.
maryam_z
معنای «لاحَوْلَ وَلا قُوَّةَ اِلاّ بِاللّه» از امیرالمؤمنین علیه‌السلام سؤال شد: معنای «لاحَوْلَ وَلا قُوَّةَ اِلاّ بِاللّه» چیست؟ امیرالمؤمنین علیه‌السلام فرمود: ما نزد خدا، هیچ چیزی نداریم؛ هر چه داریم او به ما داده است. هرگاه خدا چیزی را که مالک آن است به ما داد، دستورهایی درباره آن به ما داد که وظیفه داریم به آن عمل کنیم و اگر آن را از ما گرفت، تکلیفش را از ما بر می‌دارد.
حسنا296
پیامبراسلام صلی‌الله‌علیه‌و‌آله فرمود: علی علیه‌السلام ستمگر نیست و برای ستم آفریده نشده است. پس از من، ولایت (سرپرستی جامعه) بر عهده علی علیه‌السلام است. حکم، حکم اوست.
زهرا سادات
از امیرالمؤمنین علیه‌السلام سؤال شد: عدالت برتر است یا بخشش؟ امیرالمؤمنین علیه‌السلام فرمود: عدالت برتر است؛ زیرا عدالت هر چیزی را در جایگاه خودش قرار می‌دهد و بخشش آن را از جایگاه خودش خارج می‌سازد. نیز عدالت، روش عمومی مدیریت و اداره جامعه است و بخشش روش فرعی و خاص مدیریت جامعه است.
کاربر ۳۵۳۲۰۳۴
هر کدامتان که غنیمت شمار فرصت است، عافیتش را پیش از بیماری و پیری‌اش را پیش از تهی‌دستی، و فراغتش را پیش از گرفتاری و مشغولیت، و زمان حضورش را پیش از کوچ، غنیمت بشمارد پیش از آن که پیر شود و گرفتار بیماری و ناخوشی گردد و به حالی افتد که طبیبش از او ملول شود و نزدیکترین دوستش نیز از او روی گرداند و عقلش تباه گردد و رشته عمرش بگسلد
رها
حضرت علی علیه‌السلام فرمود: قفل‌های آسمان‌ها، شرک به خداست. کلیدهای آن‌ها، ذکر «لااله‌الااللّه‌» است. موجودی که نه جنّ بود و نه انسان؛ ولی قوم خود را بیم می‌داد، مورچه سلیمان بود. پنج موجودی که از رَحِم به دنیا نیامدند، عبارتند از: آدم علیه‌السلام، حوا، عصای موسی، ناقه صالح علیه‌السلام و قوچ ابراهیم علیه‌السلام.
کاربر ۳۵۳۲۰۳۴
عمر از حذیفه بن یمان پرسید: چگونه صبح کردی؟ حذیفه گفت: می‌خواهی چگونه صبح کنم؟ قسم به خدا، صبح کردم در حالی که از حقّ بدم می‌آید، فتنه را دوست دارم، به ندیده گواهی می‌دهم، نیافریده را حفظ می‌کنم، بدون وضو نماز می‌خوانم و من چیزی در زمین دارم که خدا در آسمان ندارد.
فرسا
دویدنِ پشت سرِ زمامداران جوبریة بن مسهر می‌گوید: دنبال امیرالمؤمنین علیه‌السلام می‌دویدم. امیرالمؤمنین علیه‌السلام فرمود: آن نادانان را صدای کفش‌های پشت سرشان هلاک کرد....
فرسا

حجم

۱۶۶٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

حجم

۱۶۶٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان