دانلود و خرید کتاب شیمی چیست؟ پیتر اتکینز ترجمه رامین رامبد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شیمی چیست؟ اثر رامین رامبد

کتاب شیمی چیست؟

نویسنده:پیتر اتکینز
امتیاز:
۳.۶از ۲۰ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب شیمی چیست؟

«شیمی جیست» چشم شما را به روی جهانی شگفت‌انگیز می‌گشاید. جهانی پراهمیت از نظر اندیشه‌ورزی و اقتصاد. جهان شیمی. شیمی آوازه‌ای خوشایند ندارد و شنیدن نام این علم ذهن را به یاد مسایل و مشکلات بسیار زیست‌محیطی می‌اندازد؛

مواد شیمیایی خطرناک که به طبیعت نشت می‌کنند و در دشت‌های سرسبز و پوشیده از شقایق‌ها و پروانه‌ها فاجعه می‌آفرینند، کرانه‌های رودخانه‌ها را که زمانی رویشگاه آویشن وحشی بود به شوره‌زاری مرده تبدیل می‌کنند، لجن‌هایی سمی و توده‌های گندآلود را در نهرهایی بر جا می‌گذارند.

پیتر اتکینز در این کتاب تمام این مسایل را به چالش می‌کشد و شما را دعوت می‌کند که با نگاهی نو و بی‌تعصب، دوباره به شیمی نظری بیفکنید، تا همهٔ آن خاطرات و تلقی‌ها زدوده شود و جایش را درک و فهم بگیرد.

اتکینز در این کتاب چهان را از چشمان یک شیمیدان به شما نشان می‌دهد تا مفاهیم اصلی آن را بفهمید،و ببینید که شیمیدان نه تنها در آسودگی مادی ما که در فرهنگ انسانی نیز سهیم است.

او در این کتاب توضیح می‌دهد که شیمیدان‌ها چگونه می‌اندیشند و چگونه آن چیزی که آنان از ماده بر ما آشکار می‌کنند ـ هر شکلی از ماده، از سنگ گرفته تا آدمی ـ به دریافت ما از جهان سرخوشی می‌بخشد او نشان می‌دهد شیمیدانان چگونه یک شکل از ماده را می‌گیرند، چه بسا مکیده یا کنده‌شده از دل زمین یا برگرفته‌شده از آسمان، و آن را به شکلی دیگر در می‌آورند، تا شاید پوشاک ما شود، خوراک ما شود، سبب راحتی ما شود.

اتکینز ما را در این اندیشه سهیم کند که شیمی زیرساختار جهان مدرن را فراهم می‌سازد. عملا هیچ چیزی در زندگی هرروزه نیست که دست شیمی بر سرش کشیده نشده باشد یا بر پایهٔ موادی نباشد که شیمی آفریده است.

نظرات کاربران

Mozhdeh Mohammadpour
۱۳۹۷/۱۰/۰۱

من هم شیمیست هستم و هم مترجم. از قبل هم با کارهای آقای رامین رامبد آشنایی دارم. بنظرم ترجمه بد نیست ولی ویرایش نشده. اگ خود ایشون بعد از اینکه ترجمه تموم شد متن رو از اول میخوند و خودش

- بیشتر
Alireza Ghadimkhani
۱۳۹۷/۰۹/۱۵

سرشار از غلط های املائی و حروف از هم گسسته است، نظر مازیار لطف کنید مجدد ویرایش و منتشر کنید.

pejmannavi
۱۳۹۸/۰۳/۱۶

کتاب خوبیه. البته هنوز تمومش نکردم. بعد از سالهای مدرسه این اولین بار بود درباره شیمی کتاب میخوندم. کتاب راحت خونده میشه و مفاهیم ابتدایی رو خوب توضیح میده. اما بعضی جاها حس کردم کنگ نوشته شده و گاهی هم

- بیشتر
Samanya
۱۳۹۹/۰۲/۰۵

خوبه . مشکل اساسیش توی ترجمه هست . ترجمش روان نیست .

hadi tirehgol
۱۳۹۹/۰۷/۰۶

ترجمه واقعا افتضاحه و پر از غلط دستوری و املایی. مگه قبل از انتشار کتاب ویراستار کتاب رو تایید نمی کنه که این همه اشتباه تو متن کتاب هست

AmirHossein_Ak79
۱۴۰۱/۱۱/۱۰

اتکینز که سالاره تک تک نظراتش قابل خوندن و احترامه

Saeid_esl
۱۳۹۹/۱۲/۲۵

کتاب از نظر کیفیت ترجمه در حد افتضاحی پایین هستش .چند بار سعی کردم بخونمش ولی واقعا غیر قابل خواندن بود متاسفانه

Mr.Cooper
۱۴۰۱/۰۱/۱۸

بسیار عالی در عین حال مختصر مفید

محسن
۱۴۰۱/۰۱/۰۱

خیلی خوب بود

amir ali
۱۴۰۰/۰۷/۱۹

عالی بود خیلی خوب بود خیلییییییی

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
شیمی، برای انجام واکنش‌هایش و شناسایی آن‌چه که تولیده شده است، از انواع گسترده‌ای از فنون استفاده می‌کند فنون مشابه در آزمایشگاه‌های تجزیه و جنایی برای شناسایی مواد و فراوانی آن‌ها به کار گرفته می‌شود. پا به هر آزمایشگاه امروزین شیمی که بگذارید شاهد یک دوگانگی خواهید بود. کیمیاگر برخی از اسباب و آلات را تشخیص می‌دهد؛ بقیه چیزها انگار از جهانی دیگر آمده‌اند. برای نگه‌داشتن سیالات انواع زیادی از ظروف هست و بیش‌ترشان به روشنی ریشه در عهد باستان دارند. اما تجزیهٔ مدرن، به معنای دقیق کلمه یعنی شکستن مواد و در شیوهٔ مدرن یعنی شناسایی مواد و تعیین مقادیر و غلظت‌های آن‌ها، از ابزار و ادوات الکترونیکی پیچیده‌ای بهره می‌گیرد که غالباً تجهیزاتی خودکار هستند. تجزیه تنها کاری نیست که در آزمایشگاه صورت می‌گیرد، کاملا در نقطهٔ مقابلش، سنتز، به معنای دقیق کلمه یعنی کنار هم گذاردن اما در عمل یعنی آفریدن شکل‌های دلخواه ماده از اجزای ساده‌تر، بخش عمدهٔ کوشش‌های شیمیدان را تشکیل می‌دهد.
esrafil aslani
تیتراسیون اسید با باز برای تعیین غلظت یکی از آن‌هاست. (چرا تیتراسیون؟ تیتر واژه‌ای است فرانسوی به معنای محک یا سنجش)
mehrnaz

حجم

۵۵۵٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

حجم

۵۵۵٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

قیمت:
۲۷,۰۰۰
تومان