دانلود و خرید کتاب آب در گیتی آرنولد هانس لمایر ترجمه امیر نظام امیری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب آب در گیتی

آیا فکر می‌کنید آب فقط در سیاره زمین پیدا می‌شود؟ یا امکان یافتن آن در نقاط دیگر کهکشان‌های مختلف یا منظومه شمسی هست؟

کتاب «آب در گیتی» به دنیال یافتن پاسخی برای این پرسش است.

آب بعد از انفجار نخستین نسل ستارگان، در ۱۰۰ میلیون سال پس از تاریخ گیتی به وجود آمد. ارسال ماهواره‌ها و سفینه‌های فضایی به نقاط دوردست، حکایت از وجود سفره‌های یخی در بعضی از سیارات و قمرهای آنها دارد.

پروفسور آرنولت هانس لمایر، استاد اخترفیزیک دانشگاه گراتس اتریش در این اثر به مرور ویژگی‌های اساسی آب و نقش آب روی زمین و در جهان هستی می‌پردازد. حوزه‌های اصلی فعالیت هانس لمایر، فیزیک خورشیدی و اخترفیزیک است.

آب در سیاره زمین، رابطه آب و حیات موجودات، آب در سیارات منظومه شمسی، در اقمار سیارات و در اجرام کوچک منظومه، آب در سیارات فراخورشیدی و فضاهای میان‌ستاره‌ای و منشا‌ء آب به طور کلی از مباحث این کتاب‌اند.

این کتاب برای خوانندهٔ علاقه‌مند به اخترفیزیک، اخترزیست‌شناسی و به‌طورکلی علم نوشته شده است. در این کتاب به بیش از ۳۵۰ مقاله اشاره شده و خوانندگانی که خواهان مطالعه عمیق‌ترند می‌توانند از این منابع بهره بگیرند. از این کتاب همچنین می‌توان به عنوان کتاب مرجع در موضوعات مختلف اخترزیست‌شناسی استفاده کرد.

نظرات کاربران

sourina
۱۳۹۸/۰۳/۰۸

این کتاب به صورت کاملا تحصصی که چرا آب تنها ماده ای هستش که بهترین ماده هست صحبت میکنه و موضوعاتی چون آب درییارات دیگر، کهکشانها، اقمار و اینها می پردازه. ترجمه ی فوق العاده روان و آسانی داره، طوری

- بیشتر
کاربر ۲۳۶۹۱۱۵
۱۴۰۲/۰۶/۱۰

این کتاب بیشتر راجع به سیارات و ستاره ها و اقمار و... توضیح داده تا آب! کتاب کاملا تخصصی هست پر از فرمول های شیمی و فیزیک، عدد و رقم، متن بسیار سنگین، بجز چند جمله محدود.

مهراد حسن پور
۱۴۰۲/۰۱/۱۳

من کتابای علمی رو میپسندم ولی این کتاب به نظرم خیلی از ریاضیات زیادی استفاده کرده و روند کتاب مورد پسندم نبود. راستش فک کردم وقتمو واسه کتابای دیگه بزارم بهتره. منو که جذب نکرد و از نصفه ولش کردم.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
آناکسیمندروس (۴۹۴ پ.م) ادعا کرد که هوا یک جوهر بنیادی است. روح، هوا است. آتش هوای رقیق است. هنگامی‌که هوا متراکم می‌شود نخست به آب و سپس به خاک تبدیل می‌شود.
دهقان غذاخوار

حجم

۳٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

حجم

۳٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

قیمت:
۶۴,۰۰۰
تومان