دانلود و خرید کتاب مه - تی برتولد برشت ترجمه کامل روزدار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مه - تی اثر برتولد برشت

کتاب مه - تی

معرفی کتاب مه - تی

«مه - تی؛ کتاب دگرگونی های غیرمترقبه» اثری از برتولت برشت، نمایش‌نامه نویس، کارگردان و شاعر سوسیالیست آلمانی است که آموزه‌های اخلاقی چین باستان را در قالب داستان‌هایی بیان کرده است. این آموزه‌ها مربوط به فیلسوفی چینی به نام«مو - دی» (Mo Di) است که بین سال‌های ۴۷۰ و ۴۰۰ پیش از میلاد می‌زیسته است. مو- دی که بنیانگذار مکتب «مِه - ایسم» Mehism بود، مدرسه‌ای را دایر کرده و در آن تعالیم خود را آموزش می‌داد.

برشت اکثر داستان‌های «مِه - تی» Me-ti را بین سال‌های ۱۹۳۴ و ۱۹۳۷، یعنی هنگامی که در کشور دانمارک و در تبعید به سر می‌بُرد، به رشته‌ی تحریر درآورد. او برخی از این داستان‌ها را در دورانِ تبعید در آمریکا نوشت و برخی دیگر را پس از بازگشت به آلمان به رشته‌ی تحریر در آورد.

برشت بسیاری از تعالیم «مو - دی» (Mo Di) را برای مبارزه با فاشیسم آلمان و به منظور ایجاد جهانی عادل بسیار مناسب می‌دید. او تحت تأثیر اندیشه‌های «مو - دی» (Mo Di) و به سبک این فیلسوف چینی دست به نگارشِ داستان‌های «مِه - تی» Me-ti زد.

چند قطعه از این کتاب در زمان حیات برشت انتشار یافت. ولی تمامی این قطعات به طور کامل برای نخستین بار پس از مرگ برشت در سال ۱۹۵۶ منتشر گردید.

آن‌چه محرز است، این است که داستان‌های «مِه-تی» Me-ti یک آشنایی مقدماتی است با طرز تفکر دیالکتیکی؛ مجموعه‌ای از مثال‌های دیالکتیکی است، که در قالب مباحثی ادبی، طرز تفکر و رفتار دیالکتیکی را به صورت روشن و آشکاری قابل درک می‌کنند. خواننده با مطالعه‌ی این مثال‌های دیالکتیکی، با طرز فکر دیالکتیکی آشنا شده و توانایی آن را می‌یابد که در شرایط متفاوت، طرز برخورد مناسب و درُستی را از خود نشان دهد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۹۷٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

حجم

۱۹۷٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

قیمت:
۶۲,۰۰۰
تومان