دانلود و خرید کتاب دیباچه‌ای تاریخی بر نظریه ادبی از افلاطون تا بارت ریچارد هارلند ترجمه بهزاد برکت
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دیباچه‌ای تاریخی بر نظریه ادبی از افلاطون تا بارت اثر بهزاد برکت

کتاب دیباچه‌ای تاریخی بر نظریه ادبی از افلاطون تا بارت

امتیاز:
۴.۹از ۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب دیباچه‌ای تاریخی بر نظریه ادبی از افلاطون تا بارت

«دیباچه‌ای تاریخی بر نظریه ادبی از افلاطون تا بارت» نوشته ریچارد هارلند، پژوهشی ادبی- فلسفی درباره نظریات ادبی‌ای است که از از زمان افلاطون تا زمان رولان بارت در مکاتب گوناگون فلسفی و در برهه‌ای مختلف تاریخی خلق شده‌اند.

به عنوان نمونه نظریه ادبی در دوران کلاسیک مبتنی بر قصه‌پردازی و اقتباس‌های نمایشی و شیوه‌های خاص شاعرانه بود و در قرون وسطی رشد مسیحیت، شیوه‌های تفکر جدید و ناسازگاری را وارد عرصه فرهنگ غربی کرد که در نتیجه ادبیات محلی رونق گرفت.

این کتاب درواقع به نوعی تاریخ مکاتب ادبی غرب نیز هست و خواننده را با شیوه‌های ادبی رایج در دوره‌های مختلف اروپا و آمریکا و به طور کلی غرب دنیا آشنا می‌کند.

کلاسیسیزم، رمانتیسیزم، ناتورالیسم، سمبولسیسم و مدرنیسم و نظریاتی که در قرن بیستم متولد شدند همچون ساخت‌گرایی فرانسوی، نقد انگلیسی- آمریکایی، نظریه روسی و ورود به دوره پسامدرن از حدود سال‌های ۱۹۶۷-۶۸ میلادی، مباحث جذابی است که درباره مکاتب ادبی غربی دراین اثر خواهید خواند.

این کتاب، از معدود کتاب‌های نطریه ادبی است که اصلی‌ترین مفاهیم تاریخ نقد و نظریهٔ ادبی در غرب را، در محدودهٔ یک مجلد، به‌شکل قابل اطمینانی پوشش می‌دهد. به‌گونه‌ای که در پایان کار تصویر قابل قبول و روشنی از مسیر حرکت جریان نظریهٔ ادبی در ذهن خوانندهٔ علاقه‌مند ترسیم می‌کند؛ دوم آنکه شیوهٔ تطبیقی کتاب، ضمن پرهیز از برجسته‌سازی آرای صاحب‌نظران یک کشور خاص، امکان درک ژرف‌تری از قوت و ضعف رویکردهای مختلف در طول تاریخی دوهزارساله را ایجاد می‌کند و سوم ، زبان و نحوهٔ روایت به‌گونه‌ای است که همزمان، رضایت مخاطب عام و خاص را فراهم می‌کند.

مطالعه این اثر ارزشمند برای علاقه‌مندان به ادبیات و تاریخ ادبیات و مکاتب ادبی بسیار جذاب و سودمند و لذت‌بخش خواهدبود.

نظرات کاربران

cup
۱۳۹۸/۰۷/۰۹

ترجمه منسجم کتاب و متن چشم نوازش به کنار. پایان کتاب واژه نامه ای هست که خیلی اهمیت داره به نظر من. هم به خواننده در خواندن متون نظری کمک میکنه هم به مترجمانی که با چنین متن هایی سروکار

- بیشتر
Ana
۱۴۰۰/۱۱/۱۷

لطفا اینجور کتابها رو پی‌دی‌اف بذارید یا لااقل امکانی اضافه کنید که خواننده خودش انتخاب کنه ایپاب میخواد یا پی‌دی‌اف. برای کسانی که کارای پژوهشی میکنن نسخه ایپاب اصلا کارآمد نیست.

sina.zahed
۱۳۹۹/۰۹/۰۷

خیلی خوشحال شدم که تو این اوضاع اقتصادی نسخه الکترونیک این کتاب موجوده. امیدوارم فضایی ایجاد بشه هر کتابی الکترونیکشم منتشر بشه.

عبدالله سلیمانی
۱۳۹۹/۱۲/۰۳

عالی

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۹۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۵۸۸ صفحه

حجم

۴۹۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۵۸۸ صفحه

قیمت:
۲۲,۰۰۰
تومان