دانلود و خرید کتاب تأویل رؤیا زیگموند فروید
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تأویل رؤیا اثر زیگموند فروید

کتاب تأویل رؤیا

انتشارات:پندار تابان
امتیاز:
۳.۰از ۱۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تأویل رؤیا

کتاب «تأویل رویا»‌ی زیگموند فروید، پدر علم روان‌کاوی، بسیار بیش از آن چیزی است که از عنوانش برمی‌آید. این اثر، در عین حال که شرح الگوی ذهن و تحقیق در باب فرآیندهای تخیلی است، اعترافی شخصی از فروید است. فروید این نوشته را واکنشی نسبت به مرگ پدرش تلقی می‌کرد، «مهم‌ترین اتفاق، تلخ‌ترین فقدان در زندگی یک مرد،» و کشف خود را در مورد «عقده‌ی ادیپ» (تمایل عاطفی-جنسی پسربچه به مادر، به گونه ای که پرد را رقیب خود بپندارد) در این کار ثبت کرد. ادعایی که هنوز مناقشه‌برانگیز است، ادعا در مورد گرایش ناآگاهانه‌ی (دورانِ کودکیِ) مردان به انجام کاری ممنوعه و پدرکُشی. فروید در این اثر نشان می‌دهد که روشی روان‌شناختی وجود دارد که امکان تأویل رؤیاها را فراهم می‌کند، و با کاربرد این تکنیک، هر رؤیا به مثابه ساختاری روان‌شناختی نمود می‌یابد، ساختاری سرشار از معنا که می‌توان در کنش‌های روانی حالت بیداری برایش جایگاهی در نظر گرفت. او در این اثر تلاش کرده است تا فرآیندهایی را که علل مبنایی غرابت و ابهام رؤیاها هستند روشن کند و با استنتاج از همین فرآیندها به ماهیت نیروهای روانی‌ای که تعارض یا همکاری‌شان دلیل شکل‌گیری رؤیاهای ما است برسد. فروید کتابش را با شرح مختصر دیدگاه‌های نویسندگان قبلی در حوزه خواب و جایگاه مسئله‌ی رؤیا در علم معاصر شروع کرده و به مبحث شیوه تأویل رویا، رویا به مثابه تحقق آرزو، تحریف در رویا، موضوع و منابع رویا، عمل رویا و روان‌شناسی فرایندهای رویا می‌پردازد.
معرفی نویسنده
عکس زیگموند فروید
زیگموند فروید

زیگموند فروید عصب‌شناس برجسته‌ اتریشی بود که امروزه در جهان به عنوان پدر علم روانشناسی دنیا شناخته می‌شود. او با بنیان‌ نهادن روانکاوی، به عنوان یک روش درمانی در علم روانشناسی، موفق شد تا گام بزرگی در شناخت و درمان اختلالات و آسیب‌های روانی بردارد.

نظرات کاربران

Darvag
۱۴۰۰/۱۲/۰۲

١٨٠٠صفحه

Zahra Arab
۱۴۰۲/۰۲/۲۳

سلام و وقت بخیر این کتاب را فروید در سال ۱۹۰۰ نوشته است از کتاب های مهم فروید است. قسمت های از متن را مترجم به خوبی ویرایش کرده است اما قسمت های از آن ترجمه نشده است و قسمت

- بیشتر
morteza_ja97
۱۳۹۷/۰۸/۱۴

اونایی که خریدن بگن چند صفحس

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷)
این توصیه‌ی مؤکد که می‌گویند انسان پیش از آن‌که در مورد مسئله‌ای تصمیم‌گیری قطعی و نهایی بکند، باید یک شب درنگ کند و با آن فکر بخوابد، با اطلاعاتی که حال پیدا کرده‌ایم کاملاً موجه به نظر می‌رسد.
sara
رؤیا دیدن کنشی است روانی و لبریز از معنا؛ قدرت انگیزشی آن همیشه و در هر حالتی یک آرزوست که با تمام وجود می‌خواهد تحقق پیدا کند
farnooshhp
«هیچ نمی‌دانم که آیا در کودکی واقعاً به کمک کردن به بشر دردمند اشتیاقی داشته‌ام یا نه
آترین🍃
محرک‌های رؤیا همیشه در تجارب روز قبل ریشه دارند
sara
می‌توان رؤیا را نوعی تحقق آرزو تلقی کرد.
sara
چون به قطع نشان می‌داد که در ذهن انسان بخش‌های فعالی وجود دارند که به شکل مستقیم و بی‌واسطه به تحقیق و بررسی تن نمی‌دهند، چه برای ناظران و چه برای خود بیمار. این بخش‌های ذهن را فروید بدون بحث‌های متافیزیکی یا اصطلاح‌شناختی، با کلمه‌ی ناخودآگاه توصیف کرد.
آترین🍃
رؤیا بی‌معنا نیست، پوچ و عبث نیست، در رؤیا فرض بر این نیست که یک بخش از مجموع ایده‌های ما نهفته یا خفته‌اند و بخشی دیگر آشکار و بیدار. رؤیا پدیده‌ی روانی کاملاً معتبری است؛ در واقع، رؤیا تمهیدی است برای تحقق یافتن آرزو، می‌توان رؤیا را بخشی پیوسته از فعالیت‌های روانی قابل درک در حالت بیداری قلمداد کرد؛ رؤیا به واسطه‌ی یک کنش فکری فوق‌العاده پیچیده پدید می‌آید.
sara

حجم

۶۹۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۵۲۸ صفحه

حجم

۶۹۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۵۲۸ صفحه

قیمت:
۶۴,۵۰۰
تومان