دانلود و خرید کتاب همسرگزینی امروزی علی شمیسا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب همسرگزینی امروزی اثر علی شمیسا

کتاب همسرگزینی امروزی

نویسنده:علی شمیسا
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۷از ۱۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب همسرگزینی امروزی

«همسرگزینی امروزی» به قلم دکتر علی شمیسا، کتاب راهنمایی برای جوانان در آستانه ازدواج است. کتابی که به شما کمک می‌کند تا در انتخاب همسر بهترین تصمیم را بگیرید. «ازدواج، تصمیم کبرای هر دختر و پسری و یک انتخاب آزاد است؛ انتخابی که با سرنوشت و نمایشنامهٔ زندگی شما رابطهٔ مستقیم دارد. می‌توانید انتخابی بزرگ، مطلوب و عالی یا انتخابی بد و نادرست داشته باشید. ازدواج، یکی از مهمترین تصمیم‌هاست که می‌تواند زندگی کسی را بسازد یا آن‌را ویران کند؛ می‌تواند شروع بحران‌های روحی عمیق برای دختر یا پسر باشد و شخصیت آن‌ها را متلاشی یا جنبه‌هایی از آن‌را تکمیل کند. ازدواج می‌تواند تولد و آغازی برای رسیدن به پایانی خوب یا تجربهٔ رنج، درد، تحقیر پی‌درپی، انحلال و تخریب شخصیت باشد.» دکتر شمیسا در این اثر، دانش خود در زمینه همسرگزینی را در اختیار جوانان قرار داده است. او در این اثر ذهنیتی بالغانه از ازدواج را به شما آموزش می‌دهد تا هنگام تصمیم‌گیری برای ازدواج با کودک درونتان اقدام نکنید و تنها با من بالغ و عاقل خود دست به چنین کاری بزنید. دکتر شمیسا در این کتاب مهارت‌هایی را به شما می‌آموزد که از طریق آن بتوانید طرف مقابل خود را از همه ابعاد روحی، روانی، جسمی، شخصیتی و هوش عاطفی بسنجید. بتوانید موقعیت‌های اکتسابی او مانند شغل، سواد اقتصادی، سوادجنسی، اعتقادات، نحوه گذران اوقات فراغت و مسایل بی‌شمار دیگری که قطعا پس از ازدواج برای شما مهم خواهد بود را در شریک خود ارزیابی کنید و در نهایت درست‌ترین تصمیم را برای ازدواج خود بگیرید.
پذیرش واقعیت (درس‌هایی برای زندگی، ازدواج و خانواده)
فیلیپ مک‌گراو (دکتر فیل)
مشاوره ازدواج
محمدرضا دژکام
ده قرار مهم برای زندگی مشترک
دیوید آرپ
مشاوره خصوصی با باربارا دی‌آنجلیس: عشقی پایدار، قبل، حین، و بعد از ازدواج، مشاوره ازدواج، مشاوره خانواده
باربارا دی‌آنجلیس
احساس خوب باهم بودن، راز بازسازی روابط تیره
دیوید دی. برنز
برای روابط بهتر کاری نکنید!
آرییل کین
قوانین روابط موفق
باربارا دی‌آنجلیس
رازهای مردان متأهل خوشبخت (هشت شگرد برای تصاحب همیشگی قلب همسرتان)
اسکات هالتزمن
۱۰۰۱ پرسش قبل از ازدواج
فرناز فرود
ازدواج عاقلانه
شمس‌الدین حسینی
معیارهای انتخاب همسر (اشتباهات بزرگ در انتخاب همسر)
ماهیار آذر
نوازش در روابط زناشویی
علی شمیسا
همسانی در ازدواج
حسن بنی اسدی
چرا زنان حرف می‌زنند و مردان فرار می‌کنند
پاتریشیا لاو
آیین همسریابی
پاولتی کوفمن شرمن
تفاهم
شمس الدین حسینی
نامزدی هدفمند
استیون کارتر
چرا مردان هم‌زمان فقط یک کار انجام‌ می‌دهند و زنان هرگز از صحبت کردن دست برنمی‌دارند!
آلن پیز
مردان ویفری زنان اسپاگتی
بیل فارل

نظرات کاربران

narges
۱۳۹۹/۰۶/۰۹

یک خط در میان شما رو به مشاور ازدواج ارجاع میده

REZA
۱۳۹۸/۰۶/۱۷

برای افرادی که در رابطه هستند و تصمیم جدی برای ازدواج دارند،کتاب مفیدیِ

Reza
۱۳۹۸/۰۱/۱۰

کتابی بسیار جالبی بود و در طی یک روز خوندم و از خوندتش لذت بردم.سوالاتی که باید از نامزد خود را بپرسید را گفته بود و باعث میشود هنگام با نامزد بودن بدانیم باید به چه چیزهایی توجه کنیم بیشتر

- بیشتر
بهرام
۱۴۰۰/۱۰/۰۵

کتاب جامعی هست . و درباره ی انتخاب همسر به صورت کلی حرف زده شده.واقعا میشه با خوندن کتاب از خیلی از اتفاقات بد توی زندگی پیشگیری کرد

حمیده
۱۳۹۹/۰۶/۱۳

حیف از وقت و هزینه‌ای که کردم. به ندرت مطلب مفیدی که «جدید» باشه و تکرار ‌واضحات نباشه داره. و به وفور مطلب تکراری و توضیح اضافی‌ و توصیه‌های عجیب داره.

فاطمه زهرا
۱۳۹۸/۰۶/۰۵

کتاب خوبی بود اما من باهاش راحت نبودم و یجاهایی خیلی پر گویی کرده بود و کشش داده بود .

احمدخطر
۱۴۰۲/۰۵/۰۸

اتلاف وقت به معنی واقعی یعنی این که بشینی و این کتاب رو بخونی ...سر و ته نداره .هیچی هم یاد ادم نمیده ...فقط ی حجم زیادی از سوال میذاره که کار مشاوره...

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۶۹)
نکته‌ای که در همسرگزینی بالغانه باید به آن توجه داشت این است که خیلی از پسران و دختران معتقدند: عشق، دست خودشان نبوده؛ این حرف‌ها ترازوبردار نیست؛ عاشق نشده‌اید که بدانید چطور یک‌باره همه‌چیزم را باختم. بارها در جلسات مشاوره دیده‌ام که دختران و پسران زیادی قدم در راه نادرست می‌گذارند، دلدادهٔ کسی می‌شوند و به موضوعات مهم توجه نمی‌کنند. بهتر است برای خودتان مرز عاطفی تعریف کنید. تا گرفتن جواب منتظر بمانید
Gisoo
به‌عنوان دختر یا پسر دربارهٔ ازدواج چه تصوری دارید؟ با چه انگیزه‌ای تصمیم می‌گیرید ازدواج کنید؟ جوانی می‌گوید از عالم تجرد خسته شده، دیگر غذاهای بیرون به مزاجش سازگار نیست، کسی نیست کارهایش را انجام دهد و به همین دلیل تصمیم گرفته ازدواج کند. هدف این دسته از جوانان گریز از یک‌سری قید و بندهاست. همسرگزینی براساس فرار از تجرد یا ترک الزامات محیط خانوادگی، تصمیمی بالغانه نیست و به‌زودی همین ازدواج، مانع و محدودیتی برای استقلال فرد خواهد بود. این ازدواج، مساوی با انتخاب نوکر یا کلفتی دلسوز است. هیچ دختر باعزت‌نفسی حاضر نیست فقط آشپز یا کلفت همسرش باشد.
Gisoo
باید به‌دنبال باورهای بالغانه از عشق باشید. تعاریف غیرکاربردی و فانتزی فقط ما را خوشحال می‌کنند، اما یادتان باشد که عشق باید از گذرگاه‌های تنگ و از میان تلخی‌های زندگی عبور کند و سربلند بیرون بیاید.
Gisoo
یکی از نشانه‌های سلامت روحی نامزدتان این است که بتواند خوب عشق بورزد.
Gisoo
هدف از ازدواج، تکمیل فردی کمال‌یافته به‌وسیلهٔ به هم آمیختن خصوصیات اخلاقی متضاد و گاه مکمل است. در اغلب ازدواج‌ها معایب یک طرف به‌واسطهٔ نقاط قوت همسرش پوشیده و جبران می‌شود. دو نفر با پیوستن به هم به کمال می‌رسند. اینجاست که باید در انتخاب همسر، اندیشه، خرد و عقل را با عشق توام کرد.
Gisoo
نقش‌هایی که دختر و پسر در ابتدای ازدواج برای هم در نظر می‌گیرند، بسیار مهم هستند؛ مانند وقتی پسر نقش کنیز را به دختر می‌دهد و در مقابل،‌ دختر نقش نگهبان و راننده آژانس را از پسر می‌طلبد.
Gisoo
۳۰. آموزش در خانواده چه جایگاهی دارد؟ ۳۱. آیا به نگهداری حیوانات خانگی اعتقاد دارید؟ ۳۲. آیا دوست دارید هر روز لباس‌هایتان را عوض کنید؟ ۳۳. آیا با این جمله موافقید که در جوامع مدرن، آشپزی برای زنان، امتیازی برتر محسوب نمی‌شود؟ ۳۴. آیا مراجعه به فال‌نامه برایتان جالب است؟ ۳۵. بیشتر دوست دارید درمورد چه موضوعاتی حرف بزنید؟
Gisoo
آیا به جای این‌که همیشه به این بیندیشید که از نامزدتان چه می‌خواهید، کمی فکر می‌کنید که او از شما چه می‌خواهد؟
Gisoo
خصایص اجتماعی، اقتصادی، معنوی، تحصیلی، شغلی و تفریحی او را تهیه کنید، براساس میانگین به آن نمره بدهید و او را قضاوت کنید.
Gisoo
۱۰۱. آیا از کلمهٔ "ما" به جای "من" استفاده می‌کنید؟
Gisoo

حجم

۲۱۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۵۱ صفحه

حجم

۲۱۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۵۱ صفحه

قیمت:
۵۹,۹۰۰
۲۹,۹۵۰
۵۰%
تومان