دانلود و خرید کتاب نبوغ دین کیت سیمونتون ترجمه حوری بافته چی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب نبوغ

نوابغ چگونه نابغه می‌شوند؟ رابطه نبوغ با استعداد، یادگیری و ضریب هوشی چیست؟ آیا تمدن‌های عظیمی که در تاریخ بشر بنا شده‌اند بر اثر وجود انسان‌هایی بوده که ‌ژن‌های برتری داشته‌اند؟ آیا کسانی مثل هیتلر یا بن‌لادن نابغه بودند؟ «نبوغ» کتابی نوشته دین کیت سیمونتون، نویسنده کتاب‌های رهبری، تاریخ روان‌شناسی و زیبایی‌شناسی است. او در سمت‌های گوناگونی همچون ریاست انجمن بین المللی زیبایی‌شناسی تجربی، ریاست دپارتمان روان‌شناسی دانشگاه دیویس کالیفرنیا و انجمن روان‌شناسی زیبایی، خلاقیت و هنر دانشگاه یوسی دیویس فعالیت کرده و جایزه ویلیام جمیزِ انجمن روان‌شناسی آمریکا (APA) را دریافت کرده است. مشهورترین کتاب سیمونتون «دیدگاه‌های داروینی» نام دارد. سیمونتون در کتاب «نبوغ» در صدد روشن ساختن اهمیت پدیده نبوغ است و با این دیدگاه به بررسی همه‌جانبهٔ آن می‌پردازد. او نبوغ را از نظر تاریخی، ماهیتی، زیستی، اجتماعی، روانی و ابعاد مشابه دیگری بررسی می‌کند و بیش از همه تاثیر فرهنگ در ظهور این پدیده را می‌سنجد. به جنبه‌های ارثی این پدیده می‌پردازد و رابطه نبوغ را با جنون بررسی می‌کند. در ادامه به این مسئله که آیا نبوغ پدیده‌ای جمعی یا فردی است نگاهی می‌اندازد. در فصل آخر کتاب نیز درباره آینده علم «نبوغ» سخن می‌گوید. او عقیده دارد در آینده، روان‌شناسان به حمله‌ای چهارسویه به پدیده نبوغ نیاز دارند، حمله از ابعاد شناختی، رشدی، تفاوتی و اجتماعی. سپس این چهار بعد را مفصل توضیح می‌دهد. مطالعه این اثر به تمام روان‌شناسان و جامعه‌شناسان و علاقه‌مندان به مباحث انسان‌شناسی، جامعه‌شناسی و روان‌شناسی توصیه می‌شود.
چگونه درباره‌ی چیزهای عجیب بیندیشیم: اندیشیدن انتقادی برای دوران جدید
تئودور شیک
مغز پویا
دیوید ایگلمن
اولویت‌دادن به اولویت‌ها؛ زیستن، آموختن، مهرورزیدن، میراثی به جاگذاشتن
استیون کاوی
صنعت شادی
ویلیام دیویس
مزایای تاب‌آوری (تغییرات برجسته، شکوایی تحت فشار، بازگشت به حالت نرمال، و عبور از موانع و مشکلات)
آل سیبرت
راهکارهای هوشمندانه؛ ۶۸ تکنیک برای طوفان فکری حل مسئله و تصمیم‌گیری
دیوید کاتن
۱۲ گام تا مدیریت زمان
محمد سیدا
روان‌شناسی شناختی (نسل سوم)
زینب اصالتی
قدرت امید
جوآنا میسی
هزار و یک نکته فتوگرامتری
عبدالحسین حاجی‌زاده
بدبیاری‌ های مکس کرامبلی؛ آشوبی در مدرسه
ریچل رنی راسل
الفبای تَرک (جلد اول: بررسی روش‌های تَرک)
ابراهیم نوریان
مولکول های شادی
لورتا گرزیانو برونینگ
ذهن آگاهی
انتشارات هاروارد بیزینس ری‌ویو
پیش رفتن با همدیگر
شرود میلر
بازار خوبان
عبدالرسول احمدیان
ابر قدرت بیش فعال
تیم ریون
عادت های انعطاف پذیر
استفان گایز
هفت و نیم درس درباره مغز
لیزا فلدمن بارت
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۸)
با گذشت زمان، این مفهوم دچار تغییراتی شد که بیش از این‌که روحی معنوی داشته باشد، ماهیتی دنیوی یافت. به‌خصوص این‌که به مفهومی منحصربه‌فرد یا خاص در انسان تبدیل شد.
Anahid
نخستین روان‌شناسی که تحقیقات تاریخ‌سنجی را انجام داد؛ کاترین کاکس (۱۹۲۶) بود. او که فارغ‌التحصیل دانشگاه استنفرد بود، این رشته را برای تز دکتری خود انتخاب کرد، همان‌طور که استادش ترمن، رشتهٔ روان‌سنجی را برای تز دکتری خود برگزید. ترمن قبلاً تحقیق درازمدت بلندپروازانه‌اش را دربارهٔ کودکان با بهره هوشی بالا آغاز کرده بود. هدف ترمن، پیگیری آزمودنی‌هایش بود که موریانه نامگذاری کرده بود. در این تحقیق وضعیت این افراد از دورهٔ کودکی تا نوجوانی و بزرگسالی مورد بررسی قرار گرفت، با این هدف که هوش خدادادی در بزرگسالی تبدیل به نبوغ می‌شود. این طرح با حقیقتی خام روبه‌رو بود: متوسط سن کودکانی که ترمن انتخاب کرده بود، ۱۱ سال بود.
Anahid
تحقیقات روان‌سنجی پیشرفت کندی داشت تا این‌که ابزارهایی برای ارزیابی‌های نسبتاً دقیق متغیرهای مربوط ساخته شد. یکی از پیشگان برجستهٔ این حیطه،‌ لویس م. ترمن، استاد دانشگاه استنفورد بود
Anahid
گالتون نه‌تنها نخستین روان‌سنجی است که در مورد نبوغ به تحقیق پرداخته است، بلکه خود او نیز جزو نوابغ به‌شمار می‌رود.
Anahid
اگر قرار است نابغه باشید اگر ژن‌های شما نیروی کار را در شما ایجاد کنند، هرگز مکث نخواهید کرد.
SaNaZ
نوابغ مولد هستند. آن‌ها ایجادکنندهٔ آثار قابل شناسایی‌اند.
SaNaZ
با گذشت زمان، این مفهوم دچار تغییراتی شد که بیش از این‌که روحی معنوی داشته باشد، ماهیتی دنیوی یافت. به‌خصوص این‌که به مفهومی منحصربه‌فرد یا خاص در انسان تبدیل شد.
Anahid
ما به‌ندرت قدر مشقّت حل مسئلهٔ اکتشافی را درک می‌کنیم، زیرا آخرین اثر علمی، فقط راه مستقیم را که در نهایت منجر به کشف شده،‌ نشان می‌دهد،‌ نه مسیر مشکلی را که دانشمند به کمک آن به هدف رسیده است.
SaNaZ

حجم

۲۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

حجم

۲۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

قیمت:
۸۸,۰۰۰
تومان