دانلود و خرید کتاب کوروش بزرگ؛ بنیان‌گذار دولت هخامنشی عباس خلیلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کوروش بزرگ؛ بنیان‌گذار دولت هخامنشی اثر عباس خلیلی

کتاب کوروش بزرگ؛ بنیان‌گذار دولت هخامنشی

معرفی کتاب کوروش بزرگ؛ بنیان‌گذار دولت هخامنشی

کتاب «کوروش بزرگ؛ بنیان‌گذار دولت هخامنشی» نوشته عباس خلیلی اثری کامل درباره زندگی، زمانه و کارهای این پادشاه نیمه‌اساطیری و بزرگ امپراتوری هخامنشی است. فرمانروایی باستانی که هنوز هم در ایران و جهان از او با احترام یاد می‌شود، اولین مدافع حقوق بشر شناخته می‌شود، پیرامونش چالش‌ها و سوالاتی وجود دارد و مورخان، باستان‌شناسان، سیاست‌مدارن و حتی عادی‌ترین مردم می‌توانند ساعت‌ها درباره او بحث و گفت‌‌وگو کنند. در بخشی از کتاب درباره فتح بابل و نجات یهودیان به دست کوروش کبیر می‌خوانید: «کوروش بود که ملت یهود را از منجلاب ننگ و عذاب بابل نجات داد. بدترین کیفری که به ملت سومر و اکد داد رها کردن بندگان آنها که قوم مظلوم یهود بود. او خود کسی را اسیر نکرد بلکه اسیر دیگران را آزاد نمود ما هرچه راجع به شهر بابل و قوم آن بنویسیم کم نوشته‌ایم ولی ناگزیر همین تاریخ را که امروز شاغل افکار جهانیان است و در هر کشوری به هر زبانی و میان هر مردمی تاریخ بابل منتشر و عجایب آن خصوصآ فسق مقدس و آزادی زنان شرح داده شده و بالاخره میان تمام شروح و تفاصیل و داستان‌ها و افسانه‌ها یک وجود مقدس بلکه اقدس نمایان می‌شود که همه‌چیز را تحت‌الشعاع خود می‌گذارد و او کوروش بزرگ شاهنشاه ایران و بنیادگذار شاهنشاهی این سامان آن هم در بزرگ‌ترین مرکز تمدن جهان و بر سریر خدایان به تفاوت این که خداوندگاران بت و سنگین و مخلوق و مصنوع بشر بودند و او مربی بشر و رهنمای نوع انسان و نماینده رحمت یزدان بود. او از آن خدایان فریبنده بی‌زبان بدان تخت احقّ و اولی بود. عدالت از او و برای او و به نام او بکار رفت.»

نظرات کاربران

آریابُد
۱۳۹۷/۰۸/۰۲

درود بر کوروش بزرگ

آرین 11228
۱۴۰۰/۰۴/۲۸

ععععااالللییی

reyhaneh
۱۴۰۲/۰۲/۲۶

با اینکه خیلی علاقه داشتم در مورد کوروش بزرگ بخونم متنش خیلی سنگین و تخصصی بود و از حوصله من خارج شد. انشالله که برای دوستان مفید باشه.

کاربر 7195729
۱۴۰۲/۰۷/۲۳

کتاب بسیار عالی بود. درود بر این شیر زن کرد . درود بر شهدا و جانبازان و آزادگان و رزمندگانی که مردانه در برابر دشمن ایستادند. ما همیشه مدیون شماییم.

کاربر ۷۰۶۷۴۰۸
۱۴۰۲/۰۷/۰۱

افتضاح بود از طاقچه می خواهم این کتاب را حذف کنند من نزدیک به ۱۰ کتاب در باره کوروش کبیر خواندم که همه آنها معتبر بودن یک کتاب دیگر در طاقچه هست که از انتشارات پر است که دقیقا عین

- بیشتر
Lady Marian
۱۴۰۲/۰۳/۰۹

نتونستم تا آخر بخونم، متن روانی نداشت.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
نبودم به‌سبب تعصب پدر و اغلب بزرگان
کاربر ۹۶۰۹۲۶

حجم

۳۶۷٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۴۱۶ صفحه

حجم

۳۶۷٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۴۱۶ صفحه

قیمت:
۱۶۲,۰۰۰
تومان