دانلود و خرید کتاب اشکانیان: مردمانی شجاع از خراسان بزرگ ایرج رامتین
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اشکانیان: مردمانی شجاع از خراسان بزرگ اثر ایرج رامتین

کتاب اشکانیان: مردمانی شجاع از خراسان بزرگ

معرفی کتاب اشکانیان: مردمانی شجاع از خراسان بزرگ

«اشکانیان: مردمانی شجاع از خراسان بزرگ» به گردآوری و پژوهش ایرج رامتین(-۱۳۲۹)، است. در مقدمه کتاب می‌خوانیم: «سرزمین ایران مهد و خاستگاه دلاوران و شجاعان بسیار در همه ادوار تاریخ بوده و هست و اگر مدت زمان کوتاهی در تصرف و استیلای بیگانگان و اجانب قرار داشته نه تنها فرهنگ و زبان و آیین خود را از دست نداده بلکه متجاوزین را نیز تحت تاثیر غنای فرهنگی و تمدن دیرینه خود قرار داده است و با وجود تمام فشارها و اعمال وحشیانه جانشینان اسکندر مقدونی (سلوکیان) بر مردم ایران باز با شجاعت ذاتی و وطن‌پرستی مردان و زنان دلاور ایرانی در جای‌جای این سرزمین اهورایی به مقاومت و مبارزه برخاستند و با رشادت و از خودگذشتگی در راه وطن، بیگانگان را راندند. اشکانیان که مردمانی شجاع از خراسان بزرگ بودند نه تنها دست اجانب یونانی را از این مرز و بوم کوتاه کردند، بلکه به دفعات به متجاوزین قدرتمند رومی نیز درس دفاع از وطن و شجاعت آموختند.»

نظرات کاربران

Muhammad
۱۴۰۰/۱۱/۰۴

واقعا کتاب کامل هست و متن هم روان

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
۲-   تیردات (تیرداد) برادر اشک اول بانی سلسله اشکانی بود که در دوران فرمانروایی برادرش در کنار او قرار داشت و پس از مرگ وی جانشین او شد. تیردات مثل برادرش ایرانیان را از لحاظ رسوم و آداب آزاد گذاشت.
من عاشق کتابم
ایرانیان در طول اعصار و قرون به شجاعت، رشادت و میهن‌پرستی در بین همه ملل جهان معروف و شاخص بوده‌اند و اشکانیان که فرزندان دلیر ایران از خراسان بزرگ بودند نمونۀ‌ کامل این صفاتند.
من عاشق کتابم

حجم

۲۲۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۲۵ صفحه

حجم

۲۲۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۲۵ صفحه

قیمت:
۱۷,۳۰۰
تومان