دانلود و خرید کتاب انتقام عباس خلیلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب انتقام اثر عباس خلیلی

کتاب انتقام

نویسنده:عباس خلیلی
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب انتقام

کتاب انتقام نوشتهٔ عباس خلیلی است. انتشارات امید فردا این رمان معاصر ایرانی را روانهٔ بازار کرده است. این رمان به تشریح وضع ناگوار زنان ایرانی پرداخته است.

درباره کتاب انتقام

کتاب انتقام یک رمان معاصر و ایرانی به قلم عباس خلیلی است. این کتاب با زندگی‌نامهٔ نویسنده آغاز شده است. در این بخش گفته شده است که پس از رمان «تهران مخوف»، یک سلسله رمان‌های اجتماعی که صفحات خود را به تشریح وضع ناگوار زنان ایرانی وقف کرده بودند، پدید آمد. مهم‌ترین آن‌ها آثار عباس خلیلی به نام «روزگار سیاه» (مهر ۱۳۰۳)، «انتقام» (مرداد ۱۳۰۴)، «انسان» (۱۳۰۴) و «اسرار شب» (فروردین ۱۳۰۵) بوده است. رمان انتقام در ۲۴ فصل نوشته شده است. عنوان برخی از این بخش‌ها عبارت است از «ای مایهٔ امید»، «در همان شب»، «نان و نشان»، «در گوشهٔ زندان»، «رمق آخر» و «مادر مسکین».

خواندن کتاب انتقام را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر ایران و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره عباس خلیلی

عباس خلیلی نوادهٔ حاج ملاعلی، از علمای بزرگ قرن سیزدهم هجری بود. او در نجف به دنیا آمد و همان‌جا تحصیل کرد. هنگامی که نهضت ضد انگلیسی در عراق پدید آمد، جمعیتی به نام «نهضت اسلام» تشکیل داد و خود در رأس آن قرار گرفت و زیان‌های فراوان به انگلیسی‌ها رساند. پس از جنگ جهانی اول که انگلیس‌ها به عراق دست یافتند، یک دسته از جوانان به شورش برخاستند و بر سر فرمانروای انگلیس رفته او را کشتند. انگلیس‌ها سپاه آورده نجف را محاصره کردند و همهٔ آن جوانان را گرفته و به دار کشیدند؛ به‌جز دو نفر را که گریختند و جان به سلامت بردند. یکی از آن دو جوان عباس خلیلی بو. او پیاده و از بی‌راهه به ایران آمد و برای اینکه شناخته نشود، خود را شیخ علی فتی‌الاسلام نامید و مترجم عربی روزنامهٔ «رعد» شد. او با کمک سید ضیاءالدین ادارهٔ روزنامهٔ «بلدیه» را بر عهده گرفت. پس از شکست کودتا، عباس خلیلی روزنامهٔ «اقدام» را بنیاد نهاد و آثار ادبی خود را به وجود آورد. گفته شده است که او مرد مطلعی است و زبان عربی را به‌خوبی می‌داند و چندی با مجلهٔ «المقتطف» (چاپ مصر) همکاری داشته و چنان که خودش گفته، هنگامی که در حبس بوده، قسمت عمدهٔ کلیات سعدی را از بوستان و طیبات و بدایع و خواتیم به شعر عربی ترجمه و در مجلهٔ یادشده منتشر کرده است. پس از ترجمهٔ کلیات و شرح احوال سعدی، به تحریر رمان پرداخته است. در رمان‌های عباس خلیلی گذشته از وضع نامطلوب زنان، مسائل دیگری مانند ازدواج اجباری، فحشا و رواج فساد در میان جوانان طبقهٔ ثروتمند ایران به میان آمده است. بخشی از آثار این نویسندهٔ ایرانی عبارتند از رمان‌های «روزگار سیاه» (مهر ۱۳۰۳)، «انتقام» (مرداد ۱۳۰۴)، «انسان» (۱۳۰۴) و «اسرار شب» (فروردین ۱۳۰۵).

بخشی از کتاب انتقام

«این چه خیالاتی است که امشب بر من زبون هجوم آورده؟ امشب برخلاف عادت شب آسایش و فراغت بال من است. نه حریفی و نه مطربی و نه یار، غیر از تو مایه تسلیت و دلخوشی ندارم، چه از این بهتر؟ تو و یک عالم مسرت برابرید، پس چرا دل تنگ هستم؟»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۱۰ صفحه

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۱۰ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان