دانلود و خرید کتاب انگشت مجسمه فرهاد حسن‌زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب انگشت مجسمه اثر فرهاد حسن‌زاده

کتاب انگشت مجسمه

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۹از ۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب انگشت مجسمه

جمیل پسری جوان و از مخالفان رژیم شاه است که پدرش در سال ۴۲ به شهادت رسیده‌است. طی جریانی جمیل پی به رازی می‌برد، دایی‌اش در دستگیری و شهید شدن پدرش نقش داشته‌است. حالا او به فکر گرفتن انتقام است و به دنبال فرصت می‌گردد: «جمیل هنوز ساکت بود. غرورش اجازهٔ عذرخواهی نمی‌داد. از حرف‌های کهنه و همیشگی خسته شده و دنبال حرف تازه‌ای بود؛ حرف مهمان دیشبی. از آن‌جا بود که همه چیز شروع شده بود. پرسید: «دایی جان خوابیده؟» دایی جان! چه کلمهٔ غریبی! اوّلین بار بود که این کلمه را بر زبان می‌آورد. چه‌قدر این دایی جان, گنگ و دور از ذهن بود؛ مثل پدر که فقط قاب عکسی از او مانده بود و آن شبحی که از او در ذهن ساخته بود. مادر، اشک‌هایش را با پشت دست پاک کرد: «آره, خوابیده. خیلی دلش شور تو یه می‌زد. دیشب کجا رفتی؟» ـ رفتُم شرکت. پیش آقا میرزا بودُم. ـ چرا اوجا؟ نگفتی با تیر می زننت؟ نگفتی داغته به دل ننه‌ت می‌ذاری؟ جمیل مهلت نداد؛ یعنی تحمّل شنیدن آن سرزنش‌ها را نداشت. پشیمان بود. در دلش غوغا بود و غرورش در تب و تاب. نمی‌دانست تاوان آن اشتباه را چه‌طور بدهد.»

نظرات کاربران

همچنان خواهم خواند...
۱۳۹۸/۰۸/۱۷

رمان زیبائیه کشمکش درونی قهرمان نوجوان داستان و انتخاب بین بد و بدتر زیباست. خدا قوت فرهاد حسن‌زاده.

Roshak
۱۳۹۹/۱۱/۲۰

از کارهای خوب حسن‌زاده نیست. روحی که «زیبا صدایم کن» داشت توی این کتاب نیست. فضای انقلاب 57 درنیومده و زورکی به نظر می‌رسه. رفتار جمیل هم معقول نیست خیلی جاها و محرک کافی نداره.

حوریا
۱۳۹۷/۰۵/۰۹

عاللللللللللللللللللی

Mona Noroozi
۱۴۰۰/۰۱/۲۹

نسبت به هستی که از آثار اقای حسن زاده است پایین تر بود برای من... چه از نظر داستان چه از نظر جذابیت شخصیت . اما بازم قشنگ بود و دوست داشتنی

عالی حتما بخونید
۱۳۹۹/۰۸/۱۸

داستان نسبتا غمناکی بود

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۱۶٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

حجم

۲۱۶٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

قیمت:
۳۲,۰۰۰
تومان