دانلود و خرید کتاب روانکاوی و زندگی من به همراه توتم‌پرستی زیگموند فروید ترجمه محمود نوایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روانکاوی و زندگی من به همراه توتم‌پرستی اثر زیگموند فروید

کتاب روانکاوی و زندگی من به همراه توتم‌پرستی

معرفی کتاب روانکاوی و زندگی من به همراه توتم‌پرستی

گرچه روانکاوی دانشی نوین است که در پایان قرن نوزدهم چون خورشیدی در آسمان معرفت و فرهنگ بشری طلوع کرده، ولی پیش از آن فلاسفه و دانشمندان و حتی بعضی نویسندگان، اصولی را که بعداً توسط این علم کشف شده به طور جسته و گریخته و با کنایه و اشاره متذکر شده‌‏اند. برای اثبات این مدعا باید لااقل به کتب و رسالاتی که از آغاز قرن حاضر به رشته تحریر درآمده‌‏اند مراجعه کرد. به علاوه، غیر از مکتب رسمی روانکاوی که فروید موجد آن است و در رساله حاضر به آن اشاره شده است. مکاتبی انشعابی و انحرافی نیز بعداً به وجود آمده است که از روانکاوی تنها نام آن را حفظ کرده و تغییراتی چه از نظر علمی و چه از لحاظ عملی در آن پدید آورده‌‏اند. انشعابات یونگ و آدلر تنها نهضت‌‏های جدیدی نیستند، بلکه از آن پس نیز راه‏‌های تازه‌‏ای از همان قبیل به وجود آمده است. در مقابل غیر از «جامعه بین‌‏المللی روانکاوی، گروه‏ها و جوامع زیادی هنوز با همان صداقت و وفاداری از مکتب فروید پیروی می‌‏کنند. امروز دیگر روانکاوی تنها یک روش درمانی نیست، بلکه با تجزیه و تحلیل خصوصیات روانی مردمان سالم وارد میدان پهناور علوم انسانی شده و توجه خاص و عام را به سوی خود جلب کرده است. درک علّت این مسأله زیاد مشکل نیست، زیرا در روانکاوی برخلاف علوم طبیعی و بسیاری از رشته‌‏های روانشناسی سنجش نظریات علمی به وسیله تجربه و آزمایش مقدور و میسر نیست و به همین سبب در آن حقایق علمی با تخیلات ذهنی چنان با یکدیگر آمیخته می‌‏شوند که جدا کردن و تشخیص آنها از یکدیگر بسیار دشوار است. مطالعه تاریخ تکامل روانکاوی تا حدّ زیادی این پرده ابهام را به یکسو می‌‏زند، واقعیات عینی را روشن‏تر جلوه‌‏گر می‌‏سازد و انحرافات ذهنی و تخیلی را رفته رفته کاهش می‏‌دهد. به همین مناسبت نگارنده لازم دید که با ترجمه این اثر گرانبها که در آن فروید واقعاً تاریخ جنبش روانکاوی را بیان می‏‌کند خوانندگان را با روح این دانش نوین آشنا سازد و ضمناً انحرافاتی را که در اثر خواندن ترجمه‏‌ها و تألیفات نادرست در اذهان به وجود آمده است ریشه‌‏کن سازد.
معرفی نویسنده
عکس زیگموند فروید
زیگموند فروید

زیگموند فروید عصب‌شناس برجسته‌ اتریشی بود که امروزه در جهان به عنوان پدر علم روانشناسی دنیا شناخته می‌شود. او با بنیان‌ نهادن روانکاوی، به عنوان یک روش درمانی در علم روانشناسی، موفق شد تا گام بزرگی در شناخت و درمان اختلالات و آسیب‌های روانی بردارد.

نظرات کاربران

كِرم كتاب خوار
۱۳۹۵/۱۱/۱۴

کارهای فروید شاید"امروزه" با علم نوین رد بشن،اما ازین بابت همیشه باید مدیون فروید بود روانکاوی و گفتار درمانی من به شخصه از خوندن جمله جمله نظریات و صحبتاش به وجد میام هر چند اگر اشتباه باشه برای کسانی که خیلی به دین

- بیشتر
AMiR
۱۳۹۶/۰۶/۱۸

این کتاب بی نظیره من عاشقشم

1984
۱۴۰۱/۰۶/۰۲

فروید مانند همیشه عالی و یادش گرامی. حیف ترجمه و ویراستاری ایراد داره؛ بویژه ترجمه خیلی واژه های سنگین و عربی داره.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
قیود تابویی، امری سوای منهیات صرف مذهبی و اخلاقی است. محدودیت‌های مذکور به اوامر الهی منسوب نیستند، بلکه خود به خود پا گرفته‌اند، و آنچه آنها را از نهی‌های اخلاقی متمایز می‌سازد این است که در شمار قواعدی نیستند که به طور کلی بر ضرورت کف نفس تکیه دارند و دلایل این ضرورت را مشخص می‌سازند. محرمّات تابویی بر هیچ دلیلی مبتنی نیستند و منشاء آنها مجهول است و درحالی که برای ما غیرقابل فهم هستند به نظر کسانی که زیر سیطره آنها به سر می‌برند؛ طبیعی جلوه می‌کند.
esrafil aslani
آنچه من از عنفوان جوانی در خود حس می‌کردم یک نوع عطش دانش و معرفت بود که بیشتر متوجه مناسبات بین افراد بشر می‌شد تا مباحث ویژه علوم طبیعی
زینب دهقانی
در این کتاب فروید به تاریخ روانکاوی می‌پردازد. روانکاوی هم مثل سایر علوم بر اثر احتیاج به وجود آدم است. روانکاوی تنها یک روش درمانی نیست، بلکه باید به تجزیه و تحلیل خصوصیات روانی هر کس (اعم از بیمار یا تندرست) بپردازد. فروید در دهه آخر قرن ۱۹ به درمان بیماران مبتلا به «نو روز» و «هیستری» به کمک تحلیل‌های روحی و بدون توسل به دارو و مواد شیمیایی همّت گماشت. همین آزمایش‌های او بود که منجر به برآمدنِ این علم شد. نخست فروید به پیروی از ژوزف بروئر پزشک اتریشی بیمار خود را هیپنوتیزم می‌کرد و با یادآوری خاطرات نهانی عقده‌های روانی بیمار را کشف می‌کرد.
1984

حجم

۲۷۷٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۱۹ صفحه

حجم

۲۷۷٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۱۹ صفحه

قیمت:
۵۷,۰۰۰
تومان