دانلود و خرید کتاب ناپدیدشدن نیکزاد نورپناه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ناپدیدشدن اثر نیکزاد نورپناه

کتاب ناپدیدشدن

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۳از ۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب ناپدیدشدن

«ناپدید شدن» داستان یک مهندس لوله‌ی! مهاجر ۳۸ ساله است، او تصمیم می‌گیرد همه‌ی گذشته‌ی خود را منقلب کند. خودش در داستان می‌گوید «یک انقلاب اقتصادی». او به دنبال یک تغییر بزرگ است و همین دلیلی می‌شود که از کارمند بودنش استعفا دهد تا میلیاردر شود. به قول خودش به دنبال دلالی هم نیست، می‌خواهد یک شکارچی ایده‌های بکر باشد. «نیکزاد نورپناه» در این داستان روزمرگی‌های مرد میانسالی را به تصویر می‌کشد که احساس عقب افتادگی در زندگی خود دارد. مردی که تجربه‌‍‌‌های ناموفقی را پشت سر گذاشته و حالا به خیال خودش می‌خواهد رویاهایش را از سر بگیرد.

نظرات کاربران

مهدی
۱۳۹۸/۰۵/۲۳

رمانی از نویسنده‌ی وبلاگ وزین «خرس»

امین
۱۳۹۷/۰۵/۰۹

مهندس قصه ما اگه یک راه برای پولدارشدن داشته باشه همین نوشتنه رمانه. هی بنویسی و هی بشینی درصد حق مولف رو در تیراژ ضرب کنی. عالی بود از نظر من.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷)
در زندگی جایی ایستاده بودم که ماحصل تفکر والدینم بود: کارمندی میان‌مایه که با عجله توی پیاده‌رو می‌رود تا به موقع به کارش برسد و بازخواست نشود.
taravat
این خصیصه‌ی مکالمات‌مان است: مادرم حرف خودش را تکرار می‌کند و من هم حرف خودم را. به ظاهر یک مکالمه است اما در حقیقت انگار مونولوگ‌هایی مستقل از هم هستند. اگر مکالمه، دیالوگ، نوعی پینگ‌پونگ باشد، مکالمات ما بیشتر شبیه پینگ‌پونگ انفرادی است. پینگ‌پونگی که حریفت دیوار است. هی می‌زنی و هی توپ برمی‌گردد. من روی میز خودم بازی می‌کنم و مادرم هم روی میز خودش، با دیوار خودش.
Elahe Zamani
دوست دارم از پول عبور کنم و پشت سرم را هم نگاه نکنم. البته این عبور تنها به یک روش ممکن است: پولدار شدن
taravat
عیدی‌های چرب خان‌عمو معرکه بودند و من و همه‌ی کودکان کچل فامیل را خیلی خوشحال می‌کرد اما همین کارِ صحیحش در عین حال حالم را هم به هم می‌زد. چون فقر خودمان را هم به نوعی یادمان می‌آورد. انگار توی آن پاکت، لای اسکناس‌های نو یک کارت کوچک هم بود که رویش نوشته «اما شما فقیرید». با اینکه چنین کارتی وجود واقعی نداشت اما نمی‌شد آن را ندید. آنجا بود، لای اسکناس‌ها، با خط خوش نستعلیق رویش نوشته بود شما فقیرید. با قلم و مرکب سیاه. هر سال هم مبلغ عیدی‌اش بیشتر می‌شد و به نوعی نوشته‌ی روی کارت هم پررنگ‌تر می‌شد
مهدی
آدم می‌میرد، اما تکلیف و مهم‌تر از آن، ناتوانی در انجام تکلیف، نسل به نسل منتقل می‌شود تا بالاخره یکی انجامش دهد
مسعود
عربده‌کشی و کتک‌کاری دم دست‌ترین مُسکّن برای آدمهایی‌ست که گم شده‌اند، درست مثل حمید هامون در فیلم مهرجویی؛ او هم دغدغه‌های عمیق فلسفی داشت، گم شده بود، راهش را پیدا نمی‌کرد و در عوض همه‌ی اینها زنش را می‌گرفت زیر باد کتک.
مسعود
آشپزی هدفمند است. ابتدا، مسیر، و انتها دارد. هدف دارد. خیلی چیزها این‌طوری نیستند. مثلاً خود کارمندی. یک روزی شروعش می‌کنی. مسیری هم دارد. اما انتهایی ندارد، اوجی ندارد. آدم را درگیر سؤالات عمیق‌تر می‌کند: چرا من اینجام؟ چرا پشت این میز گیر کردم؟ چرا پاهایم فلج شدند؟ اما آشپزی سرراست‌تر از این حرف‌هاست.
taravat

حجم

۱۷۹٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۱۸ صفحه

حجم

۱۷۹٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۱۸ صفحه

قیمت:
۳۷,۵۰۰
تومان