دانلود و خرید کتاب مایکل فلپس مایکل فلپس ترجمه فرناز تیمورازوف
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب مایکل فلپس

کتاب مایکل فلپس؛ بدون حد و مرز نوشته مایکل فلپس و آلن آبراهامسون است که با ترجمه فرناز تیمورازوف در انتشارات پندار تابان منتشر شده است. 

درباره کتاب مایکل فلپس

کتاب مایکل فلپس؛ بدون حد و مرز زندگی‌نامه خودنوشت مایکل فلپس، شناگر امریکایی صاحب بیشترین مدال طلا (۸ عدد)در یک المپیک (۲۰۰۸) است. او مجموعا شانزده مدال المپیک کسب کرده که چهارده‌تای آنها طلا و دو مدال، برنز است. هفت رکورد جهانی را شکسته است و بیش از بیست مدال در رقابت‌های جهانی به‌دست آورده‌است.

مایکل فلپس این کتاب را با همکاری الن آبراهامسون، خبرنگار و نویسنده ورزشی و کارشناس برجسته المپیک نوشته است. آبراهامسون در سال ۲۰۰۲ جایزه خبری ملی را برای نوشتن خبرهای ورزشی کسب کرده و در ۲۰۰۴ لقب گزارشگر ورزشی سال باشگاه خبری لوس انجلس را دریافت کرده است.

خواندن کتاب مایکل فلپس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به زندگی ورزشکاران پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب مایکل فلپس

بازی‌های تابستانی ۲۰۰۸ پکن در ۸ اوت برگزار می‌شد. اصلاً نمی‌دانستم معنای ۳:۰۷چه بود، یا چرا چنین رؤیایی داشتم، ولی ۳:۰۷بود.

این عدد از لحاظ منطقی و در ظاهر شبیه به زمان است.

ولی زمان چه چیزی؟

ساعت۷: ۳بعدازظهر؟ یا بامداد؟

عاشق تمرین و تلاش و انضباطم. با این وجود، مطمئناً ساعت ۳:۰۷ بامداد بیدار نمی‌شدم تا به استخر بروم.

نمی‌توانستم کشفش کنم.

تا حدودی بغرنج بود، چون شنا درست مثل بیسبال یا فوتبال تاریخچه و فرهنگ خودش را دارد که با ظرافت تمام، مقروض اعداد و ارقام خودش است.

هر کس که بازی بیسبال را دنبال کند، می‌داند که مثلاً بِیب روت، در تمام دوران بازی‌هایش، ۷۱۴ فرار چوب‌زن یا اینکه تد ویلیامز در ۱۹۴۱، ۴۰۶ فرار چوب‌زن زده بودند یا باب گیبسون در ۱۹۶۸، توپ را با چنان زیبایی و ظرافتی سمت چوگان‌زن پرتاب می‌کرد که میانگین امتیاز ران‌هایش در آن سال ۱.۱۲ شد.

هر کس که کمی از فوتبال آمریکایی سر در آورد، می‌داند که تیم میامی دلفینز در ۱۹۷۲، ۰ ــ ۱۷ برنده شد، یا اینکه تام برِیدی، بازیکن فوتبال آمریکایی، در فصل لیگ ملی فوتبال، پنجاه بار تاچ داون زد.

حتی کسانی که چیز زیادی درباره‌ی شنا نمی‌دانند، حتماً می‌دانند که مارک اسپیتز در بازی‌های المپیک ۱۹۷۲ مونیخ، هفت مدال طلا کسب کرد و من توانستم در المپیک ۲۰۰۸ پکن، برنده‌ی هشت مدال طلا شوم. هشت در فرهنگ چین عدد خوش‌یمنی است. بازی‌ها در تاریخ ۰۸/۸/۸، رأس ساعت۰۰: ۸شب به وقت محلی، برگزار می‌شد. به این دلیل، این تاریخ و ساعت را انتخاب کردند، چون لغت هشت به زبان چینی ba است و تلفظش به لغت fa، به معنی نیک‌بختی، نزدیک است.

البته، مشکلی که من داشتم ساده نبود. در شنا چیزی وجود ندارد که ۳:۰۷معنی دهد و کاملاً عجیب بود. چون در ورزش شنا ستون‌های ارقام بی‌شماری وجود دارد. این ورزش را در اکثر موارد با واحد متر و بعضی وقت‌ها با واحد یارد مشخص می‌کنند. رکوردهای جهانی داریم، رکوردهای المپیک، رکوردهای آمریکا، که حتی آن را رکوردهای ایالات متحده هم می‌نامند. حتی رکوردهایی هم هست به نام رکوردهای آزاد ایالات متحده که مسابقاتش در خاک آمریکا برگزار می‌شود و فرقی نمی‌کند که ورزشکار خودی باشد یا خارجی.

تقویم شنا در سال‌های اخیر، روندی نسبتاً عادی داشت، حداقل برای شناگرهای آمریکایی. همین مسئله دنبال کردن ارقام را راحت‌تر می‌کند: ابتدای سال در مکان‌های مختلف از جمله لانگ‌بیچ کالیفرنیا و کلمبیا و میسوری، در ماه مه یا ژوئن در سانتا کلارای کالیفرنیا و یک یا دو بازی مهم مثل بازی‌های ملی ایالات متحده، رقابت‌های شنای پَن پَسیفیک، مسابقات جهانی شنا و هر چهار سال یک‌بار، المپیک تابستانی.

نظرات کاربران

بهزاد
۱۳۹۷/۰۶/۰۹

۱. ترجمه خوب بود و به متن اصلی هم وفادار بود ولی شاید یه خورده بیش از اندازه! طوری که چند تا از اصطلاحات، به خاطر ترجمه تحت اللفظی از معنی اصلیشون کمی دور شده بودن ۲. توی کتاب نکات

- بیشتر
plato
۱۳۹۷/۰۵/۱۸

واقعا یه کتاب از فلپس لازم بود..

مهدی صادقی
۱۴۰۰/۰۱/۰۴

کتاب خیلی خوبی برای ایجاد انگیزه است. اینکه برای هدفت چقدر باید تلاش بکنی و بعد موفق بشی.

Nima Khodayi
۱۳۹۹/۰۶/۰۵

جذاب و بسیار آموزنده بود و نکات زیادی می‌شه از زندگی مایکل فلپس یاد گرفت ترجمه هم خوب بود ولی آقا سانسور نکنید😕 وسط داستان یهو آدم گیج می‌شه نمی‌فهمه چی به چی شد

کاربر 2405367
۱۴۰۰/۰۲/۰۴

به نام خدا، سپاسگزاریم که این کتاب رو گذاشتین، این کتاب بسیار مفید، اموزنده، تاثیر گذار و انگیزه اور است و یکی از بهترین کتابهای افراد موفق در سرتاسر جهان هستی بشمار می اید، با کمال تشکر.

AMirReza
۱۴۰۲/۰۵/۱۸

فوق العاده برای همه عاشقان مایکل فلپس

ابوالفضل قاسمی
۱۴۰۱/۱۰/۱۴

کتاب خیلی عالی بود رویکرد و تفکرات مایکل فلپس برای ورزشکاران و شناگران یا مربی شنا توصیه می کنم این کتاب را حتما بخوانند

سوری
۱۴۰۰/۱۲/۲۹

من زیاد زندگی‌نامه می‌خونم این داستان هم خوب بود و به نظرم دو سه تا نکته برای یادگیری داشت ولی بعضی صفحه هارو هم طبیعیه جلو بزنید چون همه ی تعریف‌هایی که ازش کردن تمام ثانیه‌های رکوردهاش رو هم نوشته،

- بیشتر
zahra_gharnein
۱۴۰۰/۰۵/۲۹

قطعا کتابی که در مورد یک قهرمان است خواندنی خواهد بود ، از مطالعه کتاب راضی ام . فقط سیر زمانی داستان مدام از دستم در میرفت .

yas
۱۳۹۹/۰۹/۲۵

کتاب به شدت جذاب مخصوصا برای شناگران که تایم هایی که گفت رو قشنگ درک می کنن

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۷)
می‌گویند بُعد ذهنی در ورزش به اندازه‌ی بعد جسمی مهم است
Am
دبستان که می‌رفتم، مبتلا به اختلال کم‌توجهی ــ بیش‌فعالی یا همان ADHD بودم. بر آن غلبه کردم. یکی از معلمان مدرسه گفت که من هیچ وقت موفق نمی‌شوم. چنین چیزهایی مثل خوره به جان آدم می‌افتد و تحریکش می‌کند. این خاطرات، روی سکو، از جلوی چشم من و خانواده‌ام گذشت. گریه کردم. مادرم شروع به گریه کرد. اشک خواهرهایم سرازیر شد
حامد
«رؤیاهای کوچک نبین، چون قدرت به تپش انداختن قلب آدم‌ها را ندارد.»
arezuuu
«در تجارت، حرف، حرف است. توضیحات، توضیحات‌اند. وعده‌ها، وعده‌اند، ولی تنها اجرا واقعیت است.»
Captain
نود درصد کسانی که درباره‌ی کاری که می‌خواهند انجام دهند، حرف می‌زنند، آخر سر کم می‌آورند. همیشه، بهترین و عاقلانه‌ترین کار این است که آدم چیزی نگوید و فقط نتیجه‌ی مسابقه همه چیز را روشن کند. در همین مضمون شاعر می‌گوید: به عمل کار بر آید، به سخن‌دانی نیست. این حرف صد درصد درست است.
arezuuu
باب جمله‌ی محبوب دیگری هم دارد که آن را از بیل پارسِلز، مربی فوتبال، یاد گرفته است: اعتماد به نفس را نمی‌شود جعل کرد. اعتماد به نفس از تواناییِ به اثبات رساندن ناشی می‌شود.
N.Sh
وقتی آدم در زندگی‌اش نظم و ترتیب داشته باشد، حس خیلی بهتری دارد: ایده‌ای دارد از اینکه چه کار می‌کند، نه اینکه هر لحظه هر کار که بخواهد، بکند، حداقل من اینجوری‌ام. اگر آدم یک برنامه‌ی زمان‌بندی‌شده یا روزمره داشته باشد، از لحاظ جسمی و ذهنی حس بهتری دارد.
arezuuu
قهرمان‌های بزرگ که هیچ کس هم‌سطحشان نیست، وقتی رقابت می‌کنند، با خودشان رقابت می‌کنند و فقط با خودشان.
arezuuu
هرگز این ورزش را شروع نکردم که مارک اسپیتز دوم باشم. فقط می‌خواستم مایکل فلپس اول باشم. می‌خواستم کاری کنم که هیچ کس تا به حال نکرده است.
hadi
نمی‌توانم کارهای پاول بیدرمان و هر کس دیگری را کنترل کنم. تنها چیزی که می‌توانم کنترل کنم، خودم و آمادگی‌ام و تمریناتم است و می‌توانستم بهتر عمل کنم.
arezuuu

حجم

۸۱۳٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۴۰ صفحه

حجم

۸۱۳٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۴۰ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان