دانلود و خرید کتاب سوسیالیسم و سرمایه‌داری: رساله‌ای روش مند درباره‌ی اقتصاد، سیاست و اخلاقیات هانس هرمان هوپ ترجمه متین پدرام
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سوسیالیسم و سرمایه‌داری: رساله‌ای روش مند درباره‌ی اقتصاد، سیاست و اخلاقیات اثر هانس هرمان هوپ

کتاب سوسیالیسم و سرمایه‌داری: رساله‌ای روش مند درباره‌ی اقتصاد، سیاست و اخلاقیات

معرفی کتاب سوسیالیسم و سرمایه‌داری: رساله‌ای روش مند درباره‌ی اقتصاد، سیاست و اخلاقیات

هوپ معتقد است که سوسیالیسم، تنها زاییدهٔ اندیشه‌های قرن نوزدهم مارکس نیست و قدمتی بسیار بیشتر دارد که یکی از ابزارهایش، مداخلهٔ توأم با زور دولت در اموال خصوصی و حق مالکیت است. از سوی دیگر، سرمایه‌داری، نظامی اجتماعی است که بر پذیرش صریح مالکیت خصوصی و دادوستدهای بین مالکان خصوصیِ اموال مبتنی است. به گفتهٔ هوپ، یکی از اهداف این کتاب، این است که نشان دهد سطح کلی سوسیالیسم، درواقع همان سطح کلی ثروت هر کشور و همان سطح کلی مداخلهٔ آن کشور در حق مالکیت است. در مقدمهٔ کتاب آمده است که: «هرچه سیاست‌های سوسیالیستی بیشتری در کشور حکم‌فرما باشد، فرآیند تولید ثروت، بیشتر در کشور متوقف می‌شود و یک کشور فقیر می‌ماند یا فقیرتر می‌شود.» کتاب «سوسیالیسم و سرمایه‌داری»، دربارهٔ اقتصاد سیاست، اخلاق سوسیالیسم و سرمایه‌داری و مقایسه‌ٔ این دو نظامِ اقتصادی است. هانس هرمان هوپ، اقتصاددان آمریکایی‌آلمانی است که اکنون استاد دانشگاه اقتصاد در دانشگاه نوادای لاس‌وگاس است.
آزادسازی و عملکرد اقتصادی
موسی غنی‌نژاد
مبانی سرمایه‌داری
دیوید کوتس
قانون، قانون‌گذاری و آزادی (جلد ۳: نظم سیاسی مردمان آزاد)
فریدریش فون هایک
سیاست اقتصادی؛ شش گفتار درباره‌ی سوسیالیسم، کاپیتالسیم، اقتصاد و سیاست
لودویگ فون میزس
قانون، قانون‌گذاری و آزادی (جلد ۲: سراب عدالت اجتماعی)
فریدریش فون هایک
دموکراسی: مقدمه‌ای بر انتخاب عمومی
جان پاتریک گانینگ
بزرگان مکتب اتریش
رندال جی. هولکام
قدرت و بازار: دولت و اقتصاد
مورای ان. روتبارد
چرا اقتصاد فرو می‌ریزد؟: به سوی نظریه‌ای عمومی درباره علت افول اقتصادی کشورها
جوزف استیگلیتز
حقایق و مغالطه‌ها در اقتصاد
توماس ساول
ماکس وبر و جامعه‌شناسی اقتصادی
ریچارد سوئدبرگ
بازار آری، کاپیتالیسم نه: آنارشیسم فردگرا در برابر مدیران، نابرابری‌ها، قدرت شرکت‌‌ها و فقر ساختاری
گری چارتیه
پیش‌بینی‌های سیاسی
بروس بوئنو دی میسکیتا
مقدمه‌ای بر تفکرات اقتصادی پساکینزی
مارک لاوویی
چین چگونه سرمایه‌داری شد؟
رونالد کوز
قانون، قانون‌گذاری و آزادی (جلد ۱: قواعد و نظم)
فریدریش فون هایک
اقتصاد چگونه عمل می‌کند؟ (اقتصاد کلان و بازارهای مالی)
راجر فارمر
جنگ های ارزی
جیمز ریکاردز
سرمایه‌دار علیه سرمایه‌داری
جورج سوروس
اقتصاد چگونه کار می‌کند
راجر فارمر

نظرات کاربران

Hadi Najaf
۱۳۹۹/۰۱/۰۷

اگر پیش زمینه‌ای درباره اقتصاد دارید، اما همچنان دو مکتب اصلی اقتصاد را خوب نمی‌شناسید، این کتاب را معرفی می‌کنم. هر چند خیلی روان و جذاب نیست اما قابل فهم است و آنچه باید دریافت کنیم را نسبتا مختصر دریافت

- بیشتر
Travis
۱۳۹۸/۰۱/۲۲

کتابی که هر سوسیالیستی باید بخواند 🤓⁦☠️⁩🤥

حسین
۱۴۰۰/۱۰/۱۵

کتاب در توضیح و تبیین سوسیالیسم چه از نظر تاریخ گذشته اون و چه از نظر پیامدهای آینده بسیار خوب عمل کرده و دید روشن و واضح و بنظر خودم حقیقی‌ای از سوسیالیسم به خواننده میده منتهی ایرادی که وجود

- بیشتر
2figh
۱۴۰۱/۱۲/۱۳

من نتونستم هضم کنم متن و مفهمش برام سخت بود

مهدی
۱۴۰۰/۰۸/۱۶

اگر میخواهید کثرتگرایانه‌تر در این باره مطالعه کنید و صرفا از یک دهان نشنوید بد نیس همچنین کتاب‌های ها جون چانگ (مثل بیست‌و‌سه گفتار درباره سرمایه‌داری، نیکوکاران نابکار و...) رو بخوانید که معمولا متن روان و قابل فهمی داره. ولی

- بیشتر
کاربر ۱۱۴۳۰۴۳
۱۳۹۹/۱۲/۱۷

سوسیالیست ایده خوبی ک هرگز به درستی اجرا نشده حتی کمونیسم ک زیر شاخه سوسسالیسم هست هم هیچوقت به درستی اجرا نشد. پس درواقع قضاوت در مورد کارامدی یا نا کارآمدی لش کاملا اشتباه است. اما با این وجود میبینیم

- بیشتر
B.o.o.o.k
۱۳۹۹/۰۱/۲۳

بسیار جانب‌دارانه نوشته شده. سرمایه‌داری رو پرستش میکنه و به سوسیالیسم فحش میده

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴۴)
سوسیالیسم بدون دولت نمی‌تواند وجود داشته باشد و تا زمانی که دولت وجود دارد، سوسیالیسم هست. دولت نهادی است که سوسیالیسم را تحقق می‌بخشد و از آنجا که سوسیالیسم بر تجاوز به قربانیان بی‌گناه مبتنی است، ماهیت هر دولتی از تجاوز تشکیل می‌شود.
Hadi Najaf
سرمایه‌داری یعنی آزادی و اختیار مالکان خصوصی به منظور انعقاد قرارداد و دادوستد. چنین سرمایه‌داری در هیچ‌کجای جهان معاصر یافت نمی‌شود و به ایده‌آلی دست‌نیافتنی تبدیل شده است.
تازه به دوران رسیده
اروپا بسیار سوسیالیست‌تر از ایالات متحده آمریکا است و استانداردهای زندگی در آن نسبتا پایین‌تر است. این مسئله نیز بیشتر از نفوذ سوسیالیسم محافظه‌کار و کمتر از سوسیالیسم سوسیال‌دموکرات تاثیر پذیرفته است.
Travis
باهوش بودن نسبتا پرهزینه و در مقابل کودن بودن کم‌هزینه می‌شود و از آنجا که منافعی (مادی و معنوی) برای اولاد افراد باهوش وجود ندارد، انگیزه این افراد برای زاد و ولد کاهش می‌یابد و در عوض افراد کودن انگیزه بیشتری می‌یابند. بر اساس قوانین ژنتیک، نتیجه‌ای که دامنگیر جامعه می‌شود، تولید جماعتی است که جملگی از همه‌نظر کودنند.
Hadi Najaf
مفهوم مالکیت بسیار بنیادی است و به نظر می‌رسد هرکس فهمی بی‌واسطه از آن دارد، اما می‌بینیم بسیاری از مردم هرگز درباره آن با دقت نمی‌اندیشند و در نتیجه، در بهترین حالت تعریف بسیار مبهمی از آن ارائه می‌کنند. استفاده از تعریف‌های مفروض یا مبهم و شبکه پیچیده‌ای از عقاید برآمده از آنها می‌تواند صرفا به فاجعه فکری بیانجامد؛ زیرا این شبکه پیچیده با خود مفرها و کژاندیشی‌هایی را نیز به همراه دارد که هر عقیده‌ای را به انحراف می‌کشاند. برای پرهیز از این مسئله، نخست باید از مفهوم مالکیت تبیینی شفاف ارائه کنیم.
esrafil aslani
سیاست هنر ایجاد موازنه وحشت و کمک به تثبیت درآمد دولت در بالاترین سطح ممکن با تبعیض عامه‌پسند و برنامه‌های تبعیض‌آمیز عامه‌پسند از الطاف و مساعدت‌های توزیعی است.
Travis
هر نهادی که نظریه سوسیالیستی مالکیت را اجرا می‌کند، برای تضمین وجودش باید بر تهدید مداوم به خشونت تکیه کند. چنین نهادی، مردمی را که به پذیرش تخصیص‌های غیرقراردادی تمایلی ندارند، با توسل به خشونت، زندانی کردن، به بردگی گرفتن یا حتی مرگ تهدید می‌کند و حتی اگر لازم باشد چنین تهدیدهایی را به منظور «زهرچشم گرفتن» عملی می‌کند.
Travis
در سطح مشاهدات جهانی باید گفت نظریه عمومی درباره فقر نسبی که موجد سوسیالیسم بازتوزیعی است، با این واقعیت دست و پنجه نرم می‌کند که استاندارد زندگی در ایالات متحده آمریکا نسبتا بالاتر از اروپای غربی، یا به‌طور دقیق‌تر، اتحادیه اروپا است.
Travis
مهم است توضیح دهیم چرا و در چه صورتی هر مداخله‌ای، اعم از بزرگ یا کوچک در هر نقطه‌ای از جهان، در ساختارهای اجتماعی از هم گسیختگی ایجاد می‌کند، چنانکه بیننده ظاهربین و عامی مسحور نتیجه «مثبت» مداخله‌ای ویژه می‌شود و ممکن نیست این از هم گسیختگی را درک کند. به هر حال، این تاثیر منفی وجود دارد و با تاخیری اندک، مسائلی را در کالبد اجتماعی موجب می‌شود که بسیار بیشتر یا شدیدتر از مسئله‌ای است که مداخله اولیه در صدد حل آن بود. مثلا، تاثیرات مشهود و مثبت سیاست‌های سوسیالیستی، مانند «قیمت‌های ارزان‌تر مواد غذایی»، «اجاره‌های پایین»، «رایگان بودن فلان کالا یا بهمان چیز»، مسائلی مثبت نیستند که کاملا تافته‌ای جدابافته باشند، بلکه پدیده‌هایی‌اند که باید به نوعی هزینه تولید آنها پرداخت شود و این پرداخت به روش‌های گوناگونی صورت می‌گیرد: با کیفیت ناچیز یا کمتر مواد غذایی، کمبود مسکن، فساد و ایجاد محله‌های کثیف و فقیرنشین، تشکیل صف و رشوه دادن و علاوه بر آن، کاهش استانداردهای زندگی، که تشکیل سرمایه را کاهش و/یا مصرف سرمایه را افزایش می‌دهد.
آرمان
درست مثل زمانی که شکست هیمنه اقتصادی اتحاد جماهیر شوروی بسیار قبل‌تر از تحقق آن، قابل پیش‌بینی بود، اکنون نیز می‌توان ورشکستگی اقتصادی و ناآرامی‌های اجتماعی سوسیال‌دموکراسی غربی را پیش‌بینی کرد. سوسیال دموکراسی، نظام اقتصادی غربی، به پایان خود نزدیک شده و پس از عموزاده‌اش، اتحاد جماهیر شوروی، نوبت نیستی آن رسیده است.
امیرمحمد

حجم

۳۱۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

حجم

۳۱۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان