دانلود و خرید کتاب بر ذهنتان مسلط شوید نیل برتون ترجمه مجید شهرابی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بر ذهنتان مسلط شوید اثر نیل برتون

کتاب بر ذهنتان مسلط شوید

معرفی کتاب بر ذهنتان مسلط شوید

«بر ذهنتان مسلط شوید» یک راهنمای سلامت روانی و نوشته دکتر نیل برتون عضو کالج سلطنتی روان‌پزشکان انگلستان است. او نویسندهٔ چندین کتاب، از جمله کتابی که در انجمن روان‌پزشکان برندهٔ جایزه شد و همچنین کتاب دیگری که در خصوص خودیاری برای افراد مبتلا به اسکیزوفرنی است که آن هم برندهٔ جایزه شده است. این کتاب آخرین اثر برتون است که به موضوع اختلالات روانی و این که این اختلالات چه چیزهایی را می‌تواند دربارهٔ ماهیت انسان و شرایطش به ما بیاموزد اختصاص دارد؛ از این رو این اثر به‌طور خاص و ویژه برای افرادی نگاشته شده‌است که از یک اختلال روانی رنج می‌برند. این کتاب به‌گونه‌ای طراحی و نوشته شده است که تا حد ممکن ساختاری ساده، ملموس و دوستانه داشته‌باشد و با مخاطب خود به‌خوبی ارتباط برقرار کند. همچنان که از نام کتاب نیز برمی‌آید، «بر ذهنتان مسلط شوید» بر خودیاری تأکید زیادی دارد؛ زیرا به‌واقع شما برای کمک کردن به خود می‌توانید کارهای بسیاری انجام دهید. با این وجود، خودیاری برای شما همواره کاری آسان و در دسترس است و با یک‌بار فرا گرفتن آن می‌توانید همیشه و به‌رایگان از مزایایش بهره‌مند شوید. اگر از یک اختلال روانی رنج می‌برید، اطلاعات گنجانده‌شده در این کتاب در کاستن از احساس‌هایی همچون ترس، یأس یا انزوا به شما کمک خواهد کرد و باعث خواهد شد که تسلط و کنترل بیشتری بر علایم مورد نظر پیدا کنید.
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۰)
*مشغول فعالیت‌هایی همچون نقاشی، موسیقی، شعر و داستان‌نویسی شوید. چنین فعالیت‌های هنرمندانه‌ای شما را قادر می‌سازد که افکار و احساسات درونی خود را بروز دهید، حس تسلط بر خود و شرایط را پیدا کنید و به‌نحوی مثبت با دیگران تعامل داشته باشید. می‌توانید در خصوص علایق خود کلاس‌های مرتبطی نیز بیابید.
majid
در شرایطی که اختلال‌های روانی در بیشتر موارد با دید کاملا منفی نگریسته می‌شوند، بسیاری از افراد با وجود داشتن یک نوع اختلال روانی از سطوح بالای خلاقیت، تلاش برای رسیدن به هدف مورد نظر خود، کمال‌گرایی، همرنگ و همنوا نشدن با جماعت و حس همدلی سود می‌برند. از جملهٔ این افراد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که حتی منحصربه‌فرد بودند و در جامعه تأثیری بسزا و پررنگ داشتند: وینستون چرچیل (مبتلا به افسردگی)، مارک تواین (اختلال دوقطبی) و جان نَش (اسکیزوفرنی).
mehran
*توقع نداشته باشید که شریک زندگی‌تان تمام نیازهایتان را برآورده کند.
majid
اگر از یک اختلال روانی رنج می‌برید، اطلاعات گنجانده‌شده در این کتاب در کاستن از احساس‌هایی همچون ترس، یأس یا انزوا به شما کمک خواهد کرد و باعث خواهد شد که تسلط و کنترل بیشتری بر علایم مورد نظر پیدا کنید.
mehran
*توقع نداشته باشید که شریک زندگی‌تان تمام نیازهایتان را برآورده کند. قرار نیست که همسرتان تمامی نیازها و خواسته‌های شما را برآورده سازد. اگر چنین انتظاری داشته باشید، در صورتی که او این کار را انجام ندهد و از پس برآوردن تمام نیازهای شما برنیاید، خشمگین و عصبانی می‌شوید و از او احساس بدی پیدا می‌کنید.
majid
علایم روان‌شناختی ممکن است شامل احساس ترس، نوعی واکنش هشدارگونهٔ غلوآمیز و بیش از حد، کاهش میزان تمرکز، کج‌خلقی، تندمزاجی، زودرنجی، حساسیت بیش از اندازه و بی‌خوابی باشد
mehran
برطبق تعریف پزشکی، اضطراب حالتی است که علایم جسمی و روان‌شناختی‌ای را شامل می‌شود
mehran
اختلال‌های روانی در واقع الگوهای رفتاری یا روان‌شناختی‌ای هستند که غم، غصه، افسردگی، اندوه، رنج یا بروز نوعی اختلال را شامل می‌شوند که می‌تواند باعث دور شدن از واقعیت یا قطع ارتباط فرد با واقعیت شود
mehran
گرچه تا حدی اضطراب می‌تواند باعث افزایش و بهبود عملکرد ما در بسیاری از کارها شود، اضطراب زیاد و شدید می‌تواند تأثیری معکوس داشته باشد و مانع بروز عملکردی مناسب و درست از سوی ما شود
mehran
در اضطراب حد متوسط، علایم جسمی ناشی از شکلی از واکنش بدن است که به اصطلاح «جنگیدن یا فرار کردن» نامیده می‌شود؛ حالتی به نشانهٔ برانگیخته شدن و تحریک زیاد که حاصل ترشح ناگهانی و زیاد هورمون «آدرنالین» در خون است. این علایم جسمی شامل عرق کردن، لرزش، کشش ماهیچه، تپش قلب و سریع نفس کشیدن است. گاهی برخی افراد دچار خشکی دهان و سوزش گلو نیز می‌شوند و حس می‌کنند که لامپی ته گلوشان روشن است!
mehran

حجم

۷۲۶٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۲۵۵ صفحه

حجم

۷۲۶٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۲۵۵ صفحه

قیمت:
۵۹,۹۰۰
تومان