دانلود و خرید کتاب پینوکیو، آدمک چوبی کارلو کلودی ترجمه مصطفی رحماندوست
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب پینوکیو، آدمک چوبی

مصطفی رحماندوست (-۱۳۲۹)، شاعر و نویسنده کتاب‌های کودک‌ و نوجوان، داستان «پینوکیو، آدمک چوبی» اثر نویسنده ایتالیایی کارلو کلودی (کارلو لورنزینی) را برای کودکان و نوجوانان ترجمه کرده‌است. کلودی در سال ۱۸۲۸ در فلورانس به دنیا آمد. پدرش نانوا و مادرش خدمتکار یکی از ثروتمندان شهر بود. او نویسندگی را از مقاله‌نویسی در روزنامه ها آغاز کرد و در سال ۱۸۵۰ به نوشتن کتاب‌های داستانی و غیرداستانی مشغول شد. او افسانه‌های کشورش، ایتالیا را به روی کاغذ آورد و همین کار باعث شد به او پیشنهاد دهند نوشتن برای کودکان را آغاز کند. در سال ۱۸۸۱ او داستان کوتاهی از زندگی یک عروسک چوبی نوشت و قصه‌اش را برای یکی از دوستانش که سردبیر یک روزنامهٔ کودکان و نوجوانان در رم بود فرستاد. کلودی از دوستش خواست که اگر قصه‌اش را پسندید، آن را در روزنامه‌اش به چاپ برساند. سردبیر از قصهٔ عروسک چوبی خوشش آمد و آن را چاپ کرد. بچه‌هایی که خوانندهٔ روزنامه بودند از قصهٔ عروسک چوبی خیلی خوششان آمد به همین دلیل کلودی «ماجراهای عروسک چوبی (پینوکیو)» را به‌صورت داستان‌های دنباله‌دار نوشت و در آن روزنامه چاپ کرد. در سال ۱۹۴۰ شرکت والت دیسنی یک سریال کارتونی بر اساس پینوکیو تولید کرد، سریال‌های دیگری نیز بر اساس این کتاب ساخته شد، اما هیچ‌گاه سریال‌های کارتونی و زندهٔ پینوکیو نتوانسته‌است به‌خوبی کتاب آن، شیطنت‌ها و مهربانی‌های عروسک چوبی را برای بچه‌ها تعریف کند.

نظرات کاربران

"Shfar"
۱۳۹۸/۱۰/۰۳

فکر نمی کردم کتاب پینوکیو هم وجود داشته باشه 😄.. کتاب خوبی بود با توصیفات عالی! چون فیلمشم دیده بودم راحت اون صحنه ها رو تصور می کردم.. من خودم به شخصه کتاب رو خیلیی دوست داشتم.. به قول یه نویسنده بزرگ،

- بیشتر
Parisa Karimi
۱۳۹۸/۰۳/۰۳

خیلی عالی

♥️Jennie♥️
۱۴۰۰/۰۲/۲۹

کتابی محشریه ترجمه خوبی هم داره و ازش سخته نمی شی ولی چنان جذابیت خاصی نداره توصیه می کنم حتما بخونید ارزش داره الان توی کتاب فروشی همینو می دن 40 هزار تومان طاقچه خیلی به صرف تره

❀❤❀
۱۳۹۸/۰۴/۰۵

خوبع

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵)
حتی یک مدرسه هم در آنجا نیست. - معلم هم ندارد؟ - اصلاً، حتی یکی هم ندارد. - و هیچ‌کس هم مجبور نیست که درس بخواند؟ - هرگز، هرگز، هرگز! پینوکیو آهی کشید و گفت: «چه شهر خوبی! بااینکه هرگز در چنین جایی نبوده‌ام، می‌توانم تصور کنم که آنجا چه حال و هوایی می‌تواند داشته باشد.»
"Shfar"
اگر فقیر و بدبخت هم شده باشید، حقتان است. حتماً این ضرب‌المثل را شنیده‌اید که بادآورده را باد می‌برد.
"Shfar"
«این تغییرات ناگهانی، پاداش کارهای خوب تو است.»
"Shfar"
- به دروغ‌هایی می‌خندم که تو گفته‌ای. - از کجا فهمیدی که من دروغ می‌گویم؟ - پسر عزیزم! دروغ به‌سادگی معلوم می‌شود. دو نوع دروغ وجود دارد. دروغ پاکوتاه و دروغ دماغ‌دراز. دروغ‌هایی که تو گفتی، از نوع دروغ‌های دماغ‌دراز بود.
"Shfar"
تنبلی بیماری وحشتناکی است
MMST

حجم

۱۳۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۴

تعداد صفحه‌ها

۲۲۹ صفحه

حجم

۱۳۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۴

تعداد صفحه‌ها

۲۲۹ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان