دانلود و خرید کتاب شیرین‌تر از عسل محمدعلی دهقانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شیرین‌تر از عسل اثر محمدعلی دهقانی

کتاب شیرین‌تر از عسل

معرفی کتاب شیرین‌تر از عسل

«شیرین‌تر از عسل، به‌ کوشش و بازنویسی محمدعلی دهقانی، کتابی است پر از حکایت و لطیفه‌هایی از متون کهن. از خصوصیات بارز این کتاب این است که لطیفه‌ها، بازنویسی، بازآفرینی و آسان نویسی شده‌اند که شاید در مجموعه‌های مشابه کمتر به آن توجّه شده‌باشد. امتیازی که لطیفه‌های این مجموعه دارد، نکته، پیام، حکمت یا عبرتی است که در هر کدام از آنها وجود دارد. خواننده با ذوق ضمن اینکه از طنز لطیف مجموعه استفاده می‌کند و در وجودش نشاط یا لذتی حاصل می‌شود، از نکات اخلاقی و درس‌ها و حکمت‌های معنوی که در دل بیشتر این مطالب نهفته است، بهره می‌گیرد و فکر و اندیشه خود را در کوچه باغ‌های تعالی سیر می‌دهد: خواستگاری دختری یتیم زیر نظر ابن عبّاس بزرگ شده‌بود. روزی یکی از مردان سرشناس مدینه به خواستگاری او رفت. ابن عبّاس گفت: این دختر شایستهٔ همسری تو نیست! آن مرد پرسید: چرا؟ ابن عبّاس گفت: برای اینکه دزدی و چشم‌چرانی میکند و تازه بدزبان هم هست! مرد گفت: من او را با همهٔ این صفات به همسری خود می‌پذیرم! ابن عبّاس گفت: دراین‌صورت تو شایستگی همسری او را نداری!

نظرات کاربران

mahdi.ch73
۱۳۹۷/۰۲/۱۱

عالی

مهدیس رحمت خواه
۱۳۹۸/۰۸/۲۹

اگر میشه کد تخفیف دارین به من هم بدین مهدیس ۱۱ساله

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶)
بقره و فیل مردی عرب وارد صف نماز جماعت شد. امام جماعت بعد از «حمد» شروع به خواندن بخشی از سورهٔ «بقره» کرد. قرائت بقره طولانی شد و مرد عرب از شدّت خستگی بی‌تاب شد. پس نماز خود را فرادا تمام کرد و سلام داد و از مسجد بیرون رفت. روز بعد که دوباره به مسجد رفته بود، امام جماعت بعد از حمد شروع به خواندن سورهٔ «فیل» کرد. مرد عرب تا نام «فیل» را شنید، نماز خود را شکست و به سرعت از مسجد بیرون رفت. وقتی بعداً دوستانش علّت این کار را از او پرسیدند، گفت: من سورهٔ بقره را تاب نیاوردم. چه طورمی‌توانستم سورهٔ «فیل» را تحمل کنم؟!
S
قربانی مردی عرب در روز عید قربان شتری قربانی کرده بود و در هر محفل و مجلسی این موضوع را با آب و تاب شرح می‌داد. عدّهای به او اعتراض کردند که: چه قدر این شتر را به رخ همه می‌کشی و از خودت تعریف می‌کنی؟ مرد عرب گفت: سبحان الله! خداوند کریم با تمام عظمت خود گوسفندی را فدای اسماعیل کرده و آن را در چند جای قرآن بیان کرده است. من که بندهٔ کوچکی از بندگان او هستم، شتری درشت و فربه قربانی کرده‌ام. چرا نگویم؟!
S
روزی یکی از دوستان به دیدن «اعمش» رفت. اعمش از او پرسید: آیا دوست داری با گوشت بزغالهٔ چاق و نان تازه و سرکهٔ ناب از تو پذیرایی کنم؟ آن مرد گفت: آری، دوست دارم. اعمش رفت و مقداری نان خشک و سرکه برای مهمان آورد. مهمان پرسید: پس بزغاله و نان تازه کو؟ اعمش جواب داد: من که نگفتم همهٔ آنها را حاضر دارم. گفتم آیا دلت می‌خواهد با آنها از تو پذیرایی کنم یا نه؟!
Hasibi
نقل می‌کنند که خداوند متعال حضرت عیسی (ع) را به آسمان برد. فرشتگان دسته دسته به زیارت ایشان می‌رفتند. آن حضرت لباس‌هایی کهنه بر تن داشت که وصله‌های زیادی بر آن بود. فرشتگان گفتند: خداوندا! بندهٔ تو پیش تو به اندازهٔ پیراهنی درست و سالم مرتبه نداشت؟! در این حال به آنان ندا رسید: بروید و لباس‌های عیسی را جستجو کنید. فرشتگان رفتند و جستجو کردند و در میان لباس‌های پیامبر سوزنی یافتند. ندا رسید: اگر سوزن او نبود، هر آینه او را به آسمان هفتم می‌بردم!
Hasibi
بهترین لباس شاعری شوخ و شیرین سخن در مدح امیری شعری سروده بود. وقتی شعر را خواند، امیر از آن خوشش آمد و به رسم انعام، یک پالان الاغ به او داد. شاعر که از این موضوع رنجیده بود، پالان را روی شانهاش گذاشت و از مجلس امیر بیرون آمد. دوستانش تا او را دیدند، به دورش جمع شدند و پرسیدند: امیر چه انعامی به تو داد؟ شاعر به پالان اشاره کرد و گفت: بهترین شعرهایم را در مدح امیر سرودم. او هم بهترین لباس‌هایش را به من بخشید!
سلمی
خروس‌خوان امیری با همراهان خود وارد دهکده‌ای شد. هنوز اوّل شب بود که خروسی آواز خواند. امیر آواز آن حیوان را به فال بد گرفت و دستور داد تمام خروسهای آن دهکده را بکشند. آخر شب که می‌خواست بخوابد، رو به خدمتکارش کرد و گفت: خروسخوان سحر مرا بیدار کن! خدمتکار گفت: سرورم؛ شما که در این آبادی خروسی را زنده نگذاشتید تا بخواند و بیدارمان کند!
سلمی

حجم

۹۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۱۲۷ صفحه

حجم

۹۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۱۲۷ صفحه

قیمت:
۵,۵۰۰
تومان