دانلود رایگان کتاب قرآن کریم ترجمه محمد صادقی تهرانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قرآن کریم اثر محمد صادقی تهرانی

کتاب قرآن کریم

انتشارات:کلیدر
امتیاز:
۴.۶از ۷۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب قرآن کریم

قرآن کریم اولین اثر بزرگ زبان عربی به نثر محسوب می‌شود. کتاب قرآن کریم مجموعه‌ای کامل از آیات و سوره‌های نازل‌شده بر پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) است که ترجمه‌ها و تفسیرهای متفاوتی دارد. قرآن کتاب مقدس دین اسلام است و مسلمانان عقیده دارند خدا صحبت‌هایش را توسط جبرئیل بر پیامبر اسلام در قالب آیات قرآنی نازل کرده است. قرآن کتاب آسمانی بیش از ۲ میلیارد مسلمان در جهان است.

درباره کتاب قرآن کتاب

قرآن در لغت به معنی «قرائت کردن» و «خواندن» به کار می‌رود و مسلمانان معمولاً از آن با عناوینی مانند «قرآن کریم» و «قرآن مجید» یاد می‌کنند. قرآن کریم دین و حقیقت را یکی می‌داند، این کتاب پدیده‌های طبیعی را نشانه‌هایی از قدرت و عظمت خدا می‌داند و دلیل تنوع ادیان را حاصل تنوع در مردم می‌داند. کتاب قرآن قوانین و حقوقی را که در جامعه اسلامی باید رعایت شود را نیز تعریف می‌کند. کتاب قرآن مؤمنان را به جهاد در راه خدا دعوت می‌کند و همه را به نیکوکاری مخصوصا درمورد مسکینان و یتیمان فرا می‌خواند. مسلمانان باور دارند که قرآن یکبار به‌صورت کامل در شب قدر توسط جبرئیل بر محمد نازل شده و سپس یکبار دیگر هم به‌صورت تدریجی و آرام بر او نازل شده‌ است. در دیدگاه تاریخی نظراتی وجود دارد که از یک سمت باور به این دارد که قرآن در دوره عثمان جمع‌آوری شد و از سمت دیگر نیز باور دارد که قرآن و تکمیل نهایی آن در زمان عبدالملک بن مروان اموی و حجاج بن یوسف به‌صورت تدریجی شکل گرفته است. دیدگاهی که امروز مورد قبول است در نقطه‌ای وسط این دو دیدگاه قرار دارد. قرانی که ما امروزه در در دست داریم براساس قرائت کوفی در قرن هشتم میلادی چاپ شده است. قدیمی‌ترین نسخه کامل قرآن کریم متعلق به قرن نهم میلادی است و قرآن برای بیش از هزار سال ثابت و بدون تغییر باقی‌مانده است.

اهل سنت عقیده دارند که قرآن به همراه سنت پیامبر اسلام دو گوهر گرامی هستند که باید آن‌ها را حفظ کرد. اما از نظر اهل تشیع، قرآن به همراه اهل بیت دو گوهری هستند که مسلمانان باید به آن پایبند باشند تا گمراه نشوند. به گفته تعدادی از تاریخ‌شناسان، اولین و قدیمی‌ترین سند معتبر عربی که باقی مانده، قرآن کریم است. قرآن مهم‌ترین متن عربی تاریخ و حتی مؤسس ادبیات عرب نیز به حساب می‌آید.

در قرآن آیاتی که به حوادثی مانند قیامت و بیم و امید پرداخته است، بیشتر احساسات خوانده را منقلب می‌سازند و آیاتی مانند آیات احکام به‌گونه هستند که خرد خواننده را هدف قرار می‌دهد. پژوهشی مبتنی بر پردازش زبان‌های طبیعی نشان داده‌است که قرآن تنها یک مؤلف دارد. قرآن در چندین آیه، خودش را آخرین کتاب آسمانی معرفی کرده و نزول کتاب آسمانی بعد از خودش را رد می‌کند.

نسخه‌های صوتی قرآن کریم با صداهای متفاوت با قاریان متفاوت در دسترس شنوندگان قرار دارد. اگر بخواهیم به تقرب خداوند دست‌ پیدا کنیم باید با قرآن و قرآنیان هم سو شویم. «حضرت محمد (ص)» فرموده‌اند: «نگاه کردن به خطوط قرآن، بدون خواندن نیز، عبادت است.» ازاین‌جهت با خواندن و شنیدن کلام خداوند، از سرچشمه‌ی بی‌انتهای معرفت و عشق استفاده می‌کنیم.

چرا باید کتاب قرآن کریم را مطالعه کنیم؟

در قرآن کریم درباره‌ی موضوعات مختلفی مانند مسائل اعتقادی، اخلاق، داستان‌های گذشتگان، صحبت شده است. محتوای قرآن درباره‌ی خدا است و بر توحید و یگانگی او تأکید دارد. بسیاری از مسلمانان عقیده دارند قرآن، انسان را به خدا نزدیک می‌کند. رابطه‌ی انسان با خدا نیازی به واسطه ندارد و قرآن به انسان امر می‌دهد که در برابر خدا تسلیم باشد. شنیدن قرآن نیز از ثواب و پاداش بالایی برخوردار است.

خواندن این کتاب را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

خواندن این کتاب برای همه‌ی مسلمانان واجب است و اگر نمی‌توانند قران را به‌صورت عربی بخوانند می‌توانند تفسیر فارسی آن را مطالعه کنند. بقیه‌ی ادیان نیز می‌توانند از این کتاب برای شناخت بهتر دین اسلام کمک بگیرند.

فهرست کتاب قرآن کریم

این کتاب آسمانی ۳۰ جزء و ۱۱۴ سوره دارد.

تکه هایی از کتاب قرآن کریم

بخشی از ترجمه سوره مبارکه بقره: سپس به فرمان خدا، آنها سپاه دشمن را به هزيمت وا داشتند. و «داوود» (نوجوان نيرومند و شجاعي كه در لشكر طالوت بود)، جالوت را كشت، و خداوند، حكومت و دانش را به او بخشيد، و از آنچه مي‏خواست به او تعليم داد. و اگر خداوند، بعضي از مردم را به وسيله بعضي ديگر دفع نمي‏كرد، زمين را فساد فرا مي‏گرفت، ولي خداوند نسبت به جهانيان، لطف و احسان دارد. اينها، آيات خداست كه به حق، بر تو مي‏خوانيم، و تو، از رسولان (ما) هستي. بعضي از آن رسولان را بر بعضي ديگر برتري داديم، برخي از آنها، خدا با او سخن مي‏گفت، و بعضي را درجاتي برتر داد، و به عيسي بن مريم، نشانه‏ هاي روشن داديم، و او را با روح القدس تاييد نموديم، (ولي فضيلت و مقام آن پيامبران، مانع اختلاف امتها نشد). و اگر خدا مي‏خواست، كساني كه بعد از آنها بودند، پس از آن همه نشانه‏ هاي روشن كه براي آنها آمد، جنگ و ستيز نمي‏كردند، (اما خدا مردم را مجبور نساخته، و آنها را در پيمودن راه سعادت، آزاد گذارده است،) ولي اين امتها بودند كه با هم اختلاف كردند، بعضي ايمان آوردند و بعضي كافر شدند، (و جنگ و خونريزي بروز كرد).

الفبای کسب و کارهای کوچک
اریک تایسون
الفبای اخلاق تجارت و کسب‌و‌کار
نورمن. ای بووی
الفبای موفقیت
زیگ زیگلار
ما هیچ ما نگاه: جلد ۸ از مجموعه نگاه ناب
محمدابراهیم ضرابیها
حجم سبز: جلد ۷ از مجموعه نگاه ناب؛ تفسیر «هشت کتاب» سهراب سپهری
محمدابراهیم ضرابیها
مسافر: جلد ۶ از مجموعه نگاه ناب
محمدابراهیم ضرابیها
صدای پای آب: جلد ۵ از مجموعه نگاه ناب
محمدابراهیم ضرابیها
شرق اندوه: جلد ۴ از مجموعه نگاه ناب؛ تفسیر «هشت کتاب» سهراب سپهری
محمدابراهیم ضرابیها
آوار آفتاب: جلد ۳ از مجموعه نگاه ناب؛ تفسیر «هشت کتاب» سهراب سپهری
محمدابراهیم ضرابیها
زندگی خواب‌ها: جلد ۲ از مجموعه نگاه ناب؛ تفسیر «هشت کتاب» سهراب سپهری
محمدابراهیم ضرابیها
مرگ رنگ: جلد ۱ از مجموعه نگاه ناب
محمدابراهیم ضرابیها
قلب زمانه: بررسی زندگی و آثار جبران خلیل جبران
جمیل جبر
نامه‌ ها
جبران خلیل جبران
کاروان‌ها و طوفان‌ها
جبران خلیل جبران
نوشته‌های‌ گونه‌گون‌
حسین علیزاده
نوگفته‌ها و نکته‌ها
جبران خلیل جبران
ارواح‌ سرکش‌
جبران خلیل جبران
پیامبر و باغ پیامبر
جبران خلیل جبران
خدایان زمین و سرگشته
جبران خلیل جبران

نظرات کاربران

Paeez Dokhtar
۱۳۹۸/۱۲/۲۰

خدایا مگه یوسف رو از چاه درنیاوردی و عزیز مصر نکردی؟ خدایا مگه یونس رو از شکم ماهی درنیاوردی؟ خدایا مگه محمد(ص) رو از یتیمی و بی کسی نجات ندادی؟ خدایا مگه تو خدای من نیستی؟ من نه یعقوبم نه

- بیشتر
shahpour rezaei
۱۳۹۸/۱۱/۲۰

سلام ترجمه قرآن بسیار بسیار مهم است.متاسفانه بعضی از ترجمه ها خیلی سطحی هستند و یا معنی آیه را محدود می کنند. به عنوان مثال آیه:هر نفسی طعم مرگ را خواهد چشید. اما در یک ترجمه دیگر :هر کسی طعم ناگوار مرگ را

- بیشتر
S
۱۳۹۶/۱۲/۱۷

این نسخه از ترجمان قرآن را مشاهده بفرمایید توضیحات خوبی در قسمت پی نوشت ها (اعداد آبی رنگ بالای کلمات) داده شده. بسیار عالییست ،از ناشر و طاقچه کمال تشکر را دارم.

آلوین (هاجیك) ツ
۱۳۹۷/۰۳/۱۳

سلام خدمت همه‌ی هم طاقچه ای های عزیز... نماز و روزه هاتون و طاعات و عباداتتون همگی قبول باشه انشاالله:) اومدم که هم رفع دلتنگی کنم و یه سری بزنم، هم اینکه بگم که بنده رو هم در این شبهای عزیز

- بیشتر
سیّد جواد
۱۳۹۷/۰۲/۲۸

دوستانی که علاقه مند به تحقیق و پژوهش در رابطه با این ترجمه هستند را دعوت می کنم در خصوص ترجمه چند آیه زیر که برای نمونه می نویسم، جستجو کنند : سوره مریم آیه ۴۷ سوره اعراف آیه ۱۵۶ سوره یاسین آیه

- بیشتر
ع.ث
۱۳۹۹/۰۹/۰۸

مگر در مقابل هنر یک زیبای زیبا اندیش آن هم با قید مطلق می توان آرام و قرار داشت؟ خدایا ما را ملتهب کن!

Anita Moghaddam💙💙
۱۳۹۹/۰۲/۱۵

ترجمه خیلی خوب بود و توضیحاتش هم دقیق بود💖ممنون از طاقچه💙

Aynaz
۱۳۹۹/۰۳/۲۸

ترجمه عالی و خیلی خوب توضیح داده بود ممنون از طاقچه

f.d🌺
۱۳۹۸/۱۲/۱۶

بسیار عالی بود و احساس نزدیکی بیشتری به قرآن کریم داشتم فقط یک بار امتحان کنید تا لذت واقعی را بچشید.

akbar re
۱۳۹۶/۱۲/۱۷

سپاس

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷۷۰)
۱. ن، سوگند به قلم و آنچه (با آن) می‌نگارند،
بلاتریکس لسترنج
خدا تو را بس است
کاربر ۸۸۴۷۵۲
، ایشان برایشان آرامش است و (هم) اینان راه یافتگانند.
بلاتریکس لسترنج
به‌راستی خدا بر هر چیزی تواناست
F313
و اینکه برای انسان جز حاصل تلاش خودش نیست.
seyed
و فرمانروایی آسمان‌ها و زمین تنها برای خداست. و خدا بر هر چیزی تواناست.
بلاتریکس لسترنج
در یاد کردن من سستی مکنید.»
کاربر ۸۸۴۷۵۲
هیچ خدایی جز او نیست، زنده و بسی پاینده و نگهدارنده و ارزنده است.
آلیس در سرزمین نجایب
آیا مردمان را به نیکی فرمان می‌دهید، و خودتان را فراموش می‌کنید
F313
و چه بسا چیزی را خوش نمی‌دارید حال آنکه برایتان خوب است، و چه بسا چیزی را دوست می‌دارید در حالی که برایتان شرّ است. و خدا می‌داند و شما نمی‌دانید.
Hosna

حجم

۷۱۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۹۹۴ صفحه

حجم

۷۱۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۹۹۴ صفحه

قیمت:
رایگان