دانلود و خرید کتاب اعدام سرباز اسلوویک ویلیام‌ بردفورد هیوئی ترجمه مسعود امیرخانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اعدام سرباز اسلوویک اثر مسعود امیرخانی

کتاب اعدام سرباز اسلوویک

معرفی کتاب اعدام سرباز اسلوویک

«اعدام سرباز اسلوویک» رمانی از ویلیام بردفورد هیوئی (۱۹۶۸-۱۹۱۰) است. ویلیام بردفورد هیوئی نویسنده و روزنامه‌نگار امریکایی را عمدتاً به دلیل تلاش‌هایش در قامت یک روزنامه‌نگارِ محقق می‌شناسند. او ۲۱ عنوان کتاب داستانی و غیر داستانی نوشته است که بسیاری از آنها دست‌مایۀ ساخت فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی شده‌اند. او در جنگ جهانی دوم، در نیروی دریایی ایالات متحده دوران خدمت را سپری کرد.

اعدام سرباز اسلوویک داستانِ زندگی تنها سرباز امریکایی را بازگو می‌کند که از زمانِ جنگ داخلی این کشور به جرم فرار از خدمت سربازی اعدام می‌شود. سرباز ادی دی. اسلوویک یکی از هزاران سرباز فراری است که چهل‌ونه نفرشان به اعدام محکوم می‌شوند، اما تنها حکم اسلوویک به اجرا درمی‌آید.

ظاهراً در ۱۹۴۹، هیوئی از وجود قبرستانی در اروپا باخبر می‌شود که تعدادی سرباز گمنام امریکایی در آن آرمیده‌اند. کندوکاو روزنامه‌نگارانه‌اش او را با مرگ رازآمیز اسلوویک آشنا می‌کند؛ مرگی که حتی بیوۀ اسلوویک از چند و چون آن خبر ندارد.

او از طریق گفتگو با نوزده مرد و یک زن، خواندن صدها نامۀ اسلوویک به همسرش و بازخوانش خاطرات و البته همکاری کامل ارتش ایالات متحده یکی از بهترین کتاب‌های تحقیقی را می‌نویسد. سوژۀ بکر، تلاش جستجوگرانه و سبک نگارش نویسنده، کتاب را به یکی از آثار پرفروش تبدیل می‌کند.

از روی این کتاب فیلمی تلویزیونی ساخته می‌شود که در زمان پخش (۱۳ مارس ۱۹۷۴ در شبکۀ ان. بی. سی.) یکی از پربیننده‌ترین فیلم‌های تلویزیونی آن سال می‌شود.

بخشی از کتاب:

تولد از پدر و مادری لهستانی در خیابان ادوین؛ محله‌ای نامناسب؛ پدر، جوزف اسلوویکوفسکی، متولد لهستان و مادر، متولد ایالات متحده، مادر همسر دوم پدرش بوده؛ پدر متصدی یک دستگاه پرس که به تناوب در کارخانۀ بریگز مشغول به کار می‌شده؛ دارای یک برادر و سه خواهر؛ ۸ کلاس از ۹ کلاس ممکن را درس خوانده؛ تحصیل در مدارس دیکرسون و کاسیاسکوی همترمیک و دیویدسون و پولاسکی دیترویت؛ توانایی خواندن، نوشتن و تلفظ کردن در حد قابل قبول؛ رها کردن مدرسه در ۱۵ سالگی. هر کاری هم‌سن‌وسال‌هایش می‌کردند او هم انجام می‌داده. آنها نوشیدنی می‌خوردند، او هم می‌خورده؛ وقتی تمام شب بیرون می‌ماندند، او هم می‌مانده؛ وقتی ...

نظرات کاربران

totoro
۱۳۹۹/۰۱/۲۶

آیا یک انسان به این دلیل که دوست ندارد بمیرد باید اعدام شود؟ این سوالیه که کتاب حول محور اون هست و البته قرار نیست در کتاب بهش جواب داده بشه بلکه قراره در ذهن شما بهش پاسخ داده بشه،بعد خوندن

- بیشتر
رامین
۱۳۹۷/۰۵/۰۲

کتاب تاریخی و مستند زیبایی بود. غم انگیز هم بود . شاید بشه گفت با کار بزرگ این نویسنده در گرداوری این حقایق روح سرباز اسلوویک به آرامش رسید.

#انسان_بمانیم
۱۳۹۹/۰۱/۱۲

داستان و موضوع کتاب جالب بود اما نوع روایت داستان رو اصلا دوست نداشتم

بلاتریکس لسترنج
۱۳۹۷/۱۱/۰۸

یوووووهووووو کتابای نشر پیدایش با تخفیف😍😍😍😍

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۲۹٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۳۲۷ صفحه

حجم

۲۲۹٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۳۲۷ صفحه

قیمت:
۸۷,۰۰۰
تومان