دانلود و خرید کتاب زایو مصطفی رضایی کلورزی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زایو اثر مصطفی رضایی کلورزی

کتاب زایو

معرفی کتاب زایو

کتاب زایو رمانی نوشته مصطفی رضایی کلورزی است. این کتاب داستانی فانتزی دارد و در آینده و سال ۱۴۲۰ شمسی می‌گذرد. در دنیایی ویروسی عجیب شناسایی شده است که گفته می‌شود بیشتر کشورهای دنیا را آلوده کرده است.

درباره کتاب زایو

داستان در خانه دکتر پارسا آغاز می‌شود، علی پارسا از خواب بیدار شده است و کمی ورزش می‌کند و آماده می‌شود به سرکار برود. او یکی از بهترین میکروب‌شناسان ایران است و سال‌ها است درگیر پیداکردن راهی برای درمان بیماری زایو است.

بیماری وحشتناک زایو در سراسر جهان پخش شده است و نیمی از جمعیت زمین را از بین برده است و هیچ سرنخی از مرکز شیوع آن و درمان آن وجود ندارد. تا اینکه یک آزمایشگاه مشکوک در فلسطین به اطلاعات عجیبی می‌رسد. مسئولین کشور ایران تصمیم می‌گیرند علی پارسا را که یکی از بهترین پژوهشگران و میکروب‌شناسان کشور است به همراه یک تیم زبده راهی این آزمایشگاه کنند تا ردی از زایو پیدا کنند و جهان را از وجود این میکروب وحشتناک، نجات دهند.

در مسیر رفتن به فلسطین و آزمایشگاه مشکوک، حوادث بسیاری برای دکتر علی پارسا و تیمش اتفاق می‌افتد و طی یکی از این اتفاقات او با یک تیم بین‌المللی و حرفه‌ای آشنا می‌شود که کارشان آزمایش، شناسایی و مبارزه با بیماری‌های میکروبی است.

سرپرست این تیم بین‌المللی یک پژوهشگر مشهور آمریکایی به نام بیل اسمیت است که هم در علم تخصص دارد و هم علاقه زیادی به اندیشه اسلامی و شیعه از خودش نشان می‌دهد. دکتر پارسا با بیل اسمیت و تیم او همراه می‌شود و این همراهی اتفاقات بعدی داستان را می‌سازد.

خواندن کتاب زایو را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به داستان‌های تخیلی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره مصطفی رضایی کلورزی

مصطفی رضایی در سال ۱۳۶۹ در تهران به دنیا آمد. در سال ۱۳۸۷ تحصیلش در رشته الکترونیک را آغاز کرد و مدتی به‌عنوان مربی رباتیک در مجموعه استعدادهای درخشان فعالیت داشت. او دو رتبه کشوری در مسابقات رباتیک آزاد تهران دارد. از سال ۱۳۹۰ وارد دنیای هنر و ادبیات شد.

مصطفی رضایی کلورزی برگزیده جشنواره ادبی شاهد، جشنواره ادبی یوسف و در سال ۱۳۹۷ کاندید بخش آتیه داستان ایرانی در جایزه ادبی جلال آل‌احمد است.

اولین رمان او به نام زایو در سال ۱۳۹۵ منتشر شد، و قدم اول او با استقبال بسیاری از طرف خوانندگان روبه‌رو شد او مدتی بعد جلد دوم این کتاب با نام ایذا را منتشر کرد. 

بخشی از کتاب زایو

دکتر سپاسی یک «نه بابا» ی کشیده گفت و رفت توی فکر. دکتر پارسا گفت: از تحقیقاتتون چه خبر، دکتر؟ به کجا رسیدین؟

_ همون نانوکپسول‌ها؟

دکتر سپاسی دربارهٔ نتایج تحقیقاتش برای دکتر پارسا گفت. او که متخصص رادیودارو بود، از آزمایش‌هایش روی نانوکپسول‌هایی گفت که می‌توانست رادیوداروهای قوی را مستقیم به محل مربوطه و آسیب دیده در بدن منتقل کند. اما از پروژهٔ جدیدش که نتیجهٔ مثبتی نداشت، از دکتر پارسا کمک خواست. دکتر سپاسی در تلاش بود تا دارویی بسازد، که کار ایستگاه پاک‌سازی را درون بافت‌های بدن هر فرد انجام دهد. داروهایی که قابل ترکیب با ذرات ضد نفوذ باشند و در کنار آن‌ها بشود کار پرتوِ گاما را هم انجام داد. همچنین قابل تزریق هم باشند.

دکتر سپاسی دوباره رفت توی فکر و دستی به محاسنش کشید. بعد خندید و گفت: کلی نتایج منفی دارم و هنوز صدها آزمایش مونده!... بگذریم. راستی، یه هوارو ثبت نام کرده‌م. ایران خودرو گفته یه ماهه تحویل می‌ده.

_ به سلامتی! سطح تردد داشتی یا خریدی؟

_ نه، یه سطح تردد بیست کیلومتری رو با باجناغمون شریکی خریدیم. من از امتیاز استادی‌م استفاده کردم و اونم از امتیاز پولداری‌ش!

دکتر پارسا خندید و گفت: چه ارتفاعی؟

_ چهل متری زمین، به صورت شبانه‌روز. راه شما چطوره؟

_ مال من ارتفاع سی متری با محدودیت ده کیلومتره. مال تو مدلش چیه؟

دکتر سپاسی سرش را خاراند و با چهره‌ای ناراضی ادامه داد: همون مدل شماست: ۱۴۱۸؛ دونفره و کوچیک.

_ مبارک باشه، جناب سپاسی!

چند دقیقه‌ای به سکوت گذشت، تا اینکه دکتر سپاسی یکباره از جا پرید و گفت: راستی دکتر! یه ساعت پیش، دو نفر اومدن با شما کار داشتن. خیلی مشکوک بودن. بدون هیچ حرفی، رفتن توی آزمایشگاه فیزیک. گویا منتظر شما هستن.

نظرات کاربران

مهدی میرجلیلی
۱۳۹۹/۰۱/۱۵

اگه اهل کتابخوانی نیستید. این کتاب میتونه شما رو جذب کنه که حداقل هفته ای یک کتاب بخونید. موضوع عالی، داستان پردازی، خلاقیت عالی وقتی کتاب رو خوندم فقط یاد فیلم های هالیوود افتادم

T(Ali)ebi
۱۳۹۶/۰۶/۱۰

جالب بود دربرابر افکار منفی که درمورد خودمون داریم، مثل یه فیلم ابرقهرمانی ایرانیه

Omid H
۱۳۹۷/۰۲/۱۰

حقشه بیشتر از این دیده بشه چون کار تازه و جذابیه

الهم صلی علی محمدوآل محمدوعجل فرجهم
۱۳۹۹/۱۰/۰۶

تخیلی و جذاب🧐.این دفعه برعکس فیلم های هالیوودی ایران نجات دهنده جهان شد.🙂🤩

A.R.Fakhar
۱۳۹۷/۱۱/۲۱

بنظرم بهترین رمانی است که در این زمینه نوشته شده است؛ با توجه به این که اولین کار نویسنده است واقعاً قلم قوی‌ای رو مشاهده کردم. فضاسازی، تصویر سازی آینده و..... عالی بود.

amir2004
۱۳۹۹/۰۱/۱۸

این کتاب واقعا فوق العادست و جذاب هرچی میخونید و میرید جلو تر باز بهترم میشه هیجانی و عالیه یه جورایی اعتیاد اوره و دوست دارید هرچه سریع تر بخونید و تمومش کنید و هی بفهمید بعدش چی میشه مثله

- بیشتر
"s.safari"
۱۳۹۹/۰۲/۰۵

خیلی خوب بود . مثل یک سریال ماجراجویانه ، جذاب و ... که همش میخواستی بدونی بعدش چی میشه ؟ 😉

Amir Hatami
۱۳۹۹/۰۲/۰۳

مگه از این بهترم داریم؟ فوق العاده است

کاربر ۱۵۸۶۴۷۴
۱۳۹۹/۰۲/۰۱

من نسخه چاپی این کتاب را دارم این کتاب فوق العاده است واقعا ارزش خرید دارد

کاژه
۱۳۹۷/۱۲/۱۸

واقعا جالب بود من یک یال پیش این کتابو خوندم اما هنوز وقتی اسمش میاد باد لذت موقع خوندنش میوفتم شاید به اندازه خیلی از کتابا قوی نباشه ولی طرح جالبی داره و نویسنده به نظرم همه چیز رو خیلی عالی

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۳۵)
ادواردو روبات را روشن کرد و پس از دقایقی رو به او گفت: هی نکبت! موقعیت‌یابی کن، ببین کجا هستیم! روبات پاسخ داد: ما باید نزدیک ایتالیا باشیم. با احترام باید بگویم، نکبت هم خودتان هستید، جناب ادواردو!
𝑬𝒍𝒏𝒂𝒛
این گذر زمان است که مشخص می‌کند چیزی ارزش است یا فضاحت؛ و گذر زمان همیشه در حال وقوع است. حتی الان!
"Shfar"
توی این دنیا بعضی از زور ثروت می‌میرن و بعضی از فقر.
M.M. SAFI
داستان رهبران بزرگ دنیا، هیچ وقت فراموش‌شدنی نیست. رهبران بزرگ، نگین حلقهٔ تاریخ‌اند.
M Kh72
از ارتفاع زیاد به زمین چشم دوخت. متوجه درخشش طلایی‌رنگ گنبد بیت‌المقدس شد؛ مانند یک ستاره در میان ابرها.
zahra zafarani
این گذر زمان است که مشخص می‌کند چیزی ارزش است یا فضاحت؛ و گذر زمان همیشه در حال وقوع است. حتی الان!
z.gh
ادبیات و هنر هر ملت، آینهٔ فرهنگ، فکر و زندگانی اون ملته. هر قدر که آثار هنری ملتی بزرگ‌تر، عمیق‌تر و شگفت‌تر باشه، یعنی مردمش بزرگ، عمیق و شگفت‌انگیزند. همهٔ این‌ها در گرو عقیدهٔ مردمه.
M Kh72
گذر زمان ارزش واقعی چیزها رو مشخص می‌کنه.
MOBINA
او از پنجره و از آن ارتفاع به شهر نگاه می‌کرد، به ساختمان‌های بلند تهران با معماری‌های زیبای سنتی، به خطوط منحنی و شیشه‌های رنگی، به ماشین‌ها و هواروها که با نظم خاصی حرکت می‌کردند. پرتو خورشید از لابه‌لای ساختمان‌ها به سطح شهر می‌رسید. نور خورشید جلوه‌ای زیبا به شیشه‌های رنگی ساختمان‌ها می‌داد و انعکاس آن روی گذرگاه‌های غیرهم‌سطح، همچون رنگین‌کمانی در دل شهر پخش شده بود.
M Kh72
حافظ گفت: دو تا قانون مهم در جنگ هست که می‌گه: اولین قانون در جنگ دیده نشدنه، و دومین قانون که اون رو بهترین راهکار در جنگ می‌دونن، حمله به استراتژی دشمن و خنثی و عقیم کردن اونه.
StarShadow

حجم

۲۲۵٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۹۲ صفحه

حجم

۲۲۵٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۹۲ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
۱۵,۰۰۰
۵۰%
تومان