دانلود و خرید کتاب پینوکیو کارلو ک‍ول‍ودی‌ ترجمه علی امیر ریاحی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب پینوکیو

«پینوکیو» داستان جاودان کارلو کولودی(۱۸۹۰-۱۸۲۶) است. این داستان کلاسیک و جذاب کارلو کولودی سال‌هاست که الهام‌بخش ادبیات کودک و نوجوان بوده است. این داستانِ پرماجرا، سرگذشت دلخراش پینوکیو است. داستان عروسک چوبی‌ای که به جای مدرسه رفتن و حرف‌گوش کردن از دست پدرش، ژپتو، مرد بی‌نوایی که او را از چوب تراشید، فرار می‌کند و سر و کارش به گربه و روباه مکار می‌افتد که می‌خواهند سکه‌های طلای او را بدزدند. بعد گرفتار سگ‌ماهی غول‌پیکر می‌شود، هیولای ترسناک دریا که او را قورت می‌دهد. پینوکیو در طول داستان به آدم‌ها و شخصیت‌هایی برمی‌خوردکه اغلب هرکدام او را به ‌سمت مصیبتی می‌کشانند. آیا پینوکیو می‌تواند راه درست را پیدا کند و به پسری واقعی تبدیل شود؟ در بخشی از کتاب می‌خوانیم: آنها رفتند و رفتند و رفتند تا اینکه حوالی عصر، خسته و وامانده به مسافرخانهٔ خرچنگ قرمز رسیدند. روباهه گفت: «بیاین یه کم اینجا بمونیم، یه چیزی بخوریم و یکی دو ساعت هم به خودمون استراحت بدیم. بعد دوباره نصف‌شب راه می‌افتیم که کلهٔ سحر به شگفت‌زار برسیم.» وارد مسافرخانه شدند و هرسه پشت میز نشستند، اما هیچ‌کدامشان اشتها نداشتند. گربه‌هه که مشکل گوارش داشت و خیلی جدی اشتهایش را از دست داده بود، فقط توانست سی و پنج تا ماهی با سس گوجه‌فرنگی و چهار دست سیرابی همراه پنیر پارمسان بخورد، و چون فکر می‌کرد چاشنی سیرابی‌ها کافی نیست، سه دفعه گفت برایش کره و پنیر رنده‌شده بیاورند!

نظرات کاربران

maha
۱۳۹۷/۰۴/۱۴

این داستان پینوکیو سانسور شده است یا خیر???

🕊️📚kerm ketab
۱۴۰۲/۰۵/۰۳

بسیار جذاب و آموزنده🌿

Dorsa
۱۳۹۹/۰۵/۲۹

آموزنده و نوستالژیک

:-)
۱۳۹۶/۰۹/۲۴

خوش خوان و جذاب.در یک روز هم میشه تمومش کرد.پینوکیو همون عروسک چوپی معروف والت دیزنی اما تفاوت زیادی با اون داره.نمونه خوبی برای کسانی که میخواهند حقیقت و اصل داستانش رو بدونند.لحن داستان مناسب گروه سنی نوجوان رده اول.

Ariana
۱۴۰۳/۰۱/۱۶

واقعا قشنگه ، البته من ۱۰۰٪ مطمئنم شما داستان پینوکیو رو بلدید ولی خوندن دوباره ی اون ماجرا ها حس خوبی داشت🥹😊 واقعا لذت بردم فقط به نظرتون جلدش یکم زیادی ترسناک نیست؟؟😵‍💫😵

arian
۱۳۹۶/۰۶/۲۷

ترجمه خوب و فضا سازی و شخصیت بندی خوب در کل روان و کهنه

کاربر 7894531
۱۴۰۳/۰۱/۲۶

همون پینوکیو بچگی مون؟ نه کلا داستان با اون داستان ها و انیمیشن های بچگی مون خیلی تفاوت داشت و این داستان رو خیلیی بیشتر دوست داشتم من

کاربر 3734222
۱۴۰۲/۰۹/۰۸

داستان پینو کیو بی نظیره. به نظر من باید در مقطع ابتدائی به دانش آموزان تعلیم داده بشه یا حداقل تو خانواده ها اونو به بچه هامون یاد بدیم سیر تکامل انسان خیلی به زبان ساده بیان می‌کنه خیلی داخلش

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶)
پدرش همیشه می‌گفت هیچ‌کس حق ندارد گدایی کند، مگر کسانی که خیلی پیرند یا معلولیت دارند و نمی‌توانند با کار کردن زندگی‌شان را تأمین کنند، بنابراین سزاوار مهربانی و همدردی هستند. وظیفهٔ بقیه، کار کردن است و کسانی که کار نمی‌کنند حقشان است که از گرسنگی رنج ببرند.
Dorsa
یادت باشه نه لباس‌های تمیز، تو رو آقای متشخص می‌کنه نه لباس‌های گرون.
Dorsa
با خودش گفت: «اسمش رو چی بذارم؟ گمونم اسمش رو بذارم پینوکیو. این اسم براش شانس می‌آره. یه زمانی خانواده‌ای رو می‌شناختم که اسم همه‌شون همین بود. پدره پینوکیو بود، مادره پینوکیا، و بچه‌ها هم پینوکی، کار و بار همه‌شان هم خوب بود. ثروتمندترین‌شون هم یه گدا بود.»
Dorsa
فکر کردم یه عروسک چوبی خوشگل بسازم، یکی که بتونه برقصه، شمشیربازی بکنه، و مثل یه بندباز بالا و پایین بپره. اون‌وقت من هم با این عروسک دور دنیا می‌گردم و یه لقمه نون و یه لیوان نوشیدنی گیر می‌آرم.
Dorsa
وقتی دکترها منو دیدن بی‌درنگ گفتن: «اگه اون نمرده پس نشانهٔ اینه که زنده‌اَست!»
هادی
در همین حین، صدای خفهٔ هق‌هق و گریه‌ای توی اتاق بلند شد. تصور کنید همگی چقدر تعجب کردند وقتی گوشهٔ ملافه را بالا زدند و فهمیدند این صدای گریهٔ پینوکیو است. کلاغ خیلی رسمی و باوقار گفت: «وقتی شخص مُرده‌ای گریه می‌کنه، نشانهٔ خوبی می‌تونه باشه از اینکه کم‌کم داره بهتر می‌شه.» جغد گفت: «خیلی متأسفم که با دوست و همکارم مخالفت می‌کنم، اما وقتی شخص مُرده‌ای گریه می‌کنه، نشانهٔ اینه‌که اون شخص از مردنش ناراحته.»
هادی

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۹۹ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۹۹ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان