دانلود و خرید کتاب دیپلماسی اقتصادی و سیاست گذاری خارجی چارلز چترجی ترجمه اميرحسين عرب پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دیپلماسی اقتصادی و سیاست گذاری خارجی اثر چارلز چترجی

کتاب دیپلماسی اقتصادی و سیاست گذاری خارجی

معرفی کتاب دیپلماسی اقتصادی و سیاست گذاری خارجی

کتاب دیپلماسی اقتصادی و سیاست گذاری خارجی نوشتهٔ چارلز چترجی و ترجمهٔ امیرحسین عرب پور و رضا توکلی و پیمان حسینی است. انتشارات دانشگاه امام صادق (ع) این کتاب را منتشر کرده است.

درباره کتاب دیپلماسی اقتصادی و سیاست گذاری خارجی

کتاب دیپلماسی اقتصادی و سیاست گذاری خارجی درصدد موشکافی ملاحظاتی سیاست‌گذارانه برای کشورهای درحال‌توسعه و حتی توسعه‌یافته است که در طراحی و اجرای دیپلماسی اقتصادی با همه ابعاد آن اعم از تجارت، سرمایه‌گذاری و تأمین مالی خارجی، مهاجرت و تعامل با رژیم‌های منطقه‌ای و بین‌المللی اقتصادی مفید به نظر می‌رسد.

خواندن کتاب دیپلماسی اقتصادی و سیاست گذاری خارجی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران اقتصاد پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب دیپلماسی اقتصادی و سیاست گذاری خارجی

«اما در مقام مروری بر آنچه در نوشتار حاضر آمده است، چندخطی را لازم می‌دانم تا یادآور شوم. نخست آنکه تلفیق نوعی نگاه نظری و تجربی به موضوعات سیاسی، حقوقی و اقتصادی بین‌المللی باعث شده است تا نویسنده به‌قدر لازم و البته ناکافی به ماهیت دیپلماسی اقتصادی و تجاری و مقوله سیاست‌گذاری خارجی بپردازد. شاید چنانچه اقتضای نوعی تألیف از سوی مترجمان فراهم می‌بود، انتظار موشکافی و دقت در مرز دیپلماسی اقتصادی، تجاری و شرکتی ممکن‌تر می‌شد. همچنین، ادبیات سیاست‌گذاری و خط‌مشی‌گذاری عمومی امکان غنای محتوا را بیشتر می‌ساخت که علی‌الظاهر اطلاع خواننده از این مباحث برای مؤلف فرض بوده است. از منظر مطالعات تجربی توجه به اسناد و ادوار مذاکرات دوجانبه و چندجانبه بین‌المللی در موضوعاتی از قبیل تجارت و سرمایه‌گذاری خارجی ویژگی قابل توجه این کتاب به شمار می‌رود. به‌ویژه آنکه نویسنده متوجه شرایط روز از واقعیت دیپلماسی اقتصادی بوده است؛ یعنی تحولات در حوزه کارکردی و نظری دیپلماسی اقتصادی را تشخیص داده است؛ در کنار عنصر دولت، به بازیگرانی از قبیل سازمان‌های بین‌المللی، شرکت‌های چندملیتی و مؤسسات غیردولتی (NGO) منطقه‌ای و بین‌المللی توجه می‌کند و ملاحظات پدیدآمده از ظهور اقتصادهایی چون برزیل، چین و هند را گوشزد می‌سازد. هرچند، حق مطلب آن‌گونه که تمامی زوایای کافی را در این بررسی تجربی عهده‌دار شود، در اثر حاضر به چشم نمی‌آید. آنچه مورد توجه بنده در توصیه به سیاست‌گذاران و پژوهشگران در استفاده از این ترجمه است پاسخ به سؤالی اساسی است مبنی بر اینکه کیفیت تعامل کشورهای درحال‌توسعه با کشورهای توسعه‌یافته در مناسبات اقتصادی و همچنین، استفاده از الگوی حرکت آنها از چه ملاحظاتی برخوردار است؟ آیا کشورهای درحال‌توسعه می‌بایست خود را در زنجیره تأمین ارزش کشورهای توسعه‌یافته تعریف کنند؟ آیا الگوی حرکت مترقی اقتصادی در کشورهای توسعه‌یافته هیچ رهیافت سیاستی برای کشورهای درحال‌توسعه ندارد؟ و... .»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۰۶ صفحه

حجم

۳٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۰۶ صفحه

قیمت:
۸۱,۰۰۰
تومان