دانلود و خرید کتاب مغاک سن سباستین مارک هیبر ترجمه نوشین سلیمانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مغاک سن سباستین اثر مارک هیبر

کتاب مغاک سن سباستین

نویسنده:مارک هیبر
انتشارات:نشر نیماژ
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب مغاک سن سباستین

کتاب مغاک سن سباستین نوشتهٔ مارک هیبر و ترجمهٔ نوشین سلیمانی است. نشر نیماژ این رمان معاصر و آمریکایی را منتشر کرده است.

درباره کتاب مغاک سن سباستین

کتاب مغاک سن سباستین (Saint Sebastians Abyss) دربردارندهٔ یک رمان معاصر و آمریکایی است. این اثر را دومین رمان منتشرشده از مارک هیبر دانسته‌اند. او در این اثر اهمیت نقد و منتقد هنری را با زبانی کمیک مطرح کرده است. راوی و شخصیتی به نام «اشمیت» دو دوست و منتقدند که شغلشان را با نوشتن درمورد یک اثر هنری به نام «مغاک سن‌سباستین» تعریف کرده‌اند. این دو شخصیت پس از چندین دهه اختلاف، با یکدیگر ملاقات می‌کنند و علت اختلافشان همین تابلوی بحث‌برانگیز است. راوی رمان «مغاک سن سباستین» یک منتقد هنری پا به سن گذاشتهٔ آمریکایی و مشهور است که تا پایان داستان نام او مطرح نمی‌شود. از زاویه‌دید همین راوی است که زوایای درونی اندیشهٔ یک منتقد نمایش داده می‌شود. «اشمیت»، دوست و رفیق اتریشی راوی است که از زمان دانشگاه به‌واسطهٔ علاقه به هنر و مباحث نظری و نقد، رفاقتی عمیق با راوی پیدا کرده است. در همان سال‌های جوانی تصویر یک نقاشی قدیم از «کنت هوگو بکن‌بائر» به نام «مغاک سن سباستین» نظر دو دوست را جلب می‌کند و زمینه‌ای برای بحث و نظریه‌پردازی در دو یا سه دهه را برای آن‌ها فراهم می‌کند. نگاه موشکافانهٔ راوی با اشمیت تفاوت‌های بنیادینی پیدا می‌کند. همین امر باعث اختلافات و مشاجرات نظری بین آن‌ها می‌شود. حالا پس از گذشت سال‌ها، راوی از اشمیت ایمیلی دریافت می‌کند که در آن از او خواسته شده به برلین سفر کند. اشمیت واپسین لحظات عمرش را سپری می‌کند و امیدوار است بتواند برای یک بار دیگر دوست قدیمش را ببیند. شروع سفر راوی همراه با مرور گذشته است. فلش‌بک‌هایی که در این رمان کوتاه قرار گرفته‌اند، باعث گسترش هنرمندانهٔ روایت در ذهن مخاطب می‌شود.

رمان «مغاک سن‌سباستین» پرسش‌های سترگی را طرح کرده است. مارک هایبر در این رمان کوتاه، پرسش‌های عمیقی در باب ماهیت و ارزش هنر و نقد هنری مطرح کرده است، اما در کنار آن روایتی تکان‌دهنده از یک دوستی عجیب ساخته است. گفته‌اند رمان «مغاک سن‌سباستین» شبیه یک مدیتیشن است؛ مدیتیشنی در قالب یک کمدی سیاه در باب هنر، وسواس و قدرت مرموز دوستی.

خواندن کتاب مغاک سن سباستین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی آمریکا و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره مارک هیبر

مارک هیبر (Mark Haber)، نویسنده‌ای آمریکایی است که مدیر عملیاتی فروشگاه کتاب برازوس در هیوستن در تگزاس بوده است. از آثار او می‌توان به مجموعه داستان «مکالماتی در بستر مرگ» (۲۰۰۸) و «باغ راینهارت» (۲۰۲۰، نامزد جایزهٔ پن/ همینگوی) اشاره کرد. رمان «مغاک سن سباستین» به قلم این نویسنده در سال ۲۰۲۲ میلادی منتشر شد و به‌شدت مورد استقبال قرار گرفت.

بخشی از کتاب مغاک سن سباستین

«همه در براندنستاچ به نظر آرام می‌رسیدند. من که از شیشهٔ پشتی تاکسی هیچ ردی از شاگردان اشمیت پیدا نکرده بودم، به ساختمان نزدیک شدم. دربان گویی منتظرم بود، چون آن روز صبح زنگ زده بودم بپرسم آیا اشمیت بیدار است و حالش به اندازه‌ای خوب هست که بتواند ملاقاتی داشته باشد یا نه؟ اشمیت طبقهٔ سوم بود. تقریباً از یک دهه قبل از آنکه خانهٔ پدرومادرش در اتریش را بفروشد، از آن کشور خارج شده بود و در طبقهٔ سوم زندگی می‌کرد. دربان چهره‌ای عبوس داشت. پیر بود و یک دست کت‌وشلوار خاکستری رنگ‌ورورفته به تن داشت. انگلیسی را با لحن بامزهٔ آلمانی حرف می‌زد. آسانسور سوار نشدم و ترجیح دادم از پله بروم بالا. دندان‌هایم را به هم می‌فشردم و همهٔ بدنم بی‌حس شده بود. مات‌ومبهوت از اینکه بالاخره آن لحظه فرارسید، به خودم گفتم: «بالاخره آن لحظه رسید. من در برلینم و دارم از ساختمان اشمیت در براندنستاچ بالا می‌روم. لحظهٔ دیدن اشمیت در بستر مرگ رسیده.» در حقیقت با هر پله که بالا می‌رفتم به اشمیت نزدیک‌تر می‌شدم. مانده بودم قرار است چه‌ها به من بگوید. آیا صرفاً همهٔ آنچه را در ایمیل گفته بود، برایم تکرار خواهد کرد؟ آیا حالا که مرگ درِ خانه‌اش را زده قصد آشتی خواهد داشت؟ آیا اشمیتِ خشمگین را خواهم دید یا اشمیت بخشنده یا شاید اشمیتی آمادهٔ تسویه‌حساب؟ دم در مکث کردم. سعی داشتم هر صدایی را که از آن‌طرف می‌آید تشخیص دهم: صدای نفس، صدای حرف‌زدن، صدای سرفه‌ای آشنا یا هرچیز دیگری. اما فقط صدای کسل‌کنندهٔ سیستم تهویه یا یک دستگاه پزشکی را می‌شنیدم.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۶۱٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

حجم

۱۶۱٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

قیمت:
۱۰۰,۰۰۰
تومان