دانلود و خرید کتاب الفبای روان شناسی فرهاد شیویاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب الفبای روان شناسی اثر فرهاد شیویاری

کتاب الفبای روان شناسی

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب الفبای روان شناسی

کتاب «الفبای روان شناسی» نوشتۀ فرهاد شیویاری و آرزو صفریانی است و انتشارات آذرفر آن را منتشر کرده است. این کتاب به معرفی علم روان‌شناسی می‌پردازد.

درباره کتاب الفبای روان شناسی

روان‌شناسی یک رشتۀ علمی است و به‌صورت علمی رفتار انسان‌ها را بررسی می‌کند؛ اما این مطالعۀ علمی چه معنایی دارد و به چه صورت است؟ پاسخ این پرسش را در کتاب الفبای روان‌شناسی می‌توان پیدا کرد. روان‌شناسی به‌عنوان یک علم برای مشاهده، پیش‌بینی و تبیین رفتار از روش‌های نظام‌مند استفاده می‌کند، این روش‌ها همان روش‌هایی هستند که توسط زیست‌شناسان و فیزیک‌دانان به کار می‌روند، چون روان‌شناسان از همان روش‌های تحقیق فیزیک‌دانان و سایر دانشمندان استفاده می‌کنند پس می‌توان روان‌شناسی را یک رشتۀ علمی در نظر گرفت. روان‌شناسی از دامنۀ وسیعی از تکنیک‌ها براي مطالعۀ ذهن و رفتار استفاده می‌کنند که شامل مشاهدۀ طبیعی، آزمایش‌ها، مطالعۀ موردی، پرسش‌نامه‌ها و... است.

کتاب الفبای روان‌شناسی در ۱۸ فصل تنظیم شده است. عناوین فصل‌های کتاب عبارت است از: «فصل اول ماهیت روان‌شناسی»، «فصل دوم: روش‌های تحقیق در روان‌شناسی»، «فصل سوم: اساس عصبی و زیستی رفتار»، «فصل چهارم: رشد روانی»، «فصل پنجم: احساس»، «فصل ششم: ادراک»، «فصل هفتم: هوشیاری»، «فصل هشتم: یادگیری و شرطی‌سازی»، «فصل نهم: هوش»، «فصل دهم: حافظه و فراموشی»، «فصل یازدهم: زبان و تفکر»، «فصل دوازدهم: انگیزش»، «فصل سیزدهم: هیجان»، «فصل چهاردهم: شخصیت»، «فصل پانزدهم: تعارض و فشار روانی»، «فصل شانزدهم: اختلال روانی»، «فصل هفدهم: اختلال رفتاری» و «فصل هجدهم: رفتار و نفوذ اجتماعی»

خواندن کتاب الفبای روان شناسی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران علم روان‌شناسی و دانشجویان این رشته پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب الفبای روان شناسی

«روان انسان در طول تاریخ با تحولات علمی و فرهنگی در کنش و واکنش‌های تاریخی شرکت فعال دارد و به علت و معلول رخدادهاي تاریخی عمل می‌کند پس بایستی مغز را عضو زیست‌شناختی روان یا تاریخ همبسته دانست، به‌عبارت‌دیگر تاریخ درعین‌حال محیط و محاط بر چگونگی کارکرد مغز و روان است. روان‌شناسی تاریخی و فرهنگی اولین‌بار توسط ویگوتسکی در شوروي مطرح شد، این نظریهٔ روان‌شناختی که نقش تاریخ و فرهنگ را در تکوین رشد و شعور آدمی مورد تأکید قرار دادند. هر چند سابقهٔ علم روان‌شناسی بسیار کوتاه است، اما در همان دوران کوتاه نیز رویدادها بسیار و درعین‌حال مهم باعث گردیده است روان‌شناسی تا بدین حد در ابعاد مختلف حیات آدمی به‌کاررفته است. در سال ۱۸۷۵ ویلیام جیمز اولین آزمایشگاه را برای مطالعه در زمینهٔ درون‌نگری یا مشاهدهٔ دقیق و نظام‌دار تجربهٔ آگاه آزمودنی‌ها به‌وسیلهٔ خود در امریکا تأسیس کرد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۰۳ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۰۳ صفحه

قیمت:
۴۶,۰۰۰
تومان