دانلود و خرید کتاب اندیشیدن به فلسطین رونیت لنتین ترجمه فرهاد قربان زاده ربطی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
تصویر جلد کتاب اندیشیدن به فلسطین

کتاب اندیشیدن به فلسطین

معرفی کتاب اندیشیدن به فلسطین

کتاب اندیشیدن به فلسطین نوشتۀ رونیت لنتین با ترجمۀ فرهاد قربان‌زاده ربطی در نشر شب‌خیز به چاپ رسیده است. این کتاب، مجموعه مقالاتی با محتوای نظریه‌پردازی دربارۀ واقعیت‌های سرزمین فلسطین است.

درباره کتاب اندیشیدن به فلسطین

کتاب اندیشیدن به فلسطین، به مسئلۀ سرزمین فلسطین صرفاً از دیدگاه روابط بین‌الملل و در سطح کلان‌روایت‌های رسمی نپرداخته است، بلکه ابزارهای نظری و مفهومی در اختیار گذاشته و تلاش کرده تحلیل‌های متفاوتی از رویدادها ارائه دهد. مجموعه مقالات این کتاب با توسل به کاربست نظری نویسندگان غرب و شرق، تحلیلی دربارۀ موضوع فلسطین ارائه کرده است. نویسندگانی که آثارشان در این کتاب آمده است، کوشیده‎اند با بهره‎گیری از دیدگاه‎های اندیشمندانی چون کارل اشمیت، میشل فوکو، جرجو آگامبن، فرانتس فانون، ادوارد سعید، والتر بنیامین، هانا آرنت، جودیت باتلر و دیگران، نظری متفاوت از اکنونِ مسئلۀ فلسطین ارائه دهند. در این کتاب، موضوع فلسطین با طیف وسیعی از ابزارهای مفهومی از قبیل امر سیاسی، تصمیم‌گرایی، زیست‎سیاست، شورش دانش‌های تحت انقیاد، ضد تاریخ، وضعیت استثنایی، حیات برهنه، هوموساکر، خشونت ناب و مواردی از این دست، بررسی حقوقی، فلسفی و جامعه‌شناختی شده است. یکی از ایده‌های مرکزی این کتاب، بررسی کاربردپذیری پارادایم وضعیت استثنایی در سرزمین‌های اشغالی است.

کتاب با یک مقدمه از رونیت لنتین، ویراستار آن آغاز می‌شود و شامل ۷ مقاله از نویسندگان مختلف است. عنوان بخش‌های کتاب عبارت‌اند از:

مقدمه: اندیشیدن به فلسطین

بخش ۱: فلسطینی‌سازی نژادی (به قلم دیوید تئوگولدبرگ)

بخش ۲: مرگ سیاست (به قلم هُنیده غانم)

بخش ۳: اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی در لبنان (به قلم ساری حنفی)

بخش ۴: حبس و وضعیت استثنایی (به قلم لاله خلیلی)

بخش ۵: گتوسازی فلسطینی‌ها (به قلم آلینا گورن)

بخش ۶: استمرار امر استثنایی (رائف زریق)

بخش ۷: وضعیت سرکوب، وضعیت استثنایی نیست (به قلم ایلان پایه)

خواندن کتاب اندیشیدن به فلسطین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران کتاب‌های علوم سیاسی و روابط بین‌الملل پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اندیشیدن به فلسطین

«برخی از اندیشمندان اسرائیلی یا بین‌المللی علاقه دارند امکان کاربست نظریه‌ی وضعت استثنایی آگامبن درمورد سرزمین‌های اشغالی را یادآور شوند. در مقابل، عده‌ای دیگر با دلایل موجه، ما را متوجه آسیب‌های مرتبط با کاربست غیراصولی نظریه‌ها و رویکردهای فکری در خصوص وضعیت‌های انضمامی می‌کنند.

فلسطین نه در قالب دولت، بلکه به شکل سرزمین، وجودیت ملی و چه‌بسا دولتی در حال شکل‌گیری، جایگاهی مرکزی در دیگاه سیاسی معاصر به خود اختصاص داده است. شاید دلیل اصلی این‌که «مسئله‌ی فلسطین همیشه به‌عنوان بحثی فراتر و مستقل از دیگر مسائل سیاسی معاصر مطرح می‌شود موقعیت مرکزی «یهودیان» در غرب پساهولوکاست و مرکزیت فلسطین به‌عنوان قلمرویی باشد که «سرزمین مقدس» سه دین توحیدی لقب گرفته است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۴ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۴ صفحه

قیمت:
۶۹,۰۰۰
تومان