دانلود و خرید کتاب روباه و ستاره کورالی بیکفورد اسمیت ترجمه رضی هیرمندی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب روباه و ستاره

کتاب روباه و ستاره نوشتۀ کورالی بیکفورد اسمیت با ترجمۀ رضی هیرمندی در انتشارات علمی و فرهنگی به چاپ رسیده است. این کتاب مصور و تخیلی جزو کتاب‌های پرنده آبی در گروه کودک و نوجوان نشر و مناسب برای ردۀ  سنی ب طراحی و نوشته شده است.

درباره کتاب روباه و ستاره

کتاب روباه و ستاره، داستانی کودکانه از نوع داستان‌های حیوانات است. این کتاب در مجموعه قصه‌های روزی روزگاری روباهی قرار دارد. شخصیت اصلی این قصه روباه است. روباه در جنگلی پر از بوته و خار زندگی می‌کرد. درختان جنگل آن‌قدر بلند و انبوه بودند که روباه کوچک از ترس گم شدن از لانه‌اش دور نمی‌شد. در آن میان، تنها یک ستاره‌ بود که با نور ملایم خود، اطراف لانۀ روباه را روشن می‌کرد و روباه با کمک او می‌توانست سوسک پیدا کند و بخورد. ستاره تنها دلخوشی روباه بود. این دو، یکی آن بالا و دیگری این پایین با یکدیگر دوست بودند. وقتی روباه دنبال خرگوش‌ها می‌دوید ستاره از آن بالا او را تماشا می‌کرد و روباه به کمک نور ستاره راه خانه را پیدا می‌کرد تا اینکه یک شب از ستاره خبری نبود و همه‌چیز برای روباه عوض شد. جنگل تاریک، سرد و ساکت بود. روزها می‌آمدند و می‌رفتند اما نه دیگر از ستاره خبری بود و نه روباه مثل سابق زندگی می‌کرد. او روزها از لانه‌اش بیرون نیامد و منتظر ستاره ماند. بعد از چند روز تصمیم گرفت از لانه خارج شود و به دنبال ستاره بگردد و حتی سراغش را از سوسک‌ و خرگوش و درخت بگیرد. او در حالی که باران می‌بارید خود را به درون جنگل انداخت و جلو رفت؛ اما هیچ‌کس خبری از ستاره نداشت تا اینکه روباه خود را در فضایی باز بیرون از جنگل دید. وقتی باران تمام شد خوب به صدای خش خش برگ‌ها در جنگل گوش سپرد و سرش را از گوش‌هایش و از درخت‌ها بالاتر گرفت و یک عالمه ستاره دید. ستاره‌هایی شبیه ستارۀ خودش در دوردست‌ها.

روباه و ستاره داستان دلبستگی، عادت، کشف و شهود و از همه مهم‌تر بیرون آمدن از منطقۀ امن و دیدن بزرگی و تنوع جهان است. در این داستان کودک یاد می‌گیرد که گرچه دلبستگی از روی عادت می‌تواند دلنشین و رفع‌کنندۀ نیاز انسان باشد؛ اما قرار نیست همیشه وضعیت همین‌گونه باقی بماند و اگر قرار باشد آدم‌ها صرفاً به آنچه هست اکتفا کنند و درهای تلاش و تجربه را به روی خود ببندند در وقتی که اوضاع دگرگون می‌شود، اگر اندوختۀ کمی داشته باشند، زندگی برایشان دشوار خواهد بود. همچنین بیرون آمدن از پیلۀ تنهایی و منطقۀ امنی که برخی آدم‌ها برای خود ایجاد می‌کنند تا راحت و بی‌دردسر زندگی کنند مانع از آن می‌شود که تنوع و تکثر را ببینند و از مواهب آن بهره‌مند شوند. روباه قصه تنها بعد از قرار دادن خود در وضعیت دشوار و اقدام برای جست‌وجو توانست بی‌کران ستاره پیدا کند.

خواندن کتاب روباه و ستاره را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به کودکان دوستدار کتاب‌های داستان پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۶۰ صفحه

حجم

۲۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۶۰ صفحه

قیمت:
۲۴,۰۰۰
تومان