دانلود و خرید کتاب خداحافظ ماه! احمد اکبرپور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خداحافظ ماه! اثر احمد اکبرپور

کتاب خداحافظ ماه!

معرفی کتاب خداحافظ ماه!

کتاب «خداحافظ ماه!» نوشتۀ احمد اکبرپور است و انتشارات علمی و فرهنگی آن را منتشر کرده است. خداحافظ ماه! داستانی زیبا و خواندنی است که کودکان را با مفهوم جنگ و صلح آشنا می‌کند.

درباره کتاب خداحافظ ماه!

قصه‌ها مزایای بی‌شماری دارند و برای همۀ افراد قابل‌درک و فهم هستند. مطالعهٔ داستان‌ها، چه خیالی باشند و چه واقعی، یکی از بهترین راه‌های انتقال دانش و تجربه، افزایش آگاهی و آموزش مهارت‌ها برای زندگی موفق‌ترند. کودکان از طریق داستان‌ها رشد می‌کنند، موارد زیادی را یاد می‌گیرند و نسبت به مسائل آموزشی واکنش بهتری نشان می‌دهند. آموزش در حین خواندن آموزش غیرمستقیم نام دارد و کودکان بدون اینکه بدانند نکات زیادی را می‌آموزند. آموزش‌ها می‌تواند مهارت‌های زندگی، هنجارها و رفتارهای درست باشد یا مطالب و حقایق علمی دنیای اطراف. این آموزش‌ها چون به‌صورت داستان برای کودکان خوانده می‌شود، ضمن سرگرم‌کردن و پرکردن اوقات فراغتشان، در ذهنشان باقی می‌ماند.

شنیدن دربارۀ جنگ و یا بودن در محیطی که در آن مردم درگیر جنگ هستند، می‌تواند تأثیر عمیقی روی کودکان بگذارد. یکی از روش‌هایی که می‌توان بدون انتقال احساسات منفی و ناخوشایند به کودکان، با آن‌ها دربارۀ مفاهیمی مثل جنگ و یا نقطۀ مقابلش صلح گفتگو کرد، کتاب و خواندن داستان است؛ اما هر داستانی باید متناسب با رشد شناختی کودکان باشد. احمد اکبرپور در کتاب خداحافظ ماه، به روشی و خلاقانه به روایتی از جنگ پرداخته است که نه‌تنها کودکان بلکه بزرگ‌ترها را به فکر فرومی‌برد، داستان خداحافظ ماه همان‌طور که از جنگ می‌گوید، صلح را هم از طریق نمادها و نشانه‌هایی به مخاطبش نشان می‌دهد. حضور یک شاعر در میان سربازانی که به جنگ می‌روند، فضای جنگی داستان را تلطیف کرده است. اشاره به جنگل‌ها، درختان، گنجشک‌ها و محیط‌زیست مخاطبان را وادار می‌کند به مقایسۀ زندگی در جنگ و جهانی بدون جنگ و خونریزی بپردازند و اثرات ناشی از جنگ‌وصلح را به‌خوبی درک کنند.

خواندن کتاب خداحافظ ماه! را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به کودکان، نوجوانان و علاقه‌مندان به داستان‌هایی دربارۀ جنگ و صلح پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب خداحافظ ماه!

«فرمانده صبح زود سربازها را بیدار کرد.

داد زد: برپا! و چند تیر هوایی شلیک کرد. فرمانده گفت: به‌جای خود! آماده!

آن‌ها سوار ماشین‌های نظامی شدند. توی گردوخاک با سرعت به راه افتادند. ابتدای جنگل از ماشین‌ها پیاده شدند. از میان درخت‌ها و دره‌ها گذشتند. صدای گلوله‌ها به گوش رسید. فرمانده سربازان را جمع کرد و دستورهای لازم را به آن‌ها داد. آن‌ها از آنجا تا کنار سنگرها سینه‌خیز رفتند. مرز کشور آن‌ها از میان جنگل می‌گذشت. دشمن سه ردیف از درخت‌ها را بریده بود و پشتشان سنگر گرفته بود. سربازهای آن‌ها هم سه ردیف از درختان را بریده بودند. سرباز کوله‌اش را گشت و بعد تمام جیب‌ها را تا مدادش را پیدا کرد.» 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۲ صفحه

حجم

۶٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۲ صفحه

قیمت:
۱۸,۵۰۰
تومان