دانلود و خرید کتاب دختر پیامبر(ص)؛ وقایع زندگی حضرت زهرا(س) بعد از رحلت پیامبر(ص) محمدعلی جاودان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دختر پیامبر(ص)؛ وقایع زندگی حضرت زهرا(س) بعد از رحلت پیامبر(ص) اثر محمدعلی جاودان

کتاب دختر پیامبر(ص)؛ وقایع زندگی حضرت زهرا(س) بعد از رحلت پیامبر(ص)

انتشارات:ایمان ماندگار
امتیاز:
۴.۶از ۹۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب دختر پیامبر(ص)؛ وقایع زندگی حضرت زهرا(س) بعد از رحلت پیامبر(ص)

«دختر پیامبر» نوشته محمد علی جاودان(-۱۳۲۸) است. این کتاب وقایع زندگی حضرت زهرا(س) را بعد از رحلت پیامبر(ص) بازگو می‌کند. خاندان پیامبر (ص) عهده‌دار مقابله جاهلیتی بودند که پس از رحلت پیامبر دوباره سر برآورده بود و دختر پیامر، حضرت فاطمه(س) این وظیفه را به بهترین صورت انجام دادند. مطالب در این نوشتار به دو بخش تقسیم می‌شود: -بخش اوّل: بخش جدلی ـ تاریخی؛ توضیحی ـ تبیینی -بخش دوم: بحث تطبیقی بخش اوّل که خود نیز دو قسمت شده است، در قسمت اوّل، بحث بیشتر جدلی و احتجاجی است. به این معنا که نظرات شیعی را در تبیین و تحلیل حوادث صدر اسلام مطرح کرده، با بحث و بررسی لازم از آن نظریات دفاع می‌شود. لذا شکل کلی متن در این قسمت، جدلی ـ تاریخی خواهد بود. در قسمت دوم از بخش اوّل هم به مسائل مهم و اصلی از جمله بیماری، وفات و خاک‌سپاری دختر پیامبر(ص) پرداخته شده است که شکل بحث، بیشتر توضیحی ـ تبیینی خواهد بود. در قسمت دوم، بحث تطبیقی خواهد بود. به این صورت که مراجع هر دو مکتب در کنار هم آورده شده و در صورت لزوم با یکدیگر تطبیق و مقایسه شده‌اند. در بخش دوم از ورود پیامبر(ص) به مدینه و چگونگی ساختمان مسجد آن شهر و همچنین موقعیت خانه‌ی پیامبر(ص) و خانه‌ی دختر بزرگوار ایشان در کنار آن مسجد سخن گفته‌ شده و سرانجام با بحث از بقیع و روضه‌ی نبوی(ص)، به تعیین جایگاه دفن آن حضرت(ص) پرداخته است. بنابراین کار نویسنده در این بخش عرضه‌ی تاریخ و تبیین و تحلیل آن است. در اینجا هم در حدّ‌مقدور با تکیه بر اسناد معتبر و درجه‌ی اوّل، تلاش کرده که اتّفاق نظر موّرخان و محدّثان و نظریه‌ی مقبول شیعی را به‌دست آورد.

نظرات کاربران

mohammad
۱۳۹۶/۰۶/۰۲

حاج آقا جاودان فوق العاده است...هم خودش و هم کتاباش...

Narguess D
۱۳۹۹/۰۹/۱۲

کتاب مستندی بود و بعد از خواندن کتاب ضرورت مطالعات تاریخی برام بیشتر شد، بعضی از سوالات و شبهه هایی که تو ذهنم بود برطرف شد و در کل توصیه میکنم حتما مطالعه کنید با توجه به این که کتاب

- بیشتر
محمدیان
۱۳۹۹/۰۲/۰۳

واقعا کتاب خیلی خوبی بود، جای همچین کتاب هایی خیلی خالیه، ممنون از نویسنده

وحید
۱۳۹۸/۱۲/۲۳

خیلی خوب و مستند. البته در بخشی که مربوط به حوادث بعد از پیامبر است در کتاب ذکر شده که منابع تاریخی کافی در دسترس نیست، اما من خودم شخصا همان روایت غالب را از زبان ایشان شنیده‌ام.

maryhzd
۱۳۹۷/۱۱/۰۹

یک مقاله ی علمی مختصر که سندیت مطالب را بر شهرت آنها ترجیح داده. توفیقات ایشان مستدام... خدا رحمت کند علامه عسکری را

𝐑𝐄𝐙𝐀
۱۳۹۶/۰۶/۳۱

عالیه این کتاب کاش کتاب های دیگه استاد جاودان رو هم با همین فرمت بذارن

...
۱۳۹۸/۱۱/۰۴

سلام هییت رزمندگان اسلام رشت برای ایام فاطمیه برنامه ای تدارک دیده که قصد دارد هر شب کتابی را معرفی کند و شب بعد از ان سوال طرح کند و مسابقه داشته باشیم میخواستم ببینم ایا شما مشکلی ندارید که

- بیشتر
s.latifi
۱۳۹۷/۱۱/۲۰

کتابی مستند

Alireza
۱۴۰۰/۱۰/۱۸

نکات تکمیلی خیلی خوبی داشت و همچنین سعی کتاب بر این بود که با ادله به شرح وقایع بپردازد خیلی خوب بود توصیه میکنم

°moonbook°
۱۴۰۱/۰۷/۱۰

این کتاب از نظر محتوایی خیلی پرباره و بنظرم به درد افرادی میخوره که با کلیت تاریخ صدراسلام اشنایی دارن ولی میخوان اطلاعات دقیق تری نسبت به کتب تاریخی شیعه و سنی درمورد واقعه سقیفه و مواضع حضرت زهرا بعد

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۴)
امام (ع) که از دست آن‌ها رهایی یافته بود، به قبر پیامبر (ص) پناه برد و در حالی که اشک از دیدگان مبارکش جاری بود، با صدای بلند می‌گفت: (ابْنَ أُمَّ إِنَّ الْقَوْمَ اسْتَضْعَفُونی وَ کادُوا یقْتُلُونَنی)‌؛ ای فرزند مادرم! این جماعت مرا ضعیف و بی‌یار و معین پنداشتند؛ و بر من غلبه کردند و مرا تنها گذاشتند؛ و نزدیک بود که مرا بکشند!
چڪاوڪ
اگر از خدا، ترسی به دل دارید و از هوی و هوس پیروی نمی‌کنید، انصاف را در مورد ما اهل‌بیت مراعات کنید
چڪاوڪ
سقیفه، صحنه‌ی نمایش جنگ قدرت بر پایه‌ی تعصّبات قبیله‌گی بود.
چڪاوڪ
علی (ع) گفت: ای گروه مهاجران! خداوند را در نظر بگیرید و حکومت و فرمانروایی را از خانه‌ی محمد به خانه‌ها و قبیله‌های خود مَبرید و خانواده‌اش را از مقام و منزلتی که برخوردارند، برکنار مدارید و حق‌شان را پایمال مکنید. به خدا سوگند ـ ای مهاجران! ـ ما اهل‌بیت پیامبر (ص)، مادام که در میانمان تلاوت‌کننده‌ی قرآن و دانا به امور دین و آشنا به سنّت پیامبر (ص) و آگاه به امور رعیت وجود داشته باشد، برای به دست گرفتن زمام امورِ این امّت از شما سزاوارتریم. به خدا سوگند که تمام این نشانه‌ها در ما جمع است. پس، از هوای نفستان پیروی مکنید که قدم‌به‌قدم از مسیر حق دورتر خواهید شد.
چڪاوڪ
«ثقة‌الاسلام کلینی» آورده است: چون دختر پیامبر (ص) از دنیا رفت، امیرالمؤمنین (ع) او را پنهان به‌خاک سپرد و آثار قبر را از میان برد.
یا امیرالمؤمنین
و تنها فاطمه (س) آن‌گاه که این وضع را مشاهده کرد، به کنار درِ خانه آمد و فریاد برآورد: ای ابوبکر! چه زود به اهل‌بیت پیامبر (ص) هجوم آوردید؛ به خداوند قسم تا وقتی زنده‌ام با عُمَر سخن نخواهم گفت.
یا امیرالمؤمنین
عمر هیزم خواست و گفت: به خدایی که جان عمر در دست اوست سوگند یاد می‌کنم که یا از خانه بیرون می‌آیید یا خانه را با کسانی که در آن هستند آتش خواهم زد. به او گفته شد: در این خانه، فاطمه است. عمر جواب داد: حتّی اگر او هم باشد.
جستجوگر
حضرت‌علی (ع) به عمر گفت: شیری از پستان خلافت می‌دوشی تا مقداری از آن به‌خودت برسد! به خدا سوگند این همه کوشش که امروز برای خلافت ابوبکر از خود نشان می‌دهی، فقط برای این است که فردا تو را بر دیگران مقدم بدارد.
جستجوگر
ایشان به معاذ فرمود: من آمده‌ام از تو یاری بخواهم. تو در بیعت با رسول‌خدا پیمان بسته‌ای که وی و اهل‌بیت او را یاری کنی و همان‌طور که از خود و فرزندانت حراست می‌کنی و خطرات و سختی‌ها را از آن‌ها دور می‌سازی، از او و فرزندانش نیز دفاع کرده، خطرات و سختی‌ها را از ایشان دور سازی. بدان! ابوبکر فدک را به زور از من گرفته و وکیل مرا از آنجا اخراج کرده است. معاذ گفت: آیا جز من، کسِ دیگری حاضر به حمایت از شما شده است؟ دختر پیامبر (ص) پاسخ منفی داد. معاذ گفت: تنها با یاری من چه کار می‌توان انجام داد؟ دختر پیامبر (ص) در حالی‌که از منزل معاذ خارج می‌شد، به وی فرمود: دیگر با تو سخن نخواهم گفت تا بر رسول‌خدا وارد شوم.
معصومه
هیچ‌کس جواب درستی نمی‌داد. تنها می‌گفتند: «قَد مَضت بِیعَتِنا لِهذا الرَّجُل»؛ دیگر کار از کار گذشته است و ما با این مرد بیعت کرده‌ایم و نمی‌توانیم با او مخالفت کنیم.
یا امیرالمؤمنین

حجم

۱۵۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

حجم

۱۵۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

قیمت:
۳,۵۰۰
تومان