دانلود و خرید کتاب چپکی زهرا جلائی فر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب چپکی

کتاب چپکی نوشتۀ زهرا جلائی‌فر در انتشارات علمی و فرهنگی به چاپ رسیده است. این کتاب مصور، جزو کتاب‌های پرنده آبی در گروه کودک و نوجوان نشر و مناسب برای کودکان ردۀ سنی الف و ب طراحی و نوشته شده است.

درباره داستان چپکی

کتاب چپکی، داستانی درخور توجه برای کودکان دارد. موضوع کتاب جدایی پدر و مادر و احساسات کودک در میانۀ این رویداد است. کودک این داستان، تولدش رسیده است و پدر و مادر او که از هم جدا شده‌اند هرکدام جداگانه برایش تولد می‌گیرند و به او هدیه می‌دهند. مادر در خانه پدربزرگ تولد می‌گیرد در حالی که پدر حضور ندارد. پدر او را به شهربازی می‌برد و برایش یک جعبه پر آهن‌ربا می‌خرد در حالی که مادر حضور ندارد. این فقدان، کودک را گرفتار ناراحتی می‌کند. او دلش می‌خواهد پدر و مادرش را در کنار هم ببیند. زمانی که مشغول بازی با آهن‌رباها است، متوجه می‌شود که آن‌ها وقتی به هم نزدیک می‌شوند اصلاً به هم نمی‌چسبند در حالی که وقتی برعکس می‌شوند زود با هم دوست می‌شوند. این موضوع فکری به سر کودک می‌اندازد و آن اینکه اگر پدر و مادرش چپکی شوند شاید دوباره با هم دوست شوند و کنار هم قرار بگیرند. فکر بدی نیست؛ اما اگر مادر برعکس شود دیگر نمی‌تواند غذاهای خوشمزه درست کند و اگر پدرش برعکس شود دیگر نمی‌تواند با او به شهربازی برود، پس پسرک چکار باید بکند؟

کتاب چپکی با تصاویر جالب خود، موضوعی درخور توجه برای کودکان و والدین آن‌ها دارد. جدایی والدین شاید بزرگ‌ترین ضربه‌ای باشد که یک کودک متحمل می‌شود. این موضوع اگر به‌درستی مدیریت نشود و کودک از قبل آماده نشده باشد، احساسات منفی زیادی را در او ایجاد می‌کند که همواره با او خواهند ماند. این کتاب با بیانی زیبا و کودکانه موضوع جدایی پدر و مادر را برای کودک توضیح می‌دهد تا او بتواند بهتر وضعیت پیش‌آمده را درک کند. کتاب چپکی بیان می‌کند که اگر پدر و مادری قصد جدایی دارند باید با فرزندانشان درباره‌اش صحبت کنند. این کتاب، پیش‌زمینۀ خوبی می‌تواند برای آن‌ها باشد تا با خواندنش همراه کودک، ذهن او را برای طرح موضوع آماده کنند.

خواندن کتاب چپکی را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم

به کودکان دوستدار کتاب‌های داستان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب چپکی

«صبر کن! صبر کن! قبل از این که این کتاب را بخوانی خوب به مامان و بابایت نگاه کن. کنار هم نشسته‌اند؟ هر دویشان خوش‌حال‌اند؟ هیچ کدامشان چپکی نشده‌اند؟ پس دنبال یک کتاب دیگر بگرد. این یکی به درد تو نمی‌خورد!»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۲ صفحه

حجم

۶٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۲ صفحه

قیمت:
۲۴,۰۰۰
تومان