دانلود و خرید کتاب تعصب خوش بینی (خلاصه کتاب) تالی شاروت ترجمه گروه مترجمان شنیدار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تعصب خوش بینی (خلاصه کتاب) اثر تالی شاروت

کتاب تعصب خوش بینی (خلاصه کتاب)

معرفی کتاب تعصب خوش بینی (خلاصه کتاب)

کتاب تعصب خوش بینی (خلاصه کتاب) نوشتهٔ تالی شاروت و ترجمهٔ گروه مترجمان شنیدار است. شنیدار نگار نوین این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی که گذری بر مثبت‌گرایی بی‌منطق داشته است.

درباره کتاب تعصب خوش بینی (خلاصه کتاب)

کتاب تعصب خوش بینی (خلاصه کتاب) دربردارندهٔ خلاصه‌ای از کتاب «تعصب خوش‌بینی» است. تالی شاروت در این اثر بیان کرده است که چگونه خوش‌بینی ما را به سمت خوشبختی هدایت می‌کند. او در این اثر بیان کرده است که زمانی که حرف انتخاب نیمهٔ لیوان که به میان می‌آید، بدبین‌ها با افتخار به نیمهٔ خالی آن اشاره می‌کنند. آن‌ها ادعا می‌کنند که بدبینی، از آن‌ها در مقابل ناامیدی‌های بی‌شمار زندگی محافظت می‌کند. به‌علاوه، اگر اتفاق خوب غیرمنتظره‌ای بیافتد، شاد و شگفت‌زده می‌شوند. گرچه جملهٔ دوم آن‌ها درست است، اما جملهٔ اول آن‌ها به‌هیچ‌وجه صحیح نیست. نویسنده بر این عقیده است که بدبینی هیچ‌گاه مانع رخ‌دادن اتفاق‌های بد و ناامیدی‌ها نمی‌شود. این کتاب دربارهٔ شگفتی‌های خوش‌بینی صحبت می‌کند. از نظر نویسنده اینکه آینده در ذهن بسیاری از مردم روشن است، به وضوح بر زندگی و تصمیمات آن‌ها تأثیر می‌گذارد.

خواندن کتاب تعصب خوش بینی (خلاصه کتاب) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران آثار موفقیت و خودیاری پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب تعصب خوش بینی (خلاصه کتاب)

«در دنیای پیشرفته امروز، ما برای انتخاب‌های بزرگ و کوچک خود، گزینه‌های بیشتری نسبت به نسل‌های پیشین خود داریم. اگر تعصب خوش‌بینی وجود نداشت، به خاطر تعداد زیاد گزینه‌ها، عقل خود را از دست می‌دادیم!

به چه دلیل؟ زیرا تعصب خوش‌بینی به ما در مورد انتخاب‌هایی که می‌کنیم، اطمینان می‌بخشد.

برای مثال، در یک پژوهش، از شرکت‌کنندگان خواسته شد تا فهرستی از مقاصد تفریحی برای گذراندن تعطیلات را رتبه‌بندی کنند. سپس، محققان دو مقصد گردشگری (برای مثال یونان و تایلند) را که رتبه و امتیاز یکسانی گرفته‌بودند، در مقابل شرکت‌کنندگان گذاشتند و از آن‌ها خواستند که یکی از آن‌ها را برگزینند.

نتیجه این تحقیق نشان داد که بعد از انتخاب‌کردن یک گزینه، مرکز پاداش‌دهی مغز، دیدگاهش را نسبت به گزینه‌های سفر به‌روزرسانی کرد. برای مثال، اگر کسی یونان را برگزیده‌بود، در ذهنش، یونان نسبت به تایلند در جایگاه بالاتری قرار گرفت.

در واقع، تمایلات و ترجیحات او بعد از تصمیم‌گیری تغییر یافت. با وجود این‌که در ابتدا امتیاز یکسانی به یونان و تایلند داده، اما هنگامی که مجبور به انتخاب تنها یکی از آن‌ها شده‌بود، ترجیحاتش متناسب با انتخاب او، اصلاح شد. این فرآیند برای ما مفید است.

مغز خوش‌بین علاوه‌بر این‌که به ما کمک می‌کند تا از تصمیمات خود راضی باشیم، در موقعیت‌های بد نیز مفید واقع می‌شود.

هنگامی که در موقعیتی ناخواسته و ناخوشایند قرار می‌گیریم، rACC نقش مهمی در کنارآمدن با آن بازی می‌کند.

برای مثال، اگر شخصی هر دو پای خود را در تصادفی از دست بدهد، در ابتدا افکار و عواطفی منفی مانند «دیگر هیچ‌وقت نمی‌توانم راه بروم!» تمام ذهن او را پر می‌کند. این عواطف منفی کاملاً طبیعی هستند و خود کمک می‌کنند تا از چنین موقعیت‌هایی دوری کنیم.

به هر حال، زمانی که چنین اتفاقی رخ می‌دهد دیگر نمی‌توان از مواجهه با آن خودداری کرد و باید آن را پذیرفت.

بنابراین، rACC، این عواطف را مثلا با جمله «حداقل هم‌چنان از حمایت خانواده‌ام و سلامت عقلی برخوردارم!» تعدیل می‌کند و توجه را به نکته‌ای مثبت سوق می‌دهد.

واضح است که خوش‌بینی برای سلامت ذهنی مفید است. اما آیا خوش‌بینی همیشه خوب است؟

عدم توجه به اخبار بد

در جنگ جهانی دوم، نیروهای آلمان نازی در ۲۲ ژوئن سال ۱۹۴۱، با حمله‌ای سنگین به اتحاد جماهیر شوروی، ارتش آن را غافل‌گیر کردند. جاسوسان شوروی مکرراً به جوزف استالین ۹، (رهبر وقت شوروی)، هشدار می‌دادند و حتی تاریخ دقیق حمله را نیز به او اطلاع داده بودند.

با این حال، مغز استالین، همانند مغز اغلب انسان‌ها عمل کرده و اخبار بد را نادیده گرفته بود.

معمولاً، ما به همان شیوه‌ای که از اشتباهات خود درس می‌گیریم، در ارزیابی خود از یک موقعیت، تجدیدنظر می‌کنیم. هنگامی که ما برآوردی از یک موقعیت به دست می‌آوریم («نیروهای آلمانی به ما حمله نخواهندکرد») و سپس با اطلاعاتی متناقض روبه‌رو می‌شویم («نیروهای آلمانی در مرزهای ما در حال گسترش لشکر خود هستند»)، بخش قدامی مغز که زیر استخوان پیشانی قرار دارد، به ما اخطار می‌دهد که زمان تجدیدنظر در ارزیابی‌مان فرارسیده است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۷٫۳ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۳ صفحه

حجم

۱۷٫۳ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۳ صفحه

قیمت:
۵,۰۰۰
تومان