دانلود و خرید کتاب زیباتر از حقیقت مهدی شادخواست
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زیباتر از حقیقت اثر مهدی شادخواست

کتاب زیباتر از حقیقت

امتیاز:
۲.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب زیباتر از حقیقت

کتاب زیباتر از حقیقت به‌قلم مهدی شادخواست و ویراستهٔ سمانه مومن برمی را انتشارات شاملو منتشر کرده است. این کتاب مجموعه‌ای از مقالات، مصاحبه‌ها و نقدو‌نظرهای مهدی شادخواست پیرامون موضوعات ادبی است.

درباره کتاب زیباتر از حقیقت

کتاب حاضر گزیده‌ای از مقالات، مصاحبه‌های مهدی شادخواست، نویسنده و شاعر و منتقد ادبی معاصر است که به‌همراه نقد و نظر سایرین دربارهٔ آثار او، مرجع مناسبی برای شروع مطالعهٔ نقد ادبی و باز کردن باب مطالعه و تحقیق بیشتر در باب پژوهش‌های ادبی است.

خواندن کتاب زیباتر از حقیقت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به شعر و ادبیات فارسی، دانشجویان رشته‌های زبان و ادبیات فارسی و محققان این رشته از خواندن این کتاب سود خواهند برد.

بخشی از کتاب زیباتر از حقیقت

«آقاي شادخواست! وضعیت شعر امروز را چگونه می بینید؟

در ۲ دههٔ اخیر، جریان‌های مختلفی در عرصهٔ شعر ظهور کرد‌ه‌اند که ازآن‌جمله می‌توان به شعر حرکت، شعر پسانیمایی، شعرهای اجرایی و زبانی رضا براهنی و شعر گفتارونسل امروز (فرامدرن) اشاره کرد. ازاینمیان به‌جز سیدعلی صالحی (شعر گفتار) غالباً تحت‌تلثیر پست‌مدرنیسم قرار دارند. هر چند شعر حرکت مدعی شیوه و جریان تازه‌ای در شعر امروز است، باید خدمتتان عرض کنم که حدوداً صد سال پیش در غرب شعر حرکت با بیانیهٔ محکمی پا به عرصهٔ وجود گذاشت و طرفداران فراوانی نیز یافت . صالحی شعر گفتار را از نیما و فروغ گرفت، گسترش داد و به نام خود به ثبت رساند و انصافاُ در این شیوه نیز سربلند بیرون آمد . اگرچه وی نتوانست از دم تیغ سرزنش مدعیان شعر پسامدرن شانه خالی کند، با این وصف، شعر او، نسبت به سایر جریان‌های ۲ دههٔ اخیر از نظر حجم خوانندگان از طیف وسیع‌تری برخوردار است. برخی از شاعران جوان باآنکه مدعی مؤلفه‌ها و شاخصه‌های مرگ مؤلف، سپیدخوانی، نحوگریزی، معناگریزی، ساختارشکنی، آشنایی‌زدایی و استحاله هستند، با استناد به دستاوردهای مذکور و نیز شاخصه‌های مکتب مدرنیسم، آن‌ها را مصادره‌به‌مطلوب کرده و در پی کوبیدن پیشگامان شعر نو و جریان‌های دیگر برمی‌آیند؛ در‌صورتی‌که آن‌ها به‌نوعی متأثر از شاعران نیمایی و غیرنیمایی (شاملو، فروغ، رویایی و صالحی) هستند و طرفه‌تر اینکه آنها آشنایی چندانی نیز با موازین و مقررات مکاتب غربی ندارند و برای اینکه از قافله عقب نمانند، دم از تئوری‌های مدرن و پست‌مدرن می‌زنند! با این تفاصیل چگونه می‌شود در این مجال کوتاه، دربارهٔ وضعیت شعر امروز سخن گفت!»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۵۶٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

حجم

۸۵۶٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

قیمت:
۳۳,۰۰۰
تومان