دانلود و خرید کتاب عشق، همیشه دست به نقدست مهدی شادخواست
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب عشق، همیشه دست به نقدست اثر مهدی شادخواست

کتاب عشق، همیشه دست به نقدست

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب عشق، همیشه دست به نقدست

کتاب عشق، همیشه دست به نقدست نوشتۀ مهدی شادخواست در انتشارات شاملو به چاپ رسیده است.

درباره کتاب عشق، همیشه دست به نقدست

کتاب عشق، همیشه دست به نقدست مجموعه شعرهای مهدی شادخواست است که در قالب شعر سپید سروده شده‌اند. شعر یکی از گونه‌های کهن ادبی و شاخه‌ای از هنر است. کلامی موزون که برای به اشتراک گذاشتن ایده‌ها، بیان احساسات، خلق تصویر، هنرمندانه به کار گرفته می‌شود و قوۀ تخیل خواننده را برمی‌انگیزد. لغات، اصطلاحات، حسن ترکیب، وزن، قافیه و قواعد همگی در ساخت شعر مؤثر هستند؛ اما موضوع اصلی به ذوق و طبع شاعری و خلاق شاعر برمی‌گردد. درواقع، شعر وقتی به غایت خود می‌رسد که توانسته باشد اذهان را تصرف کند و عاطفه و خیال را منتقل کند.

شعر یکی از راه‌های انتقال احساسات است. شاعر برای بیان حقیقت احساسات و عواطفش به زبانی نیاز دارد که او را از سردی مکالمۀ روزمره دور کند و بتواند با آن خیالش را معنا کند. شعر، همین زبان است. با شعر از زندگی ماشینی و شلوغ روزمره فاصله می‌توان فاصله گرفت و گمشدۀ وجود را پیدا کرد. این احساس گمشدۀ عشق، دلتنگی، دوری و تنهایی و چیزهای دیگری است که قرن‌ها شاعران در شعرشان بازگو کرده‌اند.

مهدی شادخواست، یکی از شاعران ادبیات معاصر، نویسنده و منتقد ادبی است که با چاپ مجموعه اشعارش توانست نگاه‌های زیادی را و به‌تبع نقدهایی را متوجه شعر خود کند. از جمله مجموعه اشعار وی می‌توان به این موارد اشاره کرد: چه زیبا می‌شوی وقتی نگاهت می‌کنم (مجموعه شعر) ۱۳۸۰؛ اقیانوسی درآکواریوم (مجموعه شعر) ۱۳۸۳؛ امپراتور (مجموعه شعر و نقد) ۱۳۹۱؛ عشق، همیشه دست به نقدست ۱۳۹۳؛ دنیا گناه دارد (مجموعه شعر) ۱۳۹۴.

سپیدنوشت‌های مجموعۀ شعری عشق، همیشه دست به نقدست چنان‌که از نامش پیداست دربارۀ عشق هستند. شاعر در این کتاب تلاش کرده به ژرفنای این مفهوم بپردازد و با زبانی سهل و ممتنع هم شعرش را برای مخاطب زودیاب کند و هم پیچیدگی مفهوم عشق را به او بنمایاند. سیاه سفید؛ پنحره؛ همیشه اما؛ فرصت؛ فاصله؛ رؤیاها؛ کدام شهر؛ بنفشه‌ها؛ دعای باران؛ سایه‌بان؛ تجسم؛ سادگی؛ جاده‌ها؛ نگاه؛ دستانه؛ آغوش؛ ناگهان؛ دست؛ چشم؛ رنگی دیگر؛ سایه‌ها؛ تکرار؛ نقطه‌چین؛ ترانه؛ حادثه؛ نیمکت تعدادی از عنوان‌های این مجموعۀ شعر هستند.

خواندن کتاب عشق، همیشه دست به نقدست را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران شعر سپید پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب عشق، همیشه دست به نقدست

«شاید امروز

شاید فردا...

می‌دانم

موهایت را زیبا می‌کنی و

می‌آیی

یکی سفید، یکی سیاه

یکی سیاه، یکی سفید...

باران

بی‌امان می‌بارد

موهایت را

چتر احساس می‌کنم،

پرستوها

به باران می‌نگرند

من به آنها

باران به من...»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۶۷٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۵۶ صفحه

حجم

۲۶۷٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۵۶ صفحه

قیمت:
۱۳,۰۰۰
تومان