دانلود و خرید کتاب حافظه ناباور باد مهدی شادخواست
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حافظه ناباور باد اثر مهدی شادخواست

کتاب حافظه ناباور باد

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب حافظه ناباور باد

کتاب حافظه ناباور باد نوشتۀ مهدی شادخواست در انتشارات شاملو به چاپ رسیده است.

درباره کتاب حافظه ناباور باد

کتاب حافظه ناباور باد گردآوری نقدها و تحلیل‌هایی است که بر اشعار مهدی شادخواست نوشته شده است. مهدی شادخواست، یکی از شاعران ادبیات معاصر، نویسنده و منتقد ادبی است که با چاپ مجموعه اشعارش توانست نگاه‌های زیادی را و به‌تبع نقدهایی را متوجه شعر خود کند. از جمله مجموعه اشعار وی می‌توان به این موارد اشاره کرد: چه زیبا می‌شوی وقتی نگاهت می‌کنم (مجموعه شعر) ۱۳۸۰؛ اقیانوسی درآکواریوم (مجموعه شعر) ۱۳۸۳؛ امپراتور (مجموعه شعر و نقد) ۱۳۹۱؛ عشق، همیشه دست به نقدست ۱۳۹۳؛ دنیا گناه دارد (مجموعه شعر) ۱۳۹۴.

از پژوهش‌ها و نقدهای ادبی وی می‌توان به این موارد اشاره کرد: در خلوت روشن (بررسی نظریه‌ها و بیانیه‌ها در شعر معاصر از نیما تا امروز) ۱۳۸۴؛ شاعران نیکی (آنتولوژی شعر معاصر) ۱۳۸۵؛ زيباتر از حقيقت (مجموعه مقالات، مصاحبه ها و نقد و نظرها درباره شادخواست).

کتاب حافظه ناباور باد دربردارندۀ ۱۲ نقد و تحلیل شعر شادخواست به قلم نویسندگان و صاحب‌نظران مختلف است.

خواندن کتاب حافظه ناباور باد را به چه کسانی پینشهاد می‌کنیم

به دوستداران نقد ادبی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب حافظه ناباور باد

«در شعر شادخواست دو مؤلفه وجود دارد: نخست، متناقض‌نما یا پارادوکس در شهر- چه در حوزه زبان و چه در حوزه معنا- که باعث می‌شود برجستگی کلام و نوعی آشنایی‌زدایی در اشعارش می‌شود. در این حوزه، شعر شادخواست با استفاده از شگرد ادبی و معیارهای خاصی، از ابهام‌ها و متناقض‌نماهایی پر می‌شود که مخاطب را در مسیرهای فراز و نشیب با خود همراه می‌کند. استفاده وی از این بازر که در جهت تعمیم‌دهی معناگریزی، ایجاد بار عاطفی، عشق، بیان طنز با لحنی نرم و زیرپوستی است و به نظر بنده، می توان آن را تخیل غافلگیرانه ادبیات نامید، به خوبی گریبان اشعار شادخواست را می گیرد. دوم، توجه شاعر به روایت نیز دال بر همین امر است که با رهایی تخیل از مرز تصاویر تا مرز زبان و از زبان تا نشت احساس مخاطب روی پنجره بخارآلود ذهنش این تلنگر ملموس را از لحاظ حضور عمیق شاعر و مخاطب تا انتقال پیام – که از همین ضربه های نرم و هماهنگ ناشی می‌شود- به شکل اعجاب‌آوری پای عقل آن دو می‌ریزد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۰۲٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۹۵ صفحه

حجم

۶۰۲٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۹۵ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان