دانلود رایگان کتاب قدرت تسهیلگری ترور درن فورد ترجمه گلی احمدی فرد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب قدرت تسهیلگری

"کتاب قدرت تسهیلگری توسط جمعی از تسهیلگران از نقاط مختلف دنیا در سال ۲۰۲۱ تدوین شد و در سال ۱۴۰۲ به همت داوطلبانه تعدادی از تسهیلگران ایرانی به فارسی ترجمه شد.

هر فصل به قدرت تسهیلگری در حوزه‌های مختلف تجارت، اجتماع، زندگی و جامعه می‌پردازد. مثال‌هایی ارایه می‌کند که نشان می‌دهد چگونه تسهیلگری به مردم کمک می‌کند تا از طریق همفکری به نتایج شگفت‌انگیز و تأثیرگذاری برسند.

فصل‌های کتاب با این موضوع شروع می‌شوند که چگونه قدرت تسهیلگری می‌تواند به ایجاد تغییرات مثبت و پایدار در سازمان‌ها کمک کند، به سازمان‌ها کمک کند استراتژیک و انتقادی فکر کنند و به حل تعارضات کمک کند. چند فصل آخر به این موضوع می‌‌پردازد که چگونه قدرت تسهیلگری می‌تواند فراتر از حل مشکلات خاص یا دستیابی به اهداف خاص عمل کند؛ به عبارتی چگونه می‌توان از تسهیلگری برای کمک به افراد، تیم‌ها و جامعه به طور کلی استفاده کرد تا با هم فکر کنند، رشد کنند و نوآوری داشته باشند."

Mah Zargham
۱۴۰۳/۰۵/۱۹

هنوز کتاب رو مطالعه نکردم اما به توصیه دوستان مشتاقم که بخونمش. آرزو میکنم تمام کودکان سرزمینم فرصت تجربه کلاس فبک رو داشته باشند🙏🏻🌻🌱✨❤

تسهیلگری یک فلسفه است. تسهیلگری اعتقادی اساسی به توانایی ذاتی افراد برای همکاری است. این اعتقاد زیربنای فلسفی تمام جوامع متمدن و اکثر جنبش‌های سیاسی است. تسهیلگری اعتقاد به خرد و توانایی‌های مردم است. همچنین معتقد است که نه تنها دو سر (فکر) بهتر از یک سر است، بلکه وقتی گروهی از افراد ایده‌های خود را به اشتراک می‌گذارند دیگر ۱+۱+۱≠۳ نخواهد بود. تسهیلگری درک این است که وقتی سه نفر ایده‌های خود را به اشتراک می‌گذارند، ایده‌هایشان برگرفته از نظرات دیگری روی هم بنا می‌شوند، تفکر خود و یکدیگر را گسترش می‌دهند و ایده‌های جدیدی خلق می‌کنند و اعتقاد عمیقی به این است که ۱+۱+۱= بی نهایت می‌شود.
Mahnaz agha alikhani
قدرت تسهیلگری دقیقاً همین است. ایجاد فضا، زمان و شرایطی که مردم با هم فکر کنند، با هم خلق کنند، مشکلات را با هم حل کنند و آینده‌ای روشن‌تر را با هم طراحی کنند. تأکید، همیشه به «با همدیگر» است.
Mahnaz agha alikhani
«تمام صیقل خوردن‌ها با اصطکاک ایجاد می‌شود.»
محسن
اعتقاد اساسی این است که انسان‌ها ظرفیت تعامل و تفکر با هم را دارند. و وقتی این کار را انجام دهیم، می‌توانیم به نتایج و دستاوردهای شگفت‌انگیزی دست یابیم. قدرت تسهیلگری دقیقاً همین است. ایجاد فضا، زمان و شرایطی که مردم با هم فکر کنند، با هم خلق کنند، مشکلات را با هم حل کنند و آینده‌ای روشن‌تر را با هم طراحی کنند. تأکید، همیشه به «با همدیگر» است.
محسن
درکِ شبکه‌ای، برداشتِ معنی از لایه‌ها و زوایای متعددِ گفت‌وگوست؛ آنچه به زبان می‌آید، و آنچه نمی‌آید، با صدای بلند و به‌سکوت، رنگارنگ، سیاه و سپید و خاکستری. آنچه دیده می‌شود و احساس می‌شود. تسهیلگرِ خوب به زوایا و لایه‌های متعدد می‌پردازد.
SiB
وقتی با چشمانتان گوش می‌کنید، هرچیزی را که در اطرافتان اتفاق می‌افتد می‌بینید این‌چنین با جذبِ تک‌تکِ صداها لایه‌ای به درکتان اضافه می‌شود. وقتی با گوش‌هایتان می‌بینید، نه تنها آنچه گفته می‌شود را می‌شنوید بلکه حواستان به لحن، تکانِ لب، چینِ پیشانی و لبخندِ گوشهٔ چشم هم جمع می‌شود. این چیزی است که ما «درکِ شبکه‌ای» می‌نامیم.
SiB

حجم

۱٫۸ مگابایت

تعداد صفحه‌ها

۲۲۶ صفحه

حجم

۱٫۸ مگابایت

تعداد صفحه‌ها

۲۲۶ صفحه

قیمت:
رایگان