دانلود و خرید کتاب نلسون ماندلا پم پولاک ترجمه محمدرضا افضلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب نلسون ماندلا

کتاب نلسون ماندلا نوشتۀ پم پولاک و مگ بلویسو با ترجمۀ محمدرضا افضلی در انتشارات فنی ایران (کتاب‌های نردبان) به چاپ رسیده است. این کتاب در مجموعۀ کی؟ چی؟ کجا؟ قرار دارد. کتاب‌های این مجموعه حاوی دانستنی‌های علمی و سرگذشت‌نامۀ افراد مشهور برای کودکان ۹ تا ۱۵ سال است.

درباره کتاب نلسون ماندلا

کی؟ چی؟ کجا؟ کلمه‌های پرسشی این مجموعه، دانستنی‌های زیادی در خود جای داده است؛ از شخصیت‌های بزرگ تا رویدادهای مهم و مکان‌های شگفت‌انگیز. اینجا قرار است از نلسون ماندلا صحبت شود. وقتی از نلسون ماندلا حرف می‌زنیم از کی حرف می‌زنیم؟

نلسون ماندلا رهبر مقاومت داخلی علیه آپارتاید و نخستین رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی است. او در ۱۸ ژوئیه ۱۹۱۸ در روستای کوچک موزو در استان کیپ کشور آفریقا به دنیا آمد. پدرش به‌صورت موروثی عضو شورای قبایل مردم بود و نلسون نیز قرار بود این مقام را از پدرش به ارث ببرد. پدر ماندلا نقش اساسی در رسیدن جانگین‌تابا به ریاست قبایل در تمبولند داشت. ماندلا از ۷ سالگی به مدرسه رفت و پس از آن نیز درسش را در رشتۀ حقوق ادامه داد و اولین وکیل سیاه‌پوست آفریقای جنوبی شد. در ۲۵ سالگی به عضویت کنگرۀ ملی افریقا درآمد و به‌عنوان حامی حقوق سیاه‌پوستان فعالیتش را شروع کرد. وی همراه اولیور تامبو و والتر سیسولو شاخۀ جوانان (ANC) را تأسیس کرد و ریاست آن را به عهده گرفت. ماندلا از فعالان برجستۀ مخالف آپارتاید در آفریقای جنوبی و رهبر کنگره ملی آفریقا بود. او به‌دلیل دخالت در فعالیت‌های مقاومت مسلحانۀ مخفی، محاکمه و زندانی شد. مبارزۀ مسلحانه بخشی جدایی‌ناپذیر از مبارزه علیه آپارتاید بود. ماندلا در طول ۲۷ سال زندان که بیشتر آن را در یک سلول در جزیرۀ روبن سپری کرد، مشهورترین چهرۀ مبارزه علیه آپارتاید در آفریقای جنوبی شد. او پس از آزادی از زندان در ۱۹۹۰، سیاست صلح‌طلبی را در پیش گرفت و این امر منجر به تسهیل انتقال آفریقای جنوبی به‌سمت دمکراسی‌ای شد که نمایندۀ تمامی قشرها مردم بود. او نخستین رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی بود که در انتخابات دمکراتیک عمومی برگزیده شد. ماندلا برای مقابله با نژادپرستی مقابله نظامی انجام داد و به‌دلیل حمایت از صلح ملی و بین‌المللی تحسین همه را برانگیخت. ماندلا در ژوئن ۲۰۱۳ بر اثر بیماری ذات‌الریه در بیمارستانی درگذشت.

در کتاب نلسون ماندلا که همراه با تصاویر متعدد است خواننده با جزئيات زندگی شگفت‌انگیز این مرد بزرگ و کشور آفریقای جنوبی آشنا خواهد شد. کتاب در ۱۰ فصل تدوین شده است. عنوان فصل‌ها عبارت‌اند از:

فصل ۱: دردسرساز؛ فصل ۲: شهری از نور؛ فصل ۳: آپارتاید؛ فصل ۴: کارزار نافرمانی مدنی؛ فصل ۵: شارپ ویل؛ فصل ۶: فعالین مخفیانه؛ فصل ۷: روبن آیلند؛ فصل ۸: ماندلا را آزاد کنید؛ فصل ۹: وضعیت اضطراری؛ فصل ۱۰: رئیس‌جمهور ماندلا.

خواندن کتاب نلسون ماندلا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به کودکان و نوجوان دوستدار دانستنی‌ها و سرگذشت‌نامه‌ها پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۵٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۲۵٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
۱۵,۰۰۰
۵۰%
تومان