دانلود و خرید کتاب برادران رایت کیست اند؟ جیمز باکلی جونیور ترجمه مرضیه بیگی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب برادران رایت کیست اند؟ اثر جیمز باکلی جونیور

کتاب برادران رایت کیست اند؟

معرفی کتاب برادران رایت کیست اند؟

کتاب برادران رایت کیست‌اند؟ نوشتۀ جیمز باکلی جونیور با ترجمۀ مرضیه بیگی در نشر پیدایش به چاپ رسیده است. این کتاب در مجموعۀ کیست چیست کجاست قرار دارد. این مجموعه حاوی دانستنی‌های علمی، جغرافیایی و زندگی‌نامۀ مشاهیر و مناسب برای نوجوانان است. این مجلد دربارۀ اورویل و ویلبر رایت است، برادرانی که در سال ۱۹۱۰ برای اولین بار پرواز را تجربه کردند.

درباره کتاب برادران رایت کیست اند؟

آیا به حال به این فکر کرده‌اید که عصر دایناسورها چه بود؟ اکتشاف فضا از کجا شروع شد؟ جی کی رولینگ و والت دیزنی و چرچیل که بودند؟ جنگل آمازون کجاست؟ زندان آلکاتراز چطور؟ مجموعۀ کیست چیست کجاست حاوی دانستنی‌هایی از این دست برای کسانی است که این پرسش‌ها ذهنشان می‌رسد؛ اما حوصله ندارند سراغ کتاب‌های خشک و بداخلاق تاریخی و جغرافیایی و... بروند. اگر جزو این دسته هستید با مجموعۀ «کیست چیست کجاست» همراه شوید و با خواندن قصه‌های جالب به پاسخ پرسش‌هایتان برسید.

در این کتاب، خواننده با داستان زندگی  برادران رایت آشنا می‌شود. اورویل رایت و ویلبر رایت، دو برادر اهل اوهایو در ایالات متحدۀ آمریکا بودند که به‌دلیل اختراع اولین هواپیمای قابل کنترل موتوردار در ۱۷ دسامبر ۱۹۰۳ مشهور شدند. اورویل در ۱۸۷۱ به دنیا آمد و ۴ سال از برادرش ویلبر کوچک‌تر بود. آن‌ها فرزند سوم و ششم خانواده‌ای با ۷ فرزند بودند. این دو برادر ابتدا به دوچرخه‌فروشی و دوچرخه‌سازی روی آوردند. پس از اینکه خبری در روزنامه مبنی بر مرگ یک گلایدرسوار خواندند ترغیب شدند تا اطلاعاتی در این زمینه کسب کنند. در ۱۸۹۹ یک گلایدر اولیه و در تابستان ۱۹۰۱ اولین گلایدر واقعی آن‌ها برای آزمایش آماده شد. اما پرواز آن چندان موفقیت‌آمیز نبود.آنها سال‌ها بر روی گلایدرها و وسایل نقلیه مشابه قبل از نخستین پروازشان کار می‌کردند. بردران رایت همچنین به‌علت ابداع اولین روش منطقی برای هدایت هواپیما شهرت دارند. آن‌ها مهارت‌های مکانیکی ضروری برای موفقیت خود را با سال‌ها کار در مغازه خود در دیتون اوهایو با ماشین‌های چاپ، دوچرخه، موتور و سایر ماشین‌آلات به دست آوردند. کار با دوچرخه، بر این باور آن‌ها تأثیر گذاشت که یک وسیلۀ نقلیۀ ناپایدار مانند ماشین پرنده را می‌توان با تمرین کنترل و متعادل کرد. آن‌ها به‌مرور مهارت‌های خود را به‌عنوان خلبان توسعه دادند. سپس با مطالعات بیشتر دریافتند که مشکلات محاسباتی باعث موفق نشدن آن‌ها است. سرانجام، برادران رایت توانستند در ۱۷ دسامبر ۱۹۰۳ اولین هواپیمای خود را ۴ بار به پرواز درآورند.

کتاب برادران رایت کیست‌اند؟ خواننده را با خود به زندگی این دو برادر و اشتیاقی که در نهایت به پرواز منجر شد، می‌برد؛ از چاپخانه و دفتر روزنامه تا رؤیای پرواز.

فهرست مطالب کتاب برادران رایت کیست‌اند؟ به شرح زیر است:

مقدمه: برادران رایت کیست‌اند؟

فصل ۱: دو برادر جوان

فصل ۲: دو برادر چاپچی و خبرنگار

فصل ۳: برادران رایت سوار بر چرخ

فصل ۴: مشتاقان پرواز

فصل ۵: «خوشبختی یعنی این»

فصل ۶: پیش به سوی کیتی‌هاوک

فصل ۷: اولین پروازها

فصل ۸: پرنده‌ها یا دروغگوها؟

فصل ۹: شهرت جهانی

فصل ۱۰: یادمانی در آسمان

گاه‌شمار زندگی برادران رایت

خواندن کتاب برادران رایت کیست اند؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به نوجوانان دوستدار کتاب‌های دانشنامه‌ای و دانستنی و زندگی‌نامه پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

حجم

۵٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

قیمت:
۶۷,۵۰۰
۳۳,۷۵۰
۵۰%
تومان