دانلود و خرید کتاب پپ گواردیولا گیلم بالاگه ترجمه حسین گازر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب پپ گواردیولا

کتاب پپ گواردیولا؛ پیروزی به عبارت دیگر نوشتهٔ گیلم بالاگه و ترجمهٔ حسین گازر است و کتاب کوله پشتی آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب پپ گواردیولا

«اگر به تیم رئال مادرید نگاه کنید، تیمی که پنج جام اروپایی را در اواخر دههٔ پنجاه و اوایل دههٔ شصت به‌دست آورده است، متوجه می‌شوید که دلیلی ندارد گواردیولا نتواند با بارسلونا چنین کاری را انجام دهد. اگر من این تیم را داشتم، چنین امری انگیزه شخصی‌ام می‌شد. اگر من پپ بودم ترک کردن بارسا سخت‌ترین تصمیم‌گیری‌ام بود.»- آلکس فرگوسن

پپ گواردیولا (-۱۹۷۱)، مربی اسپانیایی و بازیکن اسبق باشگاه بارسلوناست. او مربی‌گری خود را با تیم ب و سپس الف بارسلونا آغاز کرد، اما با وجود همهٔ موفقیت‌هایی که در پروندهٔ مربی‌گری‌اش کسب کرده بود، بارسلونا را ترک کرد و بایرن مونیخ و سپس منچسترسیتی را برای مربی‌گری برگزید. این کتاب شرحی است بر فراز و فرودهایی که پپ گواردیولا به عنوان یک بازیکن و مربی تجربه کرده و تصمیماتی که در این مسیر اتخاذ کرده است.

خواندن کتاب پپ گواردیولا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به طرفداران پپ گواردیولا و بارسلونا پیشنهاد می‌کنیم. این کتاب برای کسانی که می‌خواهند مربی فوتبال شوند هم بسیار مناسب و خواندنی است.

بخشی از کتاب پپ گواردیولا

«پپ، بارسلونا و همه‌چیزهایی که ساخته بود را ترک کرد، او مانند اکثر مربیان نبود، پپ رفت چون او مانند یک فوتبالیست عادی نیست.

گواردیولا برای آن فینال مجموعه‌ای از تفکراتش را ارائه کرد و فلسفه تیمی‌اش را برای هر چیزی که به بازی مربوط می‌شد، از آماده‌سازی گرفته تا تاکتیک‌ها، از آخرین صحبت‌های فنی تا زمانی که جشن پیروزی برپا کردند به کار گرفت. پپ تمام دنیا را دعوت کرد که به همراه او و تیمش از فینال بزرگ لیگ قهرمانان لذت ببرند.

او مطمئن بود که تیمش را برای شکست دادن فرگوسن آماده کرده است. حتی اگر این امر ممکن نمی‌شد، طرفداران سربلند به خانه‌هایشان می‌رفتند چون بارسلونا تمام سعی خود را کرده بود. آن‌ها در این فرآیند توانسته بودند دوران تاریک خود را پشت سر بگذارند.

پپ نشان داد که با یک بازی خوب می‌توان حتی با وجود موانع بسیار، به بالاترین اهداف دست یافت. او به دنبال ارزش‌های ورزشی والا و مطلق و احترام بود.

***

نوامبر سال ۲۰۱۱، درست قبل از آخرین جلسه تمرینِ سفر به میلان برای بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، پپ که چهارمین سال حضورش در تیم اصلی را سپری می‌کرد، از بازیکنان خواست تا دایره‌ای تشکیل دهند و شروع به افشای رازی کرد که خودش، تیتو ویلانووا و پزشکان، از تیم مخفی کرده بودند، اما نمی‌توانست چیزی که می‌خواست را به زبان بیاورد. سنگینی لحظات مانع گفتن کلمات شده بود. پپ عصبی و ناراحت بود. صدایش می‌لرزید و گاهی به سختی شنیده می‌شد. پزشکان تیم صحبت را ادامه دادند و دشواری وضعیت را برای بازیکنان توضیح دادند، درحالی‌که نگاه پپ به زمین بود و بطری آب همیشگی‌اش را می‌نوشید تا از گرفتن صدایش جلوگیری کند که البته در این موقعیت کارساز نبود.

پزشکان تیم توضیح دادند که کمک مربی، تیتو ویلانووا، دست راست و دوست صمیمی پپ باید برای برداشتن تومور از غده بناگوشی‌اش که بزرگ‌ترین غده بزاقی است، تحت عمل جراحی قرار بگیرد، بنابراین قادر نبود تیم را در سفر به ایتالیا همراهی کند.

دو ساعت بعد، بازیکنانِ شوکه شدهٔ بارسلونا شهر را ترک کردند. پپ سرد، منزوی، سرگردان و به تنهایی در فکر فرو رفته بود. بارسلونا، میلان را با نتیجه سه بر دو در سن‌سیرو در یک بازی پرهیجان شکست داد که در آن هیچ‌یک از دو طرف بر دفاع تمرکز نکرده بودند و هواداران، بازی‌ای را تماشا کردند که در آن هر دو تیم سراسر حمله بودند و موقعیت‌های فراوانی خلق کردند. اما علی‌رغم نتیجه، پپ به وضوح، افسرده بود.

در گذر زندگی بعضی اوقات احساس شکست‌ناپذیری می‌کنید که همین باعث ناامیدی و سقوط‌تان می‌شود، درست همان زمانی که فراموش می‌کنید سقوط هم جزیی از زندگی است. گواردیولا وقتی فهمید رفیقش مریض است، رسیدگی و بررسی به هرچیزی را سرعت داد. موقعیت مشابهی را هنگامی تجربه کرد که فصل گذشته گفت اریک آبیدال دچار سرطان کبد شده است. دفاع چپ فرانسوی به اندازه‌ای بهبود یافته بود که برای دقایقی در نیمه دوم بازی نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان در مقابل رئال مادرید که پپ از آن به عنوان «احساسی‌ترین شب» یاد می‌کند، در نیوکمپ به میدان برود. آبیدال در دقیقه نود وارد بازی شد که نتیجه یک بر یک مساوی بود و بارسلونا در آستانه حضور در یک فینال لیگ قهرمانان دیگر قرار داشت، چون مادرید را در بازی دور رفت شکست داده بود. کل استادیوم ایستاده او را تشویق کردند چون اتفاق بسیار نادری بود. کاتالان‌ها خیلی شبیه به انگلیسی‌ها هستند: آن‌ها در نشان دادن احساسات خود روشی منحصربفرد دارند و موج جمعی احساسات عموم موجب می‌شود که بیشتر درونیات خود را که فروخورده‌اند، آزاد کنند.»

نظرات کاربران

سعید جان
۱۳۹۷/۱۰/۱۳

نمی دونم چرا چهرش بی نهایت به دلم میشینه!!!

Mahdi
۱۳۹۶/۰۳/۲۰

عالیه این کتاب

❤ محمد حسین ❤
۱۳۹۹/۰۳/۰۲

انقدر شخصیت پپ و تیم بارسلونا رو دوست دارم ک باعث شد این کتاب رو بخونم. موضوع کتاب، زندگی‌نامه پپ از کودکی تا مراحل بالاتر هست و اینکه از کجا شروع کرده و تا کجا ادامه داده و در طول

- بیشتر
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
۱۳۹۹/۰۲/۲۹

📚📚 دنیای فوتبال دنیایی‌ست که شاید قهرمان‌هایش را بالاتر از تاثیرگذارترین چهره‌های سیاسی، اجتماعی و ... به دل مردم می‌نشاند. جایگاه رفیعی که به علت وجود بالاترین میزان رقابت، گردش مالی و حتی تاثیرگذاری در بهبود عمومی حال ملت‌ها بدون تغییر

- بیشتر
_BARDIA_
۱۳۹۸/۰۳/۰۷

💗💗عالی(خب اول اینکه من چون شخصیت کتاب رو دوست دارم کتاب برام جذاب بود و این که موضوعش هم که در مورد زندگی یه مربیه فوتباله خب منم عاشق فوتبالم به خاطر همین کتاب و دوست داشتم و به خاطر

- بیشتر
REZA KHAJAVI
۱۳۹۸/۰۲/۱۳

عالی

deniz
۱۳۹۹/۰۳/۲۵

این کتاب درسته فوتبالیه اما هم برای فوتبالی ها و هم غیر فوتبالی ها بسیار میتونه جذاب باشه . چالش های مربیگری یک کسی که بر قله افتخاراته .. روش هاش برای مقابله با چالش ها . بسیار کتاب خوب و جذابیه

- بیشتر
Farian Entezarian
۱۳۹۹/۰۱/۲۹

بسیار عالی

ایـــمـــان
۱۴۰۲/۰۴/۱۲

برای منی که ازون تیم رویایی کلی خاطره داشتم و عاشق شخصیت گواردیولا بودم و هستم، کتاب فوق‌العاده‌ای بود. خیلی بهم چسبید البته ترجمه از نظرم اصلا خوب نبود. جذابیت کتاب مانع این شد که به خاطر ترجمه نصفه کتابو رها

- بیشتر
MOHAMADTAHA RASHIDI
۱۳۹۹/۰۲/۰۹

عالیییییییییی

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۲)
«وقتی تحسین و تکریم‌ها سرازیر بشن، وقتشه که بار و بندیل خودتو ببندی.»
Amirhossein Eslami
«وقتی ترس‌مونُ از باخت از دست بدیم، دیگه پیروز نمی‌شویم.»
BehRad
او مشتاق بود که بفهمد چطور کسی برای موفقیت گرسنگی می‌کشد و به‌طور سیری‌ناپذیری به‌دنبال پیروزی‌های موفقیت‌آمیز می‌رود. او معتقد است تیمی که همیشه پیروز می‌شود باید از شکست درس‌هایی بگیرد؛ درس‌هایی که فقط در باخت و شکست وجود دارند. پپ می‌خواهد بداند که شما چگونه با آن روبرو می‌شوید، سر الکس، چگونه ذهن خود را پاک می‌کنید، چگونه با شکست رابطه برقرار می‌کنید؟
somaye
در گذر زندگی بعضی اوقات احساس شکست‌ناپذیری می‌کنید که همین باعث ناامیدی و سقوط‌تان می‌شود، درست همان زمانی که فراموش می‌کنید سقوط هم جزیی از زندگی است.
Amirhossein Eslami
شما بالاخره یک روزی عصبانی می‌شوی.
BehRad
پپ فرهنگی را خلق کرد که در آن بازیکنان می‌دانند که اگر به سختی تلاش نکنند، نمی‌توانند در باشگاه باقی بمانند. باور کنید چنین چیزی به آسانی به‌دست نمی‌آید.
محمد صالحی زاده
در لاسیل ویژگی‌های شخصیتی او به‌طور دائم آشکار شدند و توسعه یافتند: خودساخته، مجذوب زیبایی‌های طبیعت و غرق در فوتبال. اما بالاتر از همه این‌ها، پپ ثابت کرد که یک شنونده بسیار عالی است، همچون یک اسفنج، دانش تمام افراد اطرافش را جذب می‌کند، مخصوصاً درس‌هایی که از بزرگ‌ترها یاد می‌گیرد.
🍃Moh3n
چه تیمش برنده شود و چه ببازد، پپ همیشه همان فرد بی‌ادعا و برازنده است.
معین کرمانی
مردم خاطرات کوتاهی در جهان فوتبال دارند.
BehRad
حقیقت این است که به جای اینکه پپ انتقال به برشا را به نوعی پس‌رفت در دورهٔ حرفه‌ای خود ببیند، آن را روشی برای شناساندن سبک جدید فوتبال و در نتیجه روش تقویت دانش فنی خود می‌دید.
Yas.sk

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۲۰ صفحه

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۲۰ صفحه

قیمت:
۷۷,۵۰۰
تومان