دانلود و خرید کتاب آموزه های مهدوی در آیینه کلام رضوی نجم الدین طبسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آموزه های مهدوی در آیینه کلام رضوی اثر نجم الدین طبسی

کتاب آموزه های مهدوی در آیینه کلام رضوی

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب آموزه های مهدوی در آیینه کلام رضوی

کتاب «آموزه های مهدوی در آیینه کلام رضوی» نوشتۀ نجم الدین طبسی است و انتشارات دلیل ما آن را منتشر کرده است. این کتاب روایاتی را در برمی‌گیرد که امام رضا (ع) دربارۀ حضرت مهدی (عج) بیان کرده است.

درباره کتاب آموزه های مهدوی در آیینه کلام رضوی

کتاب آموزه‌های مهدوی در آیینه کلام رضوی مجموعه‌ای از مطالب و موضوعات آموزنده و ارزشمند از منظر امام رضا (ع) را در برمی‌گیرد که نجم‌الدین طبسی آن‌ها از منابع و کتاب‌های حدیث گردآوری کرده است. حضرت مهدی (ع)، علائم ظهور، اوضاع جهان پیش از ظهور، جریانات انحرافی و وظایف مردم در دوران غیبت از جمله موضوعاتی است که کتاب آموزه‌های مهدوی در آیینه کلام رضوی به آن اشاره می‌کند. نجم‌الدین طبسی تلاش کرده است ضمن تبیین و شرح روایات، منابع معتبر و اصیل استفاده کند.

حضرت مهدی (عج) در نیمۀ شعبان سال ۲۵۶هجری قمری متولد شد. برخی منابع و عالمان شیعه مانند شیخ مفید و شیخ کلینی، سال تولد آن حضرت را ۲۵۵ هجری قمری ثبت کرده‌اند. احادیث و روایت‌های بسیاری از اهل‌بیت (ع) دربارۀ مقام حضرت مهدی (ع)، صفات، علائم ظهور، شرایط زمانی آن و شیوۀ آن حضرت در مقابل دشمنان وجود دارد. طبیعی است که بهترین توصیف امام عصر، توصیفی است که از زبان معصومان بیان شده باشد، امام رضا (ع) بسیار خوب ویژگی‌های حضرت مهدی (عج) را توصیف کرده و خوانندگان با مطالعه آن‌ها به زوایای زیادی از زندگی حضرت ولی‌عصر (عج) خواهند رسید. امام رضا (ع) نیز بیشتر از ۳۵ تا ۴۰ حدیث پیرامون آن حضرت برای شیعیان بیان کرده است که عالمان حدیث آن‌ها را در کتاب‌های مختلف بیان کرده‌اند. امام رضا (ع) به‌صورت مفصل به ابعاد مختلف مهدویت پرداخته است. روایت‌های ایشان بر اصل موضوع امامت تأکید دارد و به طولانی‌شدن غیبت، فلسفۀ آن و موضوع انتظار فرج امام‌زمان (عج) اشاره می‌کند. روایات و احادیث امام رضا (ع) بیانگر برنامه‌ها و اهداف قیام امام‌زمان (عج)، قطعی و حتمی بودن ظهور ایشان و همچنین رجعت یاران آن حضرت است.

خواندن کتاب آموزه های مهدوی در آیینه کلام رضوی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به پژوهشگران دین اسلام و دانشجویان رشتۀ الهیات و معارف اسلامی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب آموزه های مهدوی در آیینه کلام رضوی

«داود رقی به حضرت رضا (ع) عرض کرد: فدایت شوم! به خدا قسم در دلم هیچ شکی دربارۀ امامت شما نیست جز حدیثی که ذریح از حضرت باقر (ع) نقل کرده است. امام (ع) فرمود کدام حدیث؟ داود رقی گفت: از امام باقر نقل شده است که می‌فرمود: ان‌شاءالله هفتمین ما قائم ما است. حضرت رضا (ع) فرمود: تو هم راست می‌گویی و هم ذریح راست گفته است و هم حضرت باقر (ع) درست فرموده است. داود رقی پس از شنیدن سخنان امام رضا (ع) شک و تردیدش بیشتر شد. امام رضا (ع) فرمود: داود اگر موسی به خضر نمی‌گفت: به خواست خدا مرا شکیبا خواهی یافت از خضر دربارۀ چیزی نمی‌پرسید. همچنین اگر حضرت باقر (ع) ان‌شاءالله نمی‌فرمود: و امر را مشروط به خواست خدا نمی‌کرد قضیه همان می‌شد که فرموده بود. داود می‌گوید با شنیدن این استدلال به امامت آن جناب (ع) یقین پیدا کردم.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۷۴ صفحه

حجم

۴٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۷۴ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
تومان