دانلود و خرید کتاب شناخت صحابه نجم الدین طبسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شناخت صحابه اثر نجم الدین طبسی

کتاب شناخت صحابه

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب شناخت صحابه

کتاب «شناخت صحابه» نوشتۀ نجم الدین طبسی است و انتشارات دلیل ما آن را منتشر کرده است.این کتاب تعریف دقیق ومنطقی صحابه را در میان شعیان و اهل سنت را مورد بررسی و تحلیل قرار می‌دهد. 

درباره کتاب شناخت صحابه

کتاب شناخت صحابه بر اساس سلسله درس‌هایی است که نجم‌الدین طبسی در سال ۱۳۸۶ برای خواهران طلبۀ حوزه‌های علمیۀ شهرستان‌ها که به‌واسطهٔ اردوی زیارتی و علمی فرهنگ به قم آمده بودند ارائه کرد. دانش‌پژوهان درس‌ها را پیاده کرده و آن را پس از بازنگری، تنظیم و ویرایش برای چاپ آماده کردند. انتشارات دلیل ما این کتاب را منتشر کرد. تمرکز کتاب شناخت صحابه بر این مسئله است که معنای عقلی و منطقی صحابه در کتاب‌های معتبر اهل‌سنت همان معنای واقعی در بین شیعیان است؛ اما به انحراف کشیده شد. این کتاب همچنین دشمنی‌های مخالفان سنت پیامبر را موردتوجه قرار داده و به بعضی از شبهات پاسخ می‌دهد.

کتاب شناخت صحابه در ۹ فصل تنظیم شده است. عناوین فصل‌های کتاب عبارت است از: «فصل اول: صحابه مشترک»، «فصل دوم: نقد صحابه»، «فصل سوم: صحابی ناشناخته»، «فصل چهارم: رابطۀ امیرمؤمنان (ع) و صحابه»، «فصل پنجم: نام‌گذاری و ازدواج‌ها»، «فصل ششم: رابطۀ صحابه با یکدیگر»، «فصل هفتم: شیعه و صحابه»، «فصل هشتم: راه راست» و «فصل نهم: درنگ در یک واقعیت»

انتشارات دلیل ما در سال ۱۳۷۹ آغاز به کار کرده است و بر انتشار کتاب‌هایی با مفاهیم دینی، شیعی، آموزش احکام اسلامی و شناخت فرق، مذاهب و فلسفه دین تمرکز دارد و هدف از انتخاب چنین موضوعاتی را کمک به ارتقا سطح آگاهی دینی و فرهنگ مذهبی و پرورش افکار و فضای سالم در جامعه می‌داند. کتاب‌های نشر دلیل ما عموماً دربرگیرندۀ مباحثی دربارۀ موضوعات کلامی، اخلاقی و تاریخی است و قصد دارد نسل جوان را با معارف اسلامی و آموزه‌های ارزندۀ آن آشنا کند. از آنجایی که مخاطبان کتاب‌ها مردم هستند، تلاش شده تا ضمن علمی‌بودن مباحث، از نثر معیار استفاده شود. دلیل ما در دو حوزۀ کلی دانشگاهی و عمومی به چاپ و نشر آثار می‌پردازد و تا سال ۱۳۹۳ بیش از ۲۸۶۹ عنوان کتاب در موضوعات دینی را منتشر کرد. این نشر همچنین بیش از ۶۳ عنوان کتاب پیرامون واقعۀ غدیر و تحلیل و بررسی و شناساندن آن از زوایای مختلف روانۀ بازار کرده است. دلیل ما به مدت ۹ سال ناشر نمونه و برگزیده بوده است.

خواندن کتاب شناخت صحابه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به پژوهشگران دین اسلام پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب شناخت صحابه

«پرسش: فرض کنید می‌خواهیم بگوییم اصحاب ابوحنیفه چه کسانی‌اند؟ آیا به بقالی که سر کوچۀ ابوحنیفه زندگی می‌کرده و هر روز نیز ابوحنیفه را می‌دیده می‌توان صحابی ابوحنیفه گفت؟ آیا به خادم ابوحنیفه که خدمتگزاری او را می‌کرده می‌توان صحابی گفت؟ صحابی او کیست؟ آیا شاگردانش که تفکر او را داشته و فکر او را رواج بدهند صحابی او هستند؟ شما به چه کسی صحابی می‌گویید؟ در تاریخ افرادی داریم که قنداق‌ها او را خدمت پیامبر اکرم (ص) بردند و تا زمان رحلت با آن حضرت بود و پس از رحلت، حضرت را به خاک سپرد. این یک نمونه صحابی. فرد دیگری داریم که نه‌تنها با پیامبر نبود، بلکه در جبهۀ مخالف وی قرار داشت و با حضرت درگیر بود. هرکجا آتش جنگی بر ضد پیامبر شعله‌ور می‌شد این فرد، آتش‌بیار این معرکه بود و تا پایان نیز همین شیوه را دنبال کرد تا حلقۀ محاصره در مکه تنگ شد و همه به اسارت درآمدند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۶۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۱۵۴ صفحه

حجم

۵۶۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۱۵۴ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان