دانلود و خرید کتاب نماز با دست بسته یا باز نجم الدین طبسی ترجمه محمدحسین شیرازی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نماز با دست بسته یا باز اثر نجم الدین طبسی

کتاب نماز با دست بسته یا باز

معرفی کتاب نماز با دست بسته یا باز

کتاب «نماز با دست بسته یا باز»نوشتۀ نجم الدین طبسی و ترجمۀ محمدحسین شیرازی است و انتشارات دلیل ما آن را منتشر کرده است. این کتاب پژوهشی است که روایات مربوط به اقامۀ نماز با دست بسته یا باز را بررسی کرده است. 

درباره کتاب نماز با دست بسته یا باز

نماز یک عمل عبادی است و کسی نمی‌تواند در امور عبادی و قانون مصوب الهی تصرف کند. تصرّف در چنین امری بدعت و فقط شارع دین است که اصل و کیفیت عبادات را برای بندگان خدا وضع می کند و انسان‌ها هم باید تسلیم امر خداوند باشند. ازآنجاکه پیامبر (ص) با دست باز نماز خوانده است، شیعیان هم به پیروی از روش و سنت پیامبر نمازشان را با دست باز می‌خوانند بنابراین می‌توان گفت که بعد از رحلت پیامبر (ص) در عمل عبادی نماز تکتف به وجود آمده است. نجم‌الدین طبسی در اصل کتاب نماز با دست بسته یا باز را در پاسخ به یكى از عالمان دينى ساكن آفريقا كه از فضلای حوزه به شمار می‌رود و از او خواسته بود مطالبى در باره تكتّف یعنی گذاشتن دست راست بر روی دست چپ به هنگام نماز، بنويسد، نوشته و در آن از نظر روايى و فتوايى جوانب مختلف اين موضوع را بررسى کرده است. او تلاش کرده تا اثبات کند نماز با دست‌بسته مشروعیت ندارد و دلایل شرعی این مسئله را بررسی کند.

نجم‌الدین طبسی، بعد از تحقیق و پژوهش و همچنین بررسی و نقد روایات از نظر دلالت در کتاب‌های اهل‌سنت به این نتیجه رسیده است که دیدگاه‌های عالمان اهل‌سنت دربارۀ این موضوع با یکدیگر اختلاف دارد، بعضی از علما این عمل را ناپسند می‌دانند، بعضی آن را به پیامبر نسبت نمی‌دهند و برخی هم بی‌توجه به نظر علمایشان آن را سنت می‌دانند و نظر به انجام آن دارند. نتیجۀ دیگر این است که فقهای شيعه گذاشتن دست بر روی دست را جايز نمی‌دانند و بر اساس روايات موجود آن را از اعمال مجوس می‌شمرند و نه اعمال مسلمان. آن‌ها انجام این کار را باطل‌کنندهٔ نماز می‌دانند. بخش اول کتاب نماز با دست‌بسته یا باز، به بیان به نظرات علمای اهل‌سنت و روایات ایشان می‌پردازد و بخش دوم کتاب بررسی و نقد روایت‌ها از لحاظ دلالت و سلسلۀ اسناد در كتاب‌های معتبر اهل‌سنت است. 

خواندن کتاب نماز با دست بسته یا باز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دانشجویان فقه، الهیات و معارف اسلامی و همچنین پژوهشگران دین اسلام پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب نماز با دست بسته یا باز

«فقهای اهل‌سنت در چگونگی انجام تکفیر اختلاف دارند که آیا باید دست را بالای ناف قرارداد یا پایین آن و یا اینکه دست راست بر روی دست چپ قرار بگیرد یا به‌عکس؟ حال جای این سؤال است که چگونه ممکن است تکفیر سنت مؤکد باشد درحالی‌که کیفیت آن مشخص نیست؟ چگونه کیفیت آن بر صحابه مخفی مانده است با اینکه آن‌ها هر روز، افزون بر نمازهای مستحبی و نماز اموات و نمازهای عید، مقید به شرکت در نماز جماعت پشت سر پیامبر بودند!»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۳۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۵۸ صفحه

حجم

۳۳۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۵۸ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان