دانلود و خرید کتاب معبد خورشید هرژه ترجمه نادر تکمیل همایون
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب معبد خورشید

کتاب «معبد خورشید» نوشتۀ هرژه و ترجمۀ نادر تکمیل همایون است و  کتاب چ آن را منتشر کرده است. معبد خورشید چهاردهمین جلد از مجموعۀ ماجراهای جالب و هیجان‌انگیز تن‌تن است.

درباره کتاب معبد خورشید

کتاب معبد خورشید که با تصویرسازی‌های هرژه منتشر شده، چهاردهمین جلد از مجموعهٔ محبوب و پرطرف‌دار «ماجراهای تن‌تن» است و اولین‌بار در سال ۱۹۴۸ منتشر شد. ماجراهای تن‌تن مجموعهٔ مصوری است که توسط هرژه (کارتونیست بلژیکی با نام کامل «ژرژ پروسپر رمی») و برای کودکان خلق شده است. تن‌تن یک خبرنگار بی‌باک و جسور است که درگیر ماجراهایی می‌شود. او از جایی به جایی دیگر سفر می‌کند و می‌کوشد به بقیه کمک کند.

در جلد معبد خورشید، هادوک،‌ کاپیتان، دریانورد و تن‌تن در ادارۀ پلیس کالائو هستند. دوستشان آقای تورنسل دزدیده شده و آن‌ها مطمئن هستند که او در کشتی باربری پاچاکاماک است و تا یک یا 2 روز دیگر به کالائو می‌رسد آن‌ها از بازرس می‌خواهند که کشتی را بازرسی کنند. آن‌ها در حال صحبت هستند که تن‌تن متوجه می‌شود یک سرخ‌پوست در حال گوش‌دادن به صحبت‌هایشان بود. همه از پیداکردن تورنسل خوشحال هستند؛ اما تن‌تن نگران است چون می‌داند که تحت‌نظر هستند.

 فهرست مجموعه ماجراهای تن‌تن عبارت است از: «تن‌تن در شوروی»، «تن‌تن در کنگو»، «تن‌تن در آمریکا»، «سیگارهای فرعون»، «گل آبی»، «گوش ‌شکسته»، «جزیرهٔ سیاه»، «عصای سلطنتی»، «خرچنگ پنجه‌طلایی»، «ستارهٔ اسرارآمیز»، «راز اسب شاخ‌دار»، «گنج راکام سرخ‌پوش»، «هفت گوی بلورین»، «معبد خورشید»، «در سرزمین طلای سیاه»، «هدف کرهٔ ماه»، «روی ماه قدم گذاشتیم»، «ماجراهای تورنسل»، «انبار زغال‌سنگ»، «تن‌تن در تبت»، «پرواز ۷۱۴ به مقصد سیدنی»، «تن‌تن و پیکاروها» و «تن‌تن و هنر الفبا».

خواندن کتاب معبد خورشید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به ماجراهای تن تن و همچنین کودکان و نوجوانان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره هرژه

هرژه با نام کامل «ژرژ پروسپر رمی» در ۲۲ مهٔ ۱۹۰۷ به دنیا آمد و در ۳ مارس ۱۹۸۳ در بلژیک درگذشت. او نویسنده و کاریکاتوریستی بلژیکی بود که بیشتر به‌خاطر خلق مجموعهٔ ماندگار و محبوب «ماجراهای تن‌تن» مشهور بوده است. این اثر مشهورترین اثر کمیک (داستان مصور) در تمام تاریخ و به‌ویژه در تاریخ اروپا است و به‌خاطر آن نام هرژه (ارژه) در سال ۲۰۰۳ به تالار مشاهیر کتاب‌های کمیک اضافه شد. هرژه که در سال ۱۹۰۷ متولد شده بود، آموزش رسمی هنری ندیده بود، اما پس از ترک مدرسه، ابتدا به‌عنوان گرافیست شروع به کار کرد و به‌دنبال آن از سال ۱۹۲۹ تا هنگام مرگش در سال ۱۹۸۳، به خلق ماجراهای تن‌تن مشغول بود. در اواخر عمرش شدیداً از مخلوقش، تن‌تن زده شده بود و حتی در یک مرحله از تن‌تن به‌خاطر فشاری که در یک عمر هنری بر رویش گذاشته بود، تنفر پیدا کرده بود. گفته شده است که او گاه نقاشی‌هایی می‌کشید که به‌نوعی تنفرش را از تن‌تن بروز بدهد. یکی از معروف‌ترین آن‌ها نقاشی‌ای است که در آن تن‌تن را به‌صورت ارباب و خودش را به‌شکل بردهٔ تن‌تن نشان می دهد. با مرگ هرژه، آخرین کتاب تن‌تن به نام «تن‌تن و هنر الفبا» ناتمام ماند. هنرمندان مشهوری برای به پایان‌رساندن آخرین داستان تن‌تن کوشیدند، اما نتیجه آنی نشد که طرفداران بی‌شمار تن‌تن در انتظارش بودند. طبق وصیت «ژرژ پروسپر رمی»، هیچ هنرمندی بعد از او حق خلق داستان جدیدی از تن‌تن را نداشت؛ درحقیقت با مرگ هرژه، مجموعه داستان‌های تن‌تن به پایان رسید. از دیگر آثار شاخص هرژه می‌توان به «ماجراهای ژو، زت و ژوکو» ‏(۱۹۳۶ – ۱۹۵۷)، «کوییک و فلوپک» ‏(۱۹۳۰ – ۱۹۴۰) و «ماجراهای پوپول» ‏(۱۹۳۴) اشاره کرد.

بخشی از کتاب معبد خورشید

«لعنت و هزار لعنت! پاچاکاماک پرچم زرد با مثلث آبی و زردش رو زده این یعنی بیماری واگیردار تو کشتی دیده شده.

چه بد. مارو بگو می‌خواستیم بریم تو اون کشتی. همین دیگه، تا دکتر اجازه نده نمی‌تونیم سوار کشتی بشیم.

اونجا رو نگاه کنید. اتفاقاً قایق ادارۀ بهداشت داره می‌ره به‌طرف پاچاکاماک»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۷٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

حجم

۱۷٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

قیمت:
۸۸,۰۰۰
تومان