دانلود و خرید کتاب الفبای عزت نفس فاطمه سلمانیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب الفبای عزت نفس اثر فاطمه سلمانیان

کتاب الفبای عزت نفس

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب الفبای عزت نفس

کتاب الفبای عزت نفس نوشتۀ فاطمه سلمانیان در انتشارات رشد فرهنگ به چاپ رسیده است. این کتاب در دسته‌بندی کتاب‌های مرتبط با روانشناسی عمومی قرار دارد و تأثیر عزت نفس در سلامت روانی افراد را بررسی می‌کند.

درباره کتاب الفبای عزت نفس

بسیاری از روانشناسان این موضوع را پذیرفته‌اند که انسان نیاز به عزت نفس دارد. این موضوع باعث شده است که در ادبیات روانشناسی، مطالب مفصلی دربارۀ عزت نفس وجود داشته باشد. این مطالب و تحقیقاتِ به‌تبع آن نشان می‌دهند عزت نفس بالا یکی از عوامل مثبت و مؤثر در بهداشت روانی و عزت نفس پایین از عوامل مستعدکنندۀ ناراحتی‌های روانی است. 

آنچه در کتاب الفبای عزت نفس بررسی شده عبارت است از: حیطه‌های عزت نفس؛ عزت نفس از دیدگاه قرآن؛ مؤلفه‌های اساسی عزت نفس؛ علل پیدایش عزت نفس؛ نظرات اریکسون و فروید دربارۀ عزت نفس؛ سبک‌های رشد و تقویت عزت نفس در کودکان و نوجوانان؛ پرسشنامۀ عزت نفس.

خواندن کتاب الفبای عزت نفس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران کتاب‌های روانشناسی عمومی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب الفبای عزت نفس

«علیرغم تعاریف متعددی که از عزت نفس بعمل امده می‌توان یک عامل مشترک را در میان همه آنها پیدا کرد و آن جنبه ارزشی است که در مورد «خود» بیان می‌شود، البته باید توجه نمود که حتماً عزت نفس را از خودپنداره متمایز نمود زیرا خودپنداره مجموعه‌ای مفاهمیمی است که فرد برای توصیف خویش از آنها استفاده می‌مند. این در حالی است که مشابهت چشمگیری بین این دو وجود دارد ولی آنها یکی نیستند. چرا که خودپنداره بر مجموعه‌ای از عقاید که بیشتر بر مبنای توصیف است تا قضاوت تعریف می‌شود که ممکن است بعضی از بخش‌های آن خوب یا بد تلقی شود و برخی از بخش‌های آن نه خوب و نه بد تلقی شود. اینکه کسی موی سر سیاه و صدای نرمی دارد، بخشی از خودپنداره می‌باشد و این ویژگی‌ها نه خوب هستند و نه بد، اما عزت نفس به ارزیابی‌ها و قضاوت‌هایی که شخص درباره خصوصیات خود دارد مبتنی می‌باشد. می‌توان عزت نفس را به عنوان میزان ارزشی که ما برای خود قائل می‌شویم در نظر گرفت و مطالعات حاکی از آن است که آگاهی یا برداشت ما از خود بیشتر ناشی از تجربه‌های اجتماعی ماست و حالا که از عزت نفس بعنوان میزان ارزش تلقی شد، پس بنابراین می‌تواند در نزد افراد مختلف مقادیر متفاوتی را بخود بگیرد و لذا عده‌ای از میزان بالای عزت نفس برخوردار خواهند شد و در مقابل گروهی هم از میزان پایینی از عزت نفس برخوردار خواهند شد یعنی عزت نفس ضعیف و کمی خواهند داشت عزت نفس قوی یا بالا بعنوان دید «سالم» در مورد خود در نظر گرفته می‌شود، یعنی فردی که دارای عزت نفس مثبت و خوبی است خود را به شیوه‌ای مثبت ارزیابی می‌کند و در مورد نقاط قوّت خود احساس خوبی دارد و واقع بینانه کمبودهای خود را در نظر می‌گیرد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۴۳٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۷۰ صفحه

حجم

۴۴۳٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۷۰ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان